וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולת הפיגוע בצומת ראם: "המכונית ספגה שני קליעים, רק בבית גיליתי שזה היה פיגוע"

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 9:07

שנית שלום סיפרה בתכנית 103FM איך נפגעה מכוניתה כשחלפה ליד הצומת בו ירה המחבל: "שמעתי 'בום', לא הבנתי שזו ירייה בהתחלה, ואז נתתי גז, כולי מלאה זכוכיות". למזלה, שנית יצאה ללא שריטה. לדבריה, בתחילה חשבה שמדובר בעבריינים: "לא דמיינתי שזה מגיע עד הבית שלנו"

רסן (מיל') ש׳ שנטרל את המחבל בפיגוע מוקדם יותר היום (ו') בצומת ראם/דובר צה"ל

שנית שלום, ניצולת פיגוע הירי בצומת ראם ביום שישי, התראיינה הבוקר (ראשון) לתכנית ב-103FM, וסיפרה על רגעי הפחד בהן ספג רכבה רסיסים. "איך שאני עוברת את התחנה שמעתי 'בום'. לא הבנתי שזו ירייה, החלון שלידי התנפץ עלי, היה מעין ריח שרוף", היא שיחזרה. "הייתי בטוחה שזה עבריינים, לרגע לא דמיינתי לעצמי שזה מגיע עד הבית שלנו".

"אני גרה 3 דקות מהצומת, יום שישי, הלכתי לקנות לנכדה שלי חומרי יצירה בקריית מלאכי, ועשיתי את דרכי חזרה הביתה", סיפרה. "אני עומדת ברמזור לכיוון המושב, הייתי הראשונה בצומת, אני מתחילה לשמוע רעשים שאני אחר כך מבינה שזה בומים. התחלף לירוק, המשכתי, ואיך שאני עוברת את התחנה אני שומעת בום".

אחרי הפגיעה בה שנית האטה. "הרגשתי את הסכנה בתוך הגוף שלי. אני רואה מכונית ממולי שניסתה לנסוע לצד ולחזור שוב לכביש. זה עניין של שניות. מחשבות ותחושה שאת צריכה להימלט מהמקום ומהר. נתתי גז, טסתי, כולי מלאה זכוכיות".

זירת הפיגוע בצומת ראם, 16 בפברואר 2024. אבי רוקח
זירת הפיגוע בצומת ראם, בשישי/אבי רוקח

לאחר שנמלטה מהזירה, המשיכה בנסיעה מהירה הביתה. "אני מתקשרת לבת שלי, שהיא גרה לידי, ובקור רוח כדי גם לא להלחיץ אותה וגם להרגיע את עצמי, אמרתי לה 'הייתי בצומת, הזכוכיות התנפצו, נראה לי שירו עליי', וכשאמרתי לה את זה התחלתי לבכות".

היא מספרת שלא דמיינה שמדובר בפיגוע. "חשבתי שרודפים אחריי. את שומעת הרבה בחדשות על בלתי מעורבים מבחינת עבריינים, זה היה זה", שיתפה. "כשהגעתי הביתה והלכתי להוריד את כל הזכוכיות, ואז אני רואה בטלוויזיה: 'פיגוע בצומת ראם', זה היה רגע מטורף. כשהתקשרנו למשטרה והודענו, הם אמרו 'יש דיווחים, אתם לא הראשונים'".

שנית שלום. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שנית שלום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת הפיגוע בצומת ראם, 16 בפברואר 2024. אבי רוקח
זירת הפיגוע בצומת ראם, בשישי/אבי רוקח

היא סיפרה כי שני קליעים פגעו ברכבה, בשמשה הקדמית ובאחת הדלתות, מה שחדר לדשבורד. "רק כשהגעתי הביתה הבנתי שהם שם, בכלל לא ראיתי את זה. הייתי כנראה ממש לידו והייתי בזווית, שזה כנראה מה שפוצץ את החלון שלצידי". היא הוסיפה, "אני לא נשרטתי".

בהמשך סיפרה שמז"פ ביקשו שתגיע: "היה לי צורך ללכת לשם", אמרה. "גם ראיתי את הגיבור שירה במחבל והודיתי לו".

על השאלה כיצד היא מכילה את האירוע, ענתה: "אני בן אדם עם קור רוח, שיודע להתנהל במצבי משבר, והנה עוד הוכחה. באמת טיפלתי בעצמי. חשוב לי שכל הסובבים אותי לא ילחצו, אני באמת בסדר, אני מאמינה שמעכלים את זה. זה תהליך, ואני אפילו אקח עזרה כי לפעמים אתה לא יודע מה אתה עובר בעצם. זו ההפתעה, וזה ההלם, הבית שלך, המקום שלך, זה מטורף".

בפיגוע בצומת ראם שני בני אדם נהרגו, ישי גרטנר, בן 23, וחייל המילואים אורי יעיש, בן 27 ממודיעין. בנוסף נפצעו ארבעה בני אדם באורח קשה. המחבל נוטרל במקום על ידי חייל.

  • עוד באותו נושא:
  • פיגועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully