וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במגזר הערבי על התכנית להגביל כניסת ערבים ישראלים להר הבית: "הכרזת מלחמה"

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 5:02

אחמד טיבי כינה את המעשה "החלטה כהניסטית" וקרא לנשיא ביידן להטיל סנקציות על איתמר בן גביר. יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל מסר כי מדובר ב"הקדמה לריקון הקודש מהמסגד כדי שמתנחלים ישתלטו עליו". רע"מ: "מציתים זירות בזמן של מתיחות שיא"

בווידאו: בן גביר עלה להר הבית: "זה המקום שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות משילות"/מינהלת הר הבית

ראש הממשלה נתניהו קיבל היום (ראשון) באופן עקרוני את עמדת משטרה והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי יש להגביל כניסת ערבים אזרחי ישראל להר הבית במהלך חודש הראמדן. "פגיעה בחופש הפולחן, הגיע הזמן שבן גביר ייטיל סנקציות על בן גביר", קרא אחמד טיבי.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגן על החלטת נתניהו ומסר כי "ההחלטה העקרונית של מדינת ישראל לאורך השנים, וכך גם השנה, היא לאפשר חופש פולחן ברמדאן ולאפשר עלייה להר הבית. נוכח הרגישות הביטחונית, יוטלו מגבלות הנובעות משיקולים ביטחוניים בלבד. המגבלות האלו טרם סוכמו. גורמי הביטחון יגבשו את המלצותיהם בהתאם להערכת המצב ויביאו אותן לדרג המדיני בהמשך".

ח"כ אחמד טיבי הגיב לדיווח וכינה את המעשה "החלטה כהניסטית של נתניהו". עוד הוסיף טיבי ומסר כי "האיש שבוי בידי המחבל המורשע בן גביר בשל מחדל ה-7 באוקטובר. זוהי פגיעה בוטה בחופש הפולחן שישראל התהדרה בו שלא בצדק מול העולם. הגיע הזמן שהנשיא ביידן יטיל סנקציות על בן גביר עצמו. האיסור על מוסלמים הן מהגדה והן מתוך הקו הירוק להתפלל במסגד אלאקצה בחודש הרמדאן הקדוש ראויה שתידון באו"ם. אנחנו נפנה לשגרירים ולנציגים בינלאומיים כדי לבטל את ההחלטה הזו. בן גביר ונתניהו מאוכזבים שלא הצליחו לירות במפגינים ערבים ביישובים הערבים והם משוועים לתסיסה ודיכוי. ממשלת פירומנים".

אחמד טיבי, מיקי לוי. ראובן קסטרו
"בן גביר ונתניהו משוועים לתסיסה ודיכוי", אחמד טיבי/ראובן קסטרו

"ההגבלות על המונינו הערבים בכניסה ל'אל-אקצא' במהלך הרמדאן הן הכרזת מלחמה ישראלית נגדנו", מסר מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל. "ועדת המעקב הזהירה את הציבור הערבי מכוונת ממשלת המלחמה לקבל את בקשותיו של שר המתנחלים, איתמר בן גביר. חודש הרמדאן הקדוש הוא חודש של פולחן ואדיקות, אך המנטליות הגזענית השולטת בממשלת ישראל הפכה אותו לחודש של פרובוקציות, איומים, דיכוי ושלילת חופש הפולחן לבעלי המולדת, האתרים הקדושים, שני הקיבלה הראשונים והשלישי מבין שני המסגדים הקדושים".

ברכה הוסיף ומסר כי התנאים שאישר ראש הממשלה הם "הכרזת מלחמה כוללת נגדנו, ומהווים הקדמה לריקון הקודש מהמסגד על מנת שהמתנחלים ישלטו על מסגד אל-אקצא לקראת הריסתו. מסגד אל-אקצא, בשלמותו, הוא מקום קדוש למוסלמים בלבד, ולאף אחד אחר אין זכות להיכנס אליו ולנהל את ענייניו, ולא נוותר על החופש להיכנס למסגד אל-אקצא, בחודש קדוש זה, ובכל יום ושעה". עוד הוסיף ואמר כי "ההחלטה הזו לעולם לא תעבור, לא כאן ולא בעולם. ניסיונות לרוקן את אל-אקצא ייכשלו, וכך גם תוכניותיהם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
איתמר בן גביר בהר הבית, 3 בינואר 2021. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
"מקום קדוש למוסלמים בלבד, לאף אחד אחר אין זכות להיכנס אליו". בן גביר בהר הבית/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ח"כ ואליד אלהואשלה מרע"מ הגיב: "נתניהו שוב נכנע לבן גביר, בעוד החלטה מסוכנת וגזענית שעלולה להוסיף שמן מיותר למדורת האלימות. הפרובוקטור בן גביר רוצה להבעיר את ירושלים. במקום להעמיד אותו במקומו ולשמור על חופש הפולחן והתפילה של האזרחים המוסלמים במהלך חודש הרמדאן הקדוש, נתניהו משתף איתו פעולה. אני קורא לכל הגורמים האחראיים בממשלה ובראשם לשרים גלנט, גנץ ואיזנקוט, לפעול לביטול ההחלטה המבישה שהשלכותיה עלולות להיות קשות לכולנו".

סיעת חד"ש הגיבה להחלטה ומסרה כי "החלטת נתניהו ובן גביר להגביל את עליית המתפללים לאל-אקצא היא המשך לפגיעה של הכיבוש בזכויות הלאומיות והדתיות של הפלסטינים להתפלל באחד המקומות הקדושים ביותר באסלאם. יוזמת שר התבערה הלאומית בן-גביר ושותפיו במשטרה מכוונת להצית עוד זירות בזמן של מתיחות שיא - הן בשטחים הכבושים והן בתוך ישראל. זוהי המדיניות המוצהרת של ממשלת הדמים, והיא מסכנת את שני העמים".

מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל 2023. רויטרס
"החלטה מסוכנת וגזענית שעלולה להוסיף שמן למדורה". הר הבית/רויטרס

חבר הכנסת הרב גלעד קריב (העבודה) תוקף את החלטת ראש הממשלה: "נתניהו מסכן את ביטחון אזרחי ישראל בחיזוריו אחרי אנשי כהנא, ומעמיד פעם נוספת את האינטרסים הפוליטיים מעל המלצות הדרגים הביטחוניים. אחרי שבמשך ארבעה חודשים עמד מרקם החיים המשותף של יהודים וערבים בישראל במבחן, מבקש נתניהו להעניק רוח גבית דווקא לגורמים הקיצוניים והמסיתים, בדיוק כפי שעשה במשך כל שנות שלטונו ביחס לחמאס. נתניהו מוכיח פעם נוספת שהוא טוב לקיצונים ואסון למתונים".

אביב טטרסקי, חוקר בעמותת עיר עמים, התנגד לעמדת המשטרה והזהיר כי "החלטה למנוע כניסת מוסלמים להר הבית או להגבילה בחודש הרמדאן תוליד עימותים ואלימות קשה שעד כה נחסכה מירושלים ושעלולה להתפשט במהירות לרחבי המדינה ואף להסלים את המצב בגדה המערבית". טטרסקי הוסיף ומסר כי "כדי להימנע ממצב מסוכן זה יש להסיר את ההגבלות בהקדם ולנצל את השבועות הקרובים לתיאומים מול הוואקף, ירדן והרשות הפלסטינית במטרה שחודש הרמדאן לא יוביל להסלמה במצב".

ארגון יוזמות אברהם מסר כי "ההחלטה להגביל את חופש הפולחן, כולל של אזרחי ישראל הערבים, ולמנוע הגעה למסגד אל אקצה ברמדאן, היא איומה, מסוכנת ותוביל לאסון. ככלל, החברה הערבית נוהגת באחריות וזהירות ושומרת על מרקם חיים נורמלי ותקין למרות הקושי הגדול בו היא נתונה מאז החלה המלחמה בשבעה באוקטובר. השר בן גביר, שהתאכזב להיווכח שלא פורצת תבערה בחברה הערבית, נחוש להקים על ישראל את העולם המוסלמי ולגרור את החברה הישראלית לעימות נרחב בין ערבים ויהודים. על נתניהו לחזור בו מהחלטתו לאמץ את תביעותיו ההרסניות של בן גביר ולקבל את המלצת כלל גורמי הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully