וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופות לחטופים, נשקים ורכב מניר עוז: ממצאי צה"ל מבית החולים "נאצר"

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 19:02

במהלך פעילות הלוחמים בבית החולים, עצרו כוחות צה"ל מחבלים שלקחו חלק בטבח ה-7 באוקטובר, כמו גם חשודים בעלי קשר לחטופים ופעילי חמאס. עוד מצאו נשקים בהם השתמשו המחבלים במהלך הטבח. התרופות שנמצאו בבית החולים, כך נמסר, היו סגורות ולא הועברו לחטופים

בווידאו: כך פעלו כוחות צה"ל ושב"כ בבית חולים נאצר ברצועה 18.02.24/דובר צה"ל

כוחות צה"ל שיתפו היום (ראשון) ממצאים שחשפו במהלך פעולתם בבית החולים "נאצר" שבחאן יונס. במהלך הפעולה, מצאו הכוחות ארגזי תרופות ועליהם שמות של חטופים, עצרו מחבלים שהשתתפו בטבח ה-7 באוקטובר, ואף מצאו כלי רכב שנגנב מניר עוז.

לוחמי עוצבת הקומנדו, שייטת 13 כוחות שב"כ וכוחות מיוחדים נוספים הפועלים תחת אוגדה 98 פעלו בסוף השבוע האחרון במרחב בית החולים "נאצר" שברצועת עזה. טרם הכניסה לבית החולים, נלחמו הכוחות בקרבות מורכבים עם מחבלים, שכללו קרבות פנים מול פנים, ירי רקטי ועוד.

פעילות כוחות צה״ל במרחב בית החולים ״נאצר״. דובר צה"ל
"נלחמו בקרבות מורכבים עם מחבלים", פעילות כוחות צה"ל בבית החולים/דובר צה"ל
אמצעי לחימה שאותרו בבית חולים "נאצר". דובר צה"ל
אמצעי לחימה שאותרו בבית החולים/דובר צה"ל

עד כה, עצרו הלוחמים מאות מחבלים וחשודים נוספים בטרור שהסתתרו בבית החולים. בין העצורים בפעולה, ישנם מחבלים שהשתתפו בטבח בשבעה באוקטובר, בעלי קשר לחטופים ופעילים משמעותים בחמאס.

עוד במסגרת הפעילות, נמצאו בבית החולים ארגזי תרופות ועליהם שמות של חטופים ישראלים. מהצ"ל נמסר כי חבילות התרופות שנמצאו היו סגורות לא הועברו לחטופים. נוסף על כך, לוחמי צה"ל איתרו בבית החולים אמצעי לחימה רבים, כשחלקים, שנמצאו מוחבאים ברכב, שימשו את מחבלי חמאס לביצוע הטבח ב-7 באוקטובר. בבית החולים נמצא גם רכב השייך לקיבוץ ניר עוז, וככל הנראה נגנב לרצועה.

חלק מהתרופות שאותרו בבית החולים. דובר צה"ל
" לא הועברו לחטופים", תרופות שאותרו בבית החולים ברצועה/דובר צה"ל

צה"ל הדגיש כי כניסת הלוחמים למקום התרחשה לאחר אזהרה מוקדמת להפסקת פעילות הטרור במקום. עוד נמסר כי הסריקות בבית החולים בוצעו תוך הקפדה על המשך הניהול השוטף של המקום, ללא פגיעה בחולים ובצוות הרפואי ובהתאם לערכי צה"ל והדין הבינלאומי.

חלק מהתרופות שאותרו בבית החולים. דובר צה"ל
ארגזי תרופות שנמצאו בבית החולים/דובר צה"ל

בשבוע שעבר, חשף דובר צה"ל דניאל הגרי את תמלול של חקירתו של מחבל שנלכד בבית החולים נאצר. בתמליל מספר המחבל כי לפי ידיעתו, בערך 10 חטופים הוחזקו בבית החולים. כמו כן הוא אמר בחקירה שבבית החולים היו עשרות מחבלי חמאס. לדבריו, בלב בית החולים יש שלושה חדרים המוקצים לחמאס, וכן עובדים השייכים לחמאס, נשק, חיילים ומפקדים.

"אנחנו לא נכנסים לבתי החולים בלי סיבה, אלא בגלל שהם חלק מהשיטה של חמאס", מסר הגרי, "בבית החולים נאצר יש 400 מטופלים ואלפי חוסים, ומסיבה זו מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח בחרו להסתתר דווקא שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully