וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד בן 4 הורעל באופן קשה בעקבות נטילת תכשיר הומאופתי

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 12:22

הילד סבל במשך כמה ימים מנזלת והגיע עם הוריו למיון ילדים במצב קשה מאוד. אבחון מהיר של הצוות הרפואי וזריקת נוגדן שקיבל הצילה את חייו. "מדובר בחורף קשה מבחינת מחלות ויראליות וישנה נטייה לקחת תכשירים 'טבעיים' - בלי להבין את המסוכנות בהם", הסבירו בביה"ח מאיר

בווידאו: הרופא שטיפל בחטופים: "הם לא קיבלו כמויות מספקות של אוכל ומים"/מערכת וואלה!

ילד בן 4 וחצי שסבל במשך כמה ימים מנזלת, שיעול וכאב גרון הגיע עם הוריו למיון ילדים במצב קשה מאוד, עם מה שהתברר בסופו של דבר כהרעלה קשה בעקבות תכשיר הומאופתי שקיבל. אבחון מהיר של הצוות הרפואי בנוסף לזריקת נוגדן שקיבל הצילה את חייו. "אין ספק שמדובר בחורף קשה למדי מבחינת המחלות הויראליות וישנה נטייה לקחת תכשירים 'טבעיים' או מכשירים שנראים תמימים דוגמת מכשיר אדים, בלי להבין את הפוטנציאל המסוכן שיש בהם", הסבירו ד"ר אדם כהן וד"ר מידן ממרכז רפואי מאיר.

"הילד הגיע למיון ילדים במצב אפתי חמור ביותר. חיפשנו משהו שיחבר בין כל הסימפטומים מהם סבל והחשש היה כי הנפיחות הגדולה בבטן תוביל לנקב במעי, מה שעלול להוביל לסכנת חיים מיידית", הסביר ד"ר ברק מידן.

ד"ר דגנית אדם כהן, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ ילדים במאיר, הסבירה כי לאחר שהבינו כי הוא קיבל תכשיר הומאופתי, הזריקו לו מיידית נוגדן שהציל את חייו. "בשיחה עם הוריו הבנו שבזמן המחלה בבית הוא קיבל תכשיר הומאופתי מתוך מחשבה כי מדובר בתכשיר צמחי שלא עלול להסב נזקים", הסבירה ד"ר כהן. "בבירור על החומרים מהם מורכב התכשיר הבנו כי מדובר בהרעלה. מיד הזרקנו לו נוגדן, ואכן תוך כדי ההזרקה האורכת כמה דקות הילד החל להראות סימני התאוששות והתעורר ובהמשך נזקק למנה נוספת של האנטידוט".

מיון ילדים, בית חולים מאיר, כפר סבא, 20 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מיון ילדים בבית חולים מאיר בכפר סבא/ראובן קסטרו

"אלו ימים של מחלות ויראליות ארוכות ומתישות הן בעבור הילדים החולים והן בעבור הוריהם", הסבירו ד"ר כהן וד"ר מידן. "עדיין חשוב לשים לב לסימנים חריגים אצל ילד חולה דוגמת חולשה קיצונית, אפתיות, כאבים קיצוניים, סימני התייבשות ולהגיע עם הופעתם מיד לקבלת טיפול רפואי דחוף".

ד"ר כהן וד"ר מיד אמרו כי חשוב לבדוק את התכשירים לפני שנותנים לילד, משום שאי אפשר לדעת איך זה ישפיע בזמן מחלה. "חשוב להתייעץ עם רופא הילדים בטרם נטילת תכשירים שונים, ולא לחשוש לשתף את הצוות הרפואי בכל טיפול שניתן לילד שיסייע לאבחנתו מהר ככל האפשר על מנת להעניק לו את הטיפול הטוב ביותר".

"אנו לא תמיד יודעים מה תכשירים אלו מכילים, מה הכמות המדויקת המותרת ובטח לא מה תהיה ההשפעה שלהם על המטבוליזם של הגוף כשהילד תחת מחלה ויראלית. במקרה הזה התכשיר ניתן בעצם במטרה לייבש את הנזלת אולם למעשה עלול לגרום להתייבשות של כל האיברים בגופו של הילד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תרופות הומאופתיות. ShutterStock
"אנו לא תמיד יודעים מה תכשירים אלו מכילים". תרופות הומאופתיות/ShutterStock

אתמול פורסם כי ילד בן שלוש שתה חומר הדברה, כשהוריו התבלבלו בין בקבוקון עם תרופה שהיה אמור ליטול לבקבוקון עם חומר הדברה מסוכן. בחומר ההדברה נמצא מרכיב של גז עצבים מסוכן. בזכות הטיפול מצבו של הילד התייצב באופן מהיר ולאחר שלאחריו שוחרר במצב טוב לביתו.

ד"ר סיוון עטיה רכס שטיפלה בילד אמרה כי הצוות פעל במהירות ובכך הציל את הילד. "הילד הגיע אלינו במצב לא טוב עם סימני הרעלה ומצבו החל להידרדר במהירות", אמרה ד"ר עטיה. "הבנו מייד מהמשפחה מה קרה ולכן פעלנו במהירות להבין מה מכיל חומר ההדברה, לברר עם מרכז ההרעלות ולהעניק את הטיפול המהיר על מנת להציל אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully