וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל צעק "מה אתה עושה?" - ונורה למוות: כתב אישום הוגש בגין הרצח במגדלי הצעירים

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 14:21

הפרקליטות הגישה הבוקר כתב אישום נגד בר אסור, הצעיר שירה למוות בדניאל אמינוב בדירתו במגדלים בת"א, והכה את חברתו. באישום מתואר כיצד בילו השניים עם חברותיהם בדירה עד שבמהלך דין ודברים שלף אסור את אקדחו, וירה באמינוב 4 פעמים למרות תחינותיו שיוריד את הנשק

כתב אישום בפרשת הרצח במגדלי הצעירים: בר אסור בבית המשפט/ארז הראל

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר ׁׁ(ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום כנגד בר אסור, בן 25 מתל אביב, בגין רצח של דניאל אמינוב בדירתו. אסור מואשם גם שהיכה את חברתו הקטינה.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד לילך שטיבל מפרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי אסור התגורר עם זוגתו בבניין "מגדלי הצעירים" והחזיק ברישיון באקדח חצי אוטומטי, מתוקף תפקידו כמאבטח. אמינוב הועסק כפקיד קבלה בבניין. בינו לבין אסור ובת זוגתו שררו יחסי חברות.

על פי כתב האישום, לפני כחודש שהה אסור עם זוגתו בדירה. בשעות הצהריים הגיע אמינוב לדירה לשם בילוי חברתי משותף, וכשעה אחריו הגיעה לדירה גם חברתו, קטינה בת 15. במהלך שהותם בדירה, הם שאפו "גז צחוק" וחלקם צרכו סמים. בשלב מסוים, התפתח דין ודברים בין אסור לבין אמינוב וחברתו הקטינה, על רקע השימוש שעשו השניים בטלפונים הסלולריים שברשותם. סמוך לאחר מכן, שלף אסור את האקדח אותו החזיק בדירה וכיוון אותו לעבר אמינוב, תוך שהוא אומר לו: "מה אתה עושה מה אתה עושה?". אמינוב נעמד, הניף ידיו קדימה בתנועת התגוננות וצעק לעבר הנאשם: "תוריד את הנשק". לפי האישום, אסור ירה לעבר פלג גופו העליון של אמינוב ארבע יריות. קליע שחדר דרך אצבעות ידו אל החזה שלו גרם למותו.

בר אסור החשוד ברצח דניאל אמינוב במגדלי הצעירים בתל אביב. פרופיל האינסטגרם של בר אסור, צילום מסך
בר אסור/צילום מסך, פרופיל האינסטגרם של בר אסור
בר אסור בדיון הקראת כתב האישום נגדו בגין רצח דניאל אמינוב, בימ"ש מחוזי ת"א, 18 בפברואר 2024. ארז הראל
בר אסור בדיון הקראת כתב האישום נגדו בגין רצח דניאל אמינוב, בימ"ש מחוזי ת"א, 18 בפברואר 2024/ארז הראל

מיד לאחר מכן, לפי כתב האישום, צעקה הקטינה לעבר אסור "מה אתה עושה?" וזה בתגובה כיוון את האקדח לראשה תוך שהוא אומר לה: "תסתמי את הפה יא בת זונה". אסור החל לתקוף את הקטינה והכה בראשה באמצעות האקדח, כשהיא מנסה להתגונן. אסור המשיך והכה את הקטינה בכל חלקי גופה, עד שנהדף על ידי בת זוגתו אל מחוץ לדירה.

במהלך חקירתו, אסור שינה מספר פעמים את גרסתו. תחילה הוא טען שאמינוב ניסה לגנוב את נשקו. בפעם אחרת הוא טען שאינו זוכר את אירוע הירי, תוך שציין שאמינוב ובת זוגו סיממו אותו ושבת זוגו שלו הניחה את האקדח בידיו.

בהמשך, הוא תיאר תרחיש אפשרי לפיו הוא אחז את האקדח בעימות עם המנוח ולפתע זוגתו הסיטה את ידו, מה שהביא לידי ירי בשוגג. בבקשת המעצר של אסור נכתב: "כלל גרסאותיו של המשיב מופרכות באמצעות עדויות הנוכחים במקום וכלל הראיות כפי שפורטו לעיל".

דניאל אמינוב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דניאל אמינוב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של אסור עד תום ההליכים. בבקשת המעצר ציינה עו"ד שטיבל כי "התנהלותו האלימה של המשיב כמתואר, יחד עם העובדה שהמשיב עשה שימוש באקדח אותו הוא מחזיק ברישיון כדין מתוקף תפקידו כמאבטח והתנהגותו הפזיזה עם האקדח בתום האירוע - כל אלה מעידים כאלף עדים על מסוכנותו המובהקת והמופלגת של המשיב ועל דפוסיו האלימים, חסרי עכבות ומעצורים".

כתב האישום מייחס לאסור עבירות של רצח (בכוונה) ותקיפה הגורמת חבלה ממשית. מרגריטה, אמו של דניאל אמינוב צעקה לעבר אסור במהלך הקראת כתב האישום נגדו: "רוצח! בושה וחרפה!". בית המשפט הורה לבצע בדיקה על ידי הפסיכיאטר המחוזי לבחינת מצבו הנפשי של אסור.

מרגריטה, אמו של אמינוב, הגיבה לכתב האישום ואמרה: "שיקבל מאסר עולם, שהמשפחה שלו תרגיש את הכאב שאני מרגישה. היה לי קשה לראות אותו. בפעמים הקודמות הוא כיסה את הפנים. היום ראיתי פעם ראשונה את הרוצח פנים מול פנים". אחותו של אמינוב הגיבה גם היא ואמרה כי לא נראה שאסור מביע חרטה על רצח אחיה. "הוא כאילו מחייך, כאילו צוחק על הכאב שלנו. הם לא היו חברים, דניאל עבד בבניין והכיר את כל הדיירים".

מרגריטה, אמו של דניאל אמינוב בדיון הגשת כתב אישום נגד בר אסור בגין רצח בנה, בימ"ש מחוזי ת"א, 18 בפברואר 2024. ארז הראל
"שיקבל מאסר עולם". מרגריטה, אמו של אמינוב, בבית המשפט היום/ארז הראל
דיון הקראת כתב האישום נגד בר אסור בגין רצח דניאל אמינוב, בימ"ש מחוזי ת"א, 18 בפברואר 2024. ארז הראל
דיון הקראת כתב האישום נגד בר אסור בגין רצח דניאל אמינוב, בימ"ש מחוזי ת"א, 18 בפברואר 2024/ארז הראל

מטעם עו"ד מירון רוזנטל שמייצג את בר אסור נמסר: "כתב האישום ובקשת המעצר עד תום ההליכים הוגשו היום כנגד מרשי. הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום בעבירה של רצח בכוונה. לעניות דעתי היה אפשר והיה עליה להגיש בגין עבירת הרידה מופחתת הרבה יותר. מרשי הופנה לבקשתי לחוות דעת פסיכיאטרית שבה ייבדק בים השאר מצבו הנפשי בזמן ביצוע העבירה. להבדיל ממה שלא נבדק בבדיקה הקודמת. לכמובן נמתין לחומרי החדירה הרבים בתיק וניתן מענה מסודר בבית המשפט בהתאם לראיות שבתיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully