וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו קיבל את עמדת בן גביר: המשטרה תוכל להגביל כניסת ערבים ישראלים להר הבית ברמדאן

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 22:32

ראש הממשלה כינס דיון הערכות לקראת חודש הרמדאן, במהלכו קיבל עקרונית את עמדת בן גביר והמשטרה שאפשר יהיה להגביל כניסת ערבים. אולם, נתניהו ביקש לקבל נתונים לגבי ההשלכות לפני ההחלטה הסופית. גנץ: "המגבלות האלו טרם סוכמו"

בווידאו: בן גביר עלה להר הבית: "זה המקום שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות משילות"/מינהלת הר הבית

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ראשון) דיון ביטחוני שעסק בהיערכות לקראת חודש הרמדאן. לפי שני גורמים, ראש הממשלה קיבל עקרונית את עמדת המשטרה, לפיה ניתן יהיה להגביל כניסת מתפללים ערבים אזרחי ישראל להר הבית במהלך חודש הרמדאן. דרישת בן גביר, לאסור לחלוטין כניסה של פלסטיניים מהגדה, נדחתה. גנץ הבהיר כי המגבלות טרם סוכמו, וכי הן " נובעות משיקולים ביטחוניים בלבד".

על פי שני גורמים שהשתתפו בישיבה, ראש הממשלה נתניהו קיבל את עמדת המשטרה והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי יש להגביר כניסת ערבים אזרחי ישראל להר הבית במהלך חודש הראמדן. אולם, עדיין לא הוחלט מה יהיה היקף המגבלות על ערבי ישראל, כגון מאיזה גיל תוגבל הכניסה, כמה מתפללים יוכלו להיכנס להר, ועוד. עוד הוסיפו הגורמים כי נתניהו ביקש לקבל נתונים לגבי השלכות ההגבלות על כניסת מתפללים ערביי ישראל, לפני הטלת ההגבלות עצמן על ידי המשטרה.

מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022/רויטרס

בענין כניסת מתפללים פלסטיניים מהגדה מסתמן כי היא תוגבל לפי קריטריונים של גיל ומספר - ולא תתקבל דרישת בן גביר לאסור לחלוטין כניסה של פלסטיניים מהגדה. לפי הגורמים מסתמן כי תותר כניסה של פלסטינים בני 60 ומעלה או עד גיל 10 ולפי ההערכה מדובר על כ-15 אלף מתפללים בסך הכל. דרישה נוספת שהעלה בן גביר - לאפשר פריצה להר הבית במידה ויונפו שלטי חמאס - נדחתה.

עוד הוחלט במסגרת הדיון כי ישראל תפרסם הודעה, כמדי שנה, שבה היא תבהיר ותדגיש שהיא מאפשרת חופש פולחן לבני כל הדתות בהר הבית.

אתמול, קרא בן גביר שלא לאפשר למוסלמים המתגוררים בשטחים להגיע להתפלל בהר הבית במהלך חודש הראמדן. "לא יכול להיות שנשים חטופות נאנסות בעזה, וישראל תאפשר חגיגת ניצחון של החמאס בהר הבית", אמר בן גביר והוסיף ואמר כי "לא למדו דבר מהשבעה באוקטובר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
איתמר בן גביר עלה להר הבית לכבוד תשעה באב, 27 ביולי 2023. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
נדחתה בקשת בן גביר לאסור כניסה של פלסטיניים מהגדה/אתר רשמי, מינהלת הר הבית

היועמשית גלי בהרב מיארה הזהירה היום בדיון על הרמדאן אצל ראש הממשלה כי להגבלת מתפללים מוסלמים אזרחי ישראל בכניסה להר הבית עשויה לעורר קשיים משפטיים וכי לא בטוח שניתן חוקית לחסום את חופש הפולחן לאזרחי המדינה על בסיס מגבלות גיל ואזור מגורים. כך לפי שני גורמים שהשתתפו בישיבה.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגן על החלטת נתניהו ומסר כי "ההחלטה העקרונית של מדינת ישראל לאורך השנים, וכך גם השנה, היא לאפשר חופש פולחן ברמדאן ולאפשר עלייה להר הבית. נוכח הרגישות הביטחונית, יוטלו מגבלות הנובעות משיקולים ביטחוניים בלבד. המגבלות האלו טרם סוכמו. גורמי הביטחון יגבשו את המלצותיהם בהתאם להערכת המצב ויביאו אותן לדרג המדיני בהמשך".

סיעת חד"ש הגיבה להחלטה ומסרה כי "החלטת נתניהו ובן גביר להגביל את עליית המתפללים לאל-אקצא היא המשך לפגיעה של הכיבוש בזכויות הלאומיות והדתיות של הפלסטינים להתפלל באחד המקומות הקדושים ביותר באסלאם. יוזמת שר התבערה הלאומית בן-גביר ושותפיו במשטרה מכוונת להצית עוד זירות בזמן של מתיחות שיא - הן בשטחים הכבושים והן בתוך ישראל. זוהי המדיניות המוצהרת של ממשלת הדמים, והיא מסכנת את שני העמים".

ח"כ ואליד אלהואשלה מרע"מ הגיב גם הוא על ההחלטה: "נתניהו שוב נכנע לבן גביר, בעוד החלטה מסוכנת וגזענית שעלולה להוסיף שמן מיותר למדורת האלימות. הפרובוקטור בן גביר רוצה להבעיר את ירושלים. במקום להעמיד אותו במקומו ולשמור על חופש הפולחן והתפילה של האזרחים המוסלמים במהלך חודש הרמדאן הקדוש, נתניהו משתף איתו פעולה. אני קורא לכל הגורמים האחראיים בממשלה ובראשם לשרים גלנט, גנץ ואיזנקוט, לפעול לביטול ההחלטה המבישה שהשלכותיה עלולות להיות קשות לכולנו".

מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל 2023. רויטרס
"ההגבלה תוליד עימותים ואלימות קשה". הר הבית/רויטרס

בוועדה בכנסת לקראת הרמדאן בחודש שעבר, טענו גורמים במשטרה כי ההיערכות השנה בצל אירועי 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" חייבה "התייחסות אחרת". מהמשטרה נמסר כי הם מבצעים עבודות מטה וכי פעולות רבות נעשות בפן המבצעי.

לגבי הערים המעורבות, המשטרה מסרה כי נקודות חיכוך בין יהודים ומוסלמים מופו כדי שלא ייווצרו אירועים של אלימות בין מגזריים. "כל מחוז מתאמן להפרות, ובמקביל נעשה מיפוי של מעל 300 נקודות חיכוך ברחבי הארץ, כאשר לכל אחד תיק שטח ויודע היכן להתמקם לאור אירועי העבר. בנוסף, מתקיים שיח בשגרה עם ראשי רשויות ואנשים מכובדים ובטח לפני הרמדאן", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully