וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על מתווה שחרור חטופים: יש סימנים ראשוניים שמעידים על אפשרות להתקדם

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 19:49

השר אישר התקדמות לקראת עסקת חטופים נוספת עם חמאס במסיבת עיתונאים שקיים. "לא נפספס הזדמנות להחזיר את הבנות והבנים הביתה", הצהיר. "זו שליחות שהאחריות עליה היא של ההנהגה". גנץ, שהתייחס ללחימה ברפיח - שלח מסר לארגון הטרור: "ללא נכונות להסכם - נפעל גם בראמדן"

משפחות חטופים בביתו של בני גנץ/עומר רביב

השר בני גנץ אישר הערב (רביעי) על "סימנים ראשוניים" להתקדמות לעבר עסקת חטופים עם חמאס. "אנחנו לא נפסיק לחפש את הדרך, ולא נפספס שום הזדמנות להחזיר את הבנות והבנים הביתה. אין אבן שאנחנו לא הופכים כדי למלא את השליחות הזו ששייכת לכל החברה הישראלית. שליחות שהאחריות עליה היא של ההנהגה", הצהיר במסיבת עיתונאים שקיים.

בתוך כך גנץ התייחס להמשך הלחימה בעזה ותחילת הפעילות הצבאית ברפיח שבדרום הרצועה. "אנו בפני פעולה בכיר, שתחל לאחר פינוי האוכלוסייה מהאזור. החשיבות של טיהור רפיח, היא ביכולת לפגוע בכוחות חמאס הפועלים בה ובצורך לפרז את רצועת עזה". גנץ שלח איום לחמאס - והפציר בו להראות נכונות לעסקת חטופים, אחרת צה"ל ימשיך בלחימה גם לתוך חודש הראמדן. "מאז מתווה החטופים לא עצרנו את הלחימה אפילו ליום אחד - ולא נעצור אפילו לדקה, בלי שיוחזרו חטופינו. ובכל מצב, נמשיך להילחם בעוצמות הנדרשות עד שנסיר את האיום של חמאס".

בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה. יונתן זינדל, פלאש 90
בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה/פלאש 90, יונתן זינדל

השבוע, דווח בוואלה! כי ראש הממשלה נתניהו קיבל את עמדת המשטרה והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי יש להגביר כניסת ערבים אזרחי ישראל להר הבית במהלך חודש הראמדן. לפני שני גורמים, ראש הממשלה בנימין נתניהו נעתר חלקית להצעתו, בהתאם להמלצת המשטרה להגביל את כניסת המתפללים. עם זאת, גנץ טען במסיבת העיתונאים - "ישראל מכבדת את חופש הפולחן ותפעל לאפשר לכמה שיותר מאמינים לעלות להר הבית".

"נפעל רק מול מי שיסכן את הביטחון, ולא מול מי שמגיע להתפלל", טען גנץ. "כל חברי קבינט המלחמה מאוחדים תחת העקרונות האלו, ואלו יהיו גם ההנחיות שיועברו לכוחות בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully