וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על התעלמות נתניהו: ראשי רשויות בעוטף ישנו על ספסלים במשרד ראש הממשלה

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 9:02

"אנו דורשים התחייבות רשמית ופומבית שרמת הביטחון מאפשרת חזרה ליישובים. לאחר ההפקרה, הטבח והשכול, לא נהיה עוד בשר תותחים", מסרו ראשי הרשויות. ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר: "לא נהיה עוד קו ההגנה של ישראל. ביטחון - זוהי הזכות של כל אזרח במדינה"

בווידאו:ראש עיריית שדרות אלון דוידי, זירת נפילת רקטה, 12 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

ראשי רשויות בעוטף עזה העבירו את הלילה האחרון על ספסלי לשכת ראש הממשלה בירושלים - זאת במחאה על "ההתעלמות של ראש הממשלה ושר הביטחון" מהם ומתושביהם.

ראשי הרשויות דורשים מנתניהו וגלנט חתימה על מסמך הבנות ביטחוניות ואמירה מפורשת וחד-משמעית כי החזרה למגורים ולשגרת חיים בעוטף בטוחה, וכי ייתנו לצה"ל לסיים 20 שנה של הפקרות ביטחונית. עד כה, למרות הפצרות הממשלה בתושבים לחזור לבתיהם, נתניהו וגלנט מסרבים להצהיר זאת בפומבי - וראשי הרשויות פתחו כעת במאבק פומבי נגדם בנושא.

בצל ההתכתשות, אלפים מתושבי העוטף ביישובים במרחק שבין 7-4 קילומטרים מהגבול כבר בחרו לחזור לבתיהם. ביניהם, כאלה שלא בהכרח מסכימים עם ראשי הרשויות ונמצאים כבר בביתם שבועות ארוכים ללא מסגרות חינוך מתפקדות.

ראשי רשויות עוטף עזה ישנים על ספסלי לשכת ראש הממשלה בירושלים, פברואר 2023. רשויות עוטף עזה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"במחאה על ההתעלמות של רה"מ ושר הביטחון", תמיר עידאן ראש מועצת שדות נגב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, רשויות עוטף עזה
ראשי רשויות עוטף עזה ישנים על ספסלי לשכת ראש הממשלה בירושלים, פברואר 2023. רשויות עוטף עזה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"לא נהיה עוד קו ההגנה של ישראל", דוידי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, רשויות עוטף עזה

במהלך הלילה איימו אנשי הביטחון בלשכת ראש הממשלה לפנות בכוח את ראשי הרשויות - אך לבסוף חזרו בהם מכוונתם.

"אין לי כוונה להיפגש עם אף פקיד בנוגע להמשך הדיון במתווה החזרה של התושבים עד שראש הממשלה, שר הביטחון וקבינט המלחמה יתחייבו באופן רשמי לציבור - שבטוח לחזור הביתה", הצהיר אלון דוידי ראש העיר שדרות. "את הלילה העברתי בלשכת ראש הממשלה יחד עם חבריי ראשי הרשויות בעוטף כיוון שלא נענו לדרישותינו - שראש הממשלה ייפגש איתנו במידית ולשמוע ממנו את הדברים עם הצהרה ברורה לתושבים שבטוח לחזור לאזור", אמר.

לדבריו, "לא נהיה עוד קו ההגנה של ישראל - לאחר ההפקרה, הטבח והשכול הכבד. זוהי הזכות של כל אזרח במדינה - ביטחון".

ראשי רשויות עוטף עזה ישנים על ספסלי לשכת ראש הממשלה בירושלים, פברואר 2023. רשויות עוטף עזה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"החלטנו לעשות כאן את הלילה לאחר ישיבה שהתפוצצה עם משרד רה"מ", רביבו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, רשויות עוטף עזה

גם איתמר רביבו, ראש מועצת חוף אשקלון, בילה את הלילה מחוץ ללשכת נתניהו: "אני אחרי לילה, אותו עשיתי כאן בלשכת ראש הממשלה עם חבריי ראשי המועצות ועם ראש העיר שדרות", סיפר. "החלטנו לעשות כאן את הלילה לאחר ישיבה נוספת שהתפוצצה עם מנכ"לי משרד ראש הממשלה והאוצר".

לדבריו, "לצד מתווה כלכלי וחברתי סביר והוגן למשפחות אנו דורשים התחייבות ביטחונית רשמית ופומבית של נתניהו וגלנט שרמת הביטחון מאפשרת חזרה מלאה. אז נכון שהביאו לנו שוטר ומאבטחים שניסו לפנות אותנו - אבל ממבט פניהם ועיניהם של המאבטחים ניתן היה להבין שהם מעריכים ומבינים אותנו יותר מהאנשים שאותם הם מאבטחים"

בהודעת ראשי הרשויות נמסר: "אנו לא חוזרים ל-6 באוקטובר - לא בשיח, לא בשיטת העבודה ובטח שלא ברמה הביטחונית. אנו דורשים מראש הממשלה, משר הביטחון ומקבינט המלחמה התחייבות רשמית ופומבית שרמת הביטחון מאפשרת חזרה לישובים. לאחר ההפקרה, הטבח והשכול, לא נהיה עוד בשר תותחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully