וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה ל"בסיס הריגול" האנטארקטי העצום של הסינים

26.2.2024 / 0:01

קבלו הצצה מיוחדת ל"בסיס הריגול" האנטארקטי החדש והעצום של הסינים, שמזכיר את בסיסו של נבל מסרטי "ג'יימס בונד" ומאכלס מדי שנה 80 אנשים שחיים במינוס 90 מעלות צלזיוס. רבים מאמינים שמניעיו הסודיים של "בסיס המחקר" הוא לרגל אחר המערב

טקס הנפת דגל סין בתחנת המחקר הסינית באנטרקטיקה והצצה נדירה לתוכה/CCTV by Reuters

"תחנת מחקר" אנטארקטית בסגנון של נבל ג'יימס בונד שנחנכה ע"י ממשלת סין עשויה לשמש לאיסוף מודיעין על המערב, כך טוענים מומחי ריגול בינלאומיים. המתקן המשתרע על שטח של 5,244 מ"ר, יכול לאכלס עד 80 אנשים לאורך כל השנה ומנוהל על ידי המפקד הצבאי העליון של סין.

תחנת צ'ינלינג המרוחקת, הממוקמת על אי ליד ים רוס (ים שולי עמוק מים באנטארקטיקה בין ארץ ויקטוריה לארץ מרי בירד, המהווה חלק מהאוקיינוס הדרומי) היא הבסיס האנטארקטי החמישי של סין והשלישי שלה המסוגל לפעול כל השנה, גם בטמפרטורות קיצוניות. לפי ההודעה הרשמית של משרד החוץ הסיני, המתקן - שעל פי ההערכות כולל מצפה כוכבים עם תחנת קרקע לוויינית - ישמש לשיפור "הידע המדעי של האנושות על אנטארקטיקה".

תיעוד חדש שצולם ב-7 בפברואר, היום שבו נפתח המוצב, הציג את עשרות העובדים עומדים מחוץ לבסיס לבושים בבגדי חורף אדומים ושחורים. נראה שהתחנה מופרדת לשלושה אזורים, עם חדר משותף מרכזי לצורכי אוכל ועבודה. בקומה השנייה של התחנה נמצאים מעונות חורף מרווחים המאובזרים בציוד חיוני - כולל מיטות, מנורות קריאה, שולחנות, מדפים ושקעי חשמל.

המתחם כולו תוכנן בצורת קבוצת הכוכבים הצלב הדרומי, לכבודו של הימאי ומגלה הארצות הסיני ג'נג חה, שהשתמש בקבוצת הכוכבים לניווט במהלך מסעותיו לים המערבי - אך גם מזכיר מאורה המתאימה לנבל טיפוסי מסרטי "ג'יימס בונד".

על אף ההתעקשות הסינית שלבסיס אין שום תפקיד צבאי והוא נבנה אך ורק למטרות מדעיות, כמה אנליסטים הזהירו כי היכולות שלו הן "דו-שימושיות מטבען".

בניית צ'ינלינג נעשתה בפיקוח הוועדה הצבאית המרכזית, ארגון ההגנה הלאומי הגבוה ביותר של סין. מיקומה, ליד תחנת מקמורדו האמריקאית ומדרום לאוסטרליה, העלה חשש שסין תוכל "לאסוף אותות מודיעין" מאוסטרליה וניו זילנד. בתגובה לחששות מסוג זה, משרד החוץ הסיני אמר כי הבסיס נבנה ופועל כעת "בהתאמה מלאה לכללים ולנהלים הבינלאומיים".

עוד בנושא:
המודיעין האמריקני: סין מפעילה צי בלוני ריגול בכל העולם

סין משתמשת בקובה כבסיס ריגול כבר במשך שנים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ככה המקום נבנה:

דו"ח של המרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים שפורסם באפריל האחרון קבע שהבסיס החדש עשוי לאסוף "נתוני טלמטריה על רקטות המשוגרות ממתקני חלל שהוקמו לאחרונה בשתי המדינות". בדו"ח נטען: "בעוד שהתחנה יכולה לספק מעקב ותקשורת למערך ההולך וגדל של לווייני תצפית קוטביים מדעיים, הציוד שלה יכול לשמש במקביל ליירוט תקשורת לוויינית של מדינות אחרות".

תמונות לוויין של הפרויקט שפורסמו בשנה שעברה הצביעו על בניית מתקני תמיכה חדשים, מבנים קטנים יותר, מנחת מסוקים ומבנה ראשי גדול יותר. ידוע שלצ'ינלינג יש גם רציף עבור ספינות ומצפה כוכבים עם תחנת קרקע לוויינית.

נאמר כי הבסיס "משלים פער גדול" בכל הנוגע ליכולתה של סין לגשת ליבשת.

ככה נראים תנאי המחייה בו:

בריאן הארט, החבר בפרויקט הכוח של סין במרכז ללימודים אסטרטגיים ובין-לאומיים בוושינגטון, אמר שסין רואה את אנטארקטיקה כחלק מ"הגבולות האסטרטגיים" שלה ויכולה להשתמש בבסיס צ'ינלינג "למטרות צבאיות או איסוף מודיעין". הוא אמר לכלי החדשות האמריקאי VOA: "מכיוון שזה אזור שנמצא רחוק יותר מהפריפריה המיידית של סין, בייג'ינג רוצה להיות בחוד החנית ולהיחשב כמובילה עולמית שמשתווה לארה"ב".

"ההחלטה של סין לבנות חמישה בסיסי מחקר מדעיים תואמת את המטרה ארוכת הטווח שלה להשמיע את קולה בממשל האנטארקטי", הוא טען.

נשיא סין, שי ג'ינפינג, חשף לראשונה את תוכניותיו "להכיר טוב יותר, להגן ולנצל טוב יותר את אזור הקוטב" לפני כמעט עשור. היסודות לבסיס הונחו לראשונה בשנת 2018, אך ההתקדמות נעצרה בשנים שלאחר מכן והפתיחה התרחשה רק השנה.​

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully