וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר דורש לאסור כניסת פלסטינים להר הבית ברמדאן, היום יתקיים דיון עם נתניהו

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 6:53

השר לביטחון לאומי קרא שלא לאפשר למוסלמים שמתגוררים בשטחים להגיע להתפלל באל אקצא. "לא יכול להיות שחטופות נאנסות בעזה, וישראל תאפשר חגיגת ניצחון של החמאס בהר הבית". נתניהו ענה לשאלת וואלה! בנושא במסיבת העיתונאים: כל שר רשאי להביע את דעתו, יהיה דיון מסודר

בווידאו: בן גביר בזירת הפיגוע: "הפיגוע מוכיח עוד פעם את התפיסה שחלוקת נשק מצילה חיים"/צילום: אבי רוקח

לאחר שקרא אתמול (שבת) השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שלא לאפשר למוסלמים המתגוררים בשטחים להגיע להתפלל באל אקצא במהלך חודש הרמדאן, דיון בנושא לקראתו צפוי להתקיים היום בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לא יכול להיות שנשים חטופות נאנסות בעזה, וישראל תאפשר חגיגת ניצחון של החמאס בהר הבית", אמר בן גביר. ראש הממשלה נתניהו סירב להתייחס לדברי השר במסיבת העיתונאים שקיים אתמול: "כל שר רשאי להביע את דעתו, יהיה דיון מסודר שבסופו נקבל החלטות", ענה לשאלת וואלה!.

"אסור לאפשר בשום אופן כניסה של תושבים מהרשות ה'פלסטינית' לשטח ישראל", אמר בן גביר. הוא תקף עמדות לפיהן יש לאשר כניסה של תושבי הרשות הפלסטינית להר הבית: "לא למדו דבר מהשבעה באוקטובר". לדבריו, "אני אתנגד בתוקף לכניסת תושבי רש"פ לישראל ואני מקווה שכך ינהגו יתר חבריי לקבינט המורחב שרק בו צריכה להתקבל ההחלטה ולא פורום מצומצם שהגם שאני נכלל בו לא משקף את הדעות של כלל חברי הקבינט".

איתמר בן גביר עלה להר הבית לכבוד תשעה באב, 27 ביולי 2023. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
בן גביר בהר הבית/אתר רשמי, מינהלת הר הבית
מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022/רויטרס

בוועדה בכנסת לקראת הרמדאן בחודש שעבר, טענו גורמים במשטרה כי ההיערכות השנה בצל אירועי 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" חייבה "התייחסות אחרת". לדבריו, במשטרה מתבצעת עבודת מטה ונעשות פעולות רבות בפן המבצעי. לגבי הערים המעורבות אמר, כי מופו נקודות חיכוך בין יהודים ומוסלמים כדי שלא ייווצרו אירועים של אלימות בין מגזריים. "כל מחוז מתאמן להפרות, ובמקביל נעשה מיפוי של מעל 300 נקודות חיכוך ברחבי הארץ, כאשר לכל אחד תיק שטח ויודע היכן להתמקם לאור אירועי העבר. בנוסף, מתקיים שיח בשגרה עם ראשי רשויות ואנשים מכובדים ובטח לפני הרמדאן".

ראש הוועדה, ח"כ צביקה פוגל, אמר כי "אנחנו במלחמה, ולא אתפלא שגורמים אסלאמיים כמו חמאס, חיזבאללה ואיראן שמניעה את התהליכים, מנצלים ועושים צעדים כדי להרתיח בתקופה זו את ישראל מבפנים. המטרה לראות שכלל הגורמים משתפים פעולה ומוכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully