וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: ראשי הרשויות ומשרד רה"מ והאוצר סיכמו על מתווה החזרה לעוטף עזה

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 23:18

לפי המתווה, בזמן פגישה טעונה בין ראשי הרשויות בעוטף לנציגי הממשלה, בהם שר האוצר סמוטריץ', בתחילת יולי יעזבו התושבים את המלונות בהם שוכנו, ויעברו למגורי קבע או ליישובים | כל הפרטים - כולל גובה המענקים אותם יקבלו תושבי הצפון

נתניהו לראשי רשויות מהעוטף: נחושים לשקם את הקיבוצים/איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

בישיבה שהתקיימה כעת במשרד האוצר בה נכחו מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש מנהלת תקומה עם ראשי הרשויות בעוטף, סוכם מתווה החזרה לעוטף עזה ויובא לרה"מ ולאחר מכן לממשלה לאישור.

המתווה המענקים יתחיל ב-1 במרץ על כל יישוב שמקבל את אישור מערכת הביטחון לחזרה לקרקע ולפיו בתחילת יולי יעזבו התושבים את המלונות ויעברו למגורי קבע או ליישובים. כמו כן, סוכם גובה המענקים שיקבלו התושבים שיחזרו לבתיהם

כמה הם יקבלו?

  • יחיד יקבל כ-15,480 שקלים
  • זוג - כ-30,960 שקלים
  • זוג עם ילד - כ-38,700 שקלים
  • זוג עם 2 - כ-46,400 שקלים
  • זוג עם 3 - כ-54,000 שקלים
  • זוג עם 4 - כ-62,000 שקלים
  • זוג עם 5 - כ-70,000 שקלים
  • זוג עם 6 - כ-77,000 שקלים
  • זוג עם 7 - כ-85,000 שקלים
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון בקבינט החברתי-כלכלי, 16.10.2023. דוברות משרד האוצר, עיבוד תמונה
לוקח חלק בפגישה עם ראשי הרשויות. סמוטריץ'/עיבוד תמונה, דוברות משרד האוצר

פגישה קודמת בין ראשי הרשויות וגורמים בממשלה התפוצצה ברגע האחרון. ראשי הראשויות טענו כי האוצר רוצה "לחתוך ב-75% את כל המענקים", בעוד גורמים אחרים האשימו את הרשויות ב"נסיון לעשות כאן סיבוב וסחיטה פוליטית".

גורמים המעורים בפרטים מתחו ביקורת על "הבקשה התמוהה", כדברם, של ראשי הרשויות לקיים פגישה עם שר האוצר סמוטריץ'. זאת, למרות שהמתווה כולו נכתב ואושר בשיתוף הדרגים המקצועיים הבכירים באוצר - ואישור המתווה יגיע בקרוב לשלבי אישור סופיים אצל רה"מ.

מנגד, ראשי הרשויות בעוטף מסרבים להתיישר למתווה המוצע ומאשימים את משרדי הממשלה בכך שהם מעוניינים לחתוך משמעותית את ההסכמים. "האוצר רוצים לחתוך ב-75% את כל המענקים חזרה", אמר גורם בכיר ברשויות בעוטף, "לא ניתן להם, זה לא יעבור לסדר היום".

"המתווה שנסגר כבר נותן מענה רחב לכלל הבעיות שהוצפו על ידי ראשי רשויות", מתח ביקורת גורם שמעורה במשא ומתן על הפגישה עם השר, "הפגישה עם שר האוצר היא לאחר שהדרג המקצועי באוצר ומנהלת תקומה הגיעו למתווה נכון. חבל שכעת יש נסיונות לסיבוב וסחיטה פולטית מצד ראשי הרשיות לשר האוצר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראשי רשויות מהעוטף בבסיס פיקוד דרום, יחד עם חברי הקבינט לניהול המלחמה: שר הביטחון גלנט, השר גנץ, השר איזנקוט, השר לעניינים אסטרטגיים דרמר וח״כ דרעי, שר הפנים ארבל, שרת התחבורה רגב, שר החינוך קיש, שר השיכון והבינוי גולדקנופף, שר התיירות כץ ושר החקלאות דיכטר, 16 בינואר 2024. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראשי רשויות בעוטף בפגישה עם ראש הממשלה, בחוד שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ביום חמישי האחרון, רגעים לפני שסוכם על מתווה, התפוצה הפגישה בין ראשי הראשויות לגורמים המקצועיים במשרד ראש הממשלה, במנהלת תקומה ובאוצר. על הפרק היו אז משך המענקים המוגדלים גם אחרי החזרה לבתים, לצד כל ההטבות הנלוות שיקבלו המפונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully