וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי סיבה ובלי יכולת ליישם: עמדת המשטרה והמחלוקת על הגבלת עליית ערביי ישראל להר הבית

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 11:11

בזמן שבצה"ל ובשב"כ מתריעים מפני תסיסה בשטח, במשטרה בדחיפת בן גביר תמכו בהגבלת עליית ערביי ישראל להר הבית בתקופת הרמדאן מבלי להסביר את הסיבה. לצד האזהרות בחברה הערבית, מקרי עבר הוכיחו שסינון הוא כמעט בלתי ניתן למימוש. המשטרה: "לא מתייחסים לדיונים מסווגים"

בווידאו: בן גביר עלה להר הבית: "זה המקום שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות משילות"/מינהלת הר הבית

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס ביום ראשון דיון ביטחוני שעסק בהיערכות לקראת חודש הרמדאן, קיבל עקרונית את עמדת המשטרה, לפיה ניתן יהיה להגביל כניסת מתפללים ערבים אזרחי ישראל להר הבית במהלך חודש הרמדאן. עם זאת, במשטרה לא מסבירים מה עומד מאחורי העמדה המקצועית של ההחלטה.

נכונות הדרג המדיני לקבל את עמדת המשטרה ולהטיל מגבלות על ערביי ישראל לעלות להר הבית ברמדאן, ממשיכה לעורר גלים בעיקר מצד ההנהגה בחברה הערבית. מנהיגיה מתריעים מפני הבערת השטח ולפיהם באחריות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. כל זאת, כשהשקט היחסי מפרוץ המלחמה בעזה נשמר בתוך הערים בישראל, חרף הניסיונות של ארגון הטרור חמאס להלהיט את השטח ולצרף את שאר הגזרות תוך מסגור הטבח ב-7 באוקטובר כ"מבול אל אקצא".

בינתיים, במשטרה מנסים להתמקד בימים אלו בהיבט האבטחתי בירושלים ובסביבתה ונערכים לכל תרחיש, אולי, מתוך הערכה שבסופו של דבר, ההחלטה שתתקבל על ידי ראש הממשלה תהיה שונה לחלוטין ומרוככת מזו שהוצגה בדיון האחרון. במענה לפניית וואלה מסרו במשטרה כי "איננו מתייחסים לדיונים מסווגים". כאמור, בהיעדר הנמקה ברורה והיכולת ליישמה, השמועות על הגבלת מתפללים מוסלמים בחודש זה מעוררת כבר עכשיו את הרחוב הערבי ישראלי סביב סוגיה זו, וחשש גדול מפני הסלמה נרחבת בפנים הארץ.

הר הבית. צילום - ארנון בוסאני, אתר רשמי
הר הבית/אתר רשמי, צילום - ארנון בוסאני

וכן, יישום ההחלטה לרדד את כמות המתפללים המוסלמים להר הבית כמעט בלתי אפשרית למימוש. ניתן לראות שבאירועי שומר החומות ומגיפת הקורונה המונים הגיעו לרחבות ההר במהלך הרמדאן באין מפריע, וכל ניסיון לסנן את הבאים יכול להפוך לאירוע אלים ובלתי נשלט.

בנוסף, הולכים וגוברים סימני השאלה סביב הניסיונות לחמם את היחסים בין המפכ"ל ובכירים במחוזות המשטרה לבין נציגי החברה הערבית, האם יערכו השנה נוכח עמדתה המובהקת של המשטרה, שעומדת בניגוד גמור לעמדה השלטת ברחוב הערבי ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully