וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בשפלה: שניים נרצחו ו-3 נפצעו קשה מירי לעבר תחנת אוטובוס בצומת ראם

עודכן לאחרונה: 17.2.2024 / 18:08

ישי גרטנר בן ה-23 נורה למוות על ידי המחבל. 5 בני אדם, בני 16 עד 65, נפצעו מהירי - ופונו בדחיפות לטיפול רפואי בבתי החולים אסותא באשדוד וקפלן ברחובות. חייל שהיה בקרבת מקום נטרל את המחבל בעזרת אקדחו האישי. "ראינו אנשים שיורים עליהם ואדם עם נשק שלוף"

בווידאו: חשד לפיגוע ירי בצומת ראם/צילום: TPS, לפי שימוש בחוק 27א לזכויות יוצרים

שני בני אדם נרצחו אתמול (שישי) ושלושה נוספים נפצעו קשה בפיגוע ירי לעבר תחנת אוטובוס בצומת ראם, סמוך לגדרה. אחד הנרצחים הוא ישי גרטנר בן ה-23. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לפצועים טיפול רפואי ראשוני ופינה אותם בדחיפות לבית החולים אסותא באשדוד וקפלן ברחובות. חייל שעבר בקרבת מקום נטרל בעזרת אקדחו האישי את המחבל - שלפי תחקיר ראשוני בן 37 תושב מזרח ירשלים, אב לארבעה ללא עבר ביטחוני. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיעו לזירה וכן כוחות ביטחון נוספים.

מאוחר יותר הותר לפררסום שרס"ל (מיל') אורי יעיש, בן 27, ממודיעין, חייל בפלס"ם 8119, חטיבת ירושלים, נהרג גם הוא בפיגוע.

ישי גרטנר, צעיר בן 23, תושב מודיעין עילית ותלמיד ישיבת "מאור התלמוד", נפצע אנושות מהירי והובהל לבית החולים תוך פעולות החייאה - אך שם לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו. צעיר נוסף כבן 16 שהיה בזירה נפצע אנושות, נער בן 20, גבר בן 65 ואישה בת 65 נפצעו קשה. עדת ראייה סיפרה כי שמעה את היריות. "ראיתי את האנשים שיורים עליהם, מישהו עם נשק שלוף ומייד כבר כוחות ביטחון", שחזרה.

ישי גרטנר, בן 23 ממודיעין עילית שנרצח בפיגוע בצומת ראם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ישי גרטנר, נרצח בפיגוע הירי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חבלני המשטרה סורקים את זירה ובמקביל שוטרים נוספים נמצאים באזור על מנת לשלול את המצאותם של מעורבים נוספים. כיתת הכוננות של קריית מלאכי הוקפצה לפריסה בכל הכניסות בצד המזרחי של העיר - אך הודגש בעירייה כי אין חשד למחבל שנמצא בקרבתם.

עוד בוואלה!

סגרו מעגל: צה"ל חיסל מפקד מרכז בכוח רדואן שאחראי על הפיגוע בצומת מגידו

לכתבה המלאה
כוחות הביטחון על רקע זירת פיגוע ירי בצומת ראם. נתי שוחט, פלאש 90
זירת הירי, היום/פלאש 90, נתי שוחט

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקר בזירת הפיגוע ואמר כי יש להמשיך להילחם בטרור עד תום, במלחמת חורבן. "נשק מציל חיים של אנשים", קבע. "אני אגדיל את המדיניות לאפשר לאזרחי ישראל להתחמש. המשטרה עובדת קשה מאוד והשוטרים מסורי נפש אבל לא יכולים להיות בכל מקום. יש כאן אזרח שהציל חיים של אנשים. כלפי הטרור - לא במצמוצים ולא בדיבורים, רק כך צריך להיות - בעזה, בלבנון ועם כל הטרוריסטים. הם לא מבינים כשמדברים אליהם. מלחמה עד חורבן להשמיד אותם".

לאחר מכן שוחח בן גביר עם האזרח שנטרל את המחבל. יישר כח גדול, אתה גיבור גדול, הצלת חיים של הרבה אנשים", מסר בן גביר, "המדיניות שלי זה שנשק מציל חיים - המקרה הזה הוכיח שזו בהחלט הדרך הנכונה. נשקים אצל אזרחים מיומנים, יכול להציל הרבה חיים של אנשים. עשית מעשה נועז, כל הכבוד".

זירת הפיגוע בצומת מסמיה, 16 בפברואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת הירי, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המילואימניק שניטרל את המחבל בפיגוע בצומת ראם, 16 בפברואר 2024/יניר יגנה

האזרח שניטרל את המחבל הוא קצין במילואים שהשתמש באקדחו האישי. האזרח סיפר לכוחות בשטח כי שמע את היריות מהעבר השני של הכביש. נסעתי ממזרח למערב בצומת, פניתי לכיוון תחנת הדלק ושמעתי ירי מכיוון התחנה" סיפר איש המילואים, "הבן שלי היה איתי ברכב, ביקשתי ממנו שיזמין משטרה, חשבתי כובע זיהוי ויצאתי עם אקדח".

"דרכתי את האקדח, זיהיתי את המחבל כשהוא מבצע ירי אל עבר רכבים שעוברים בכביש" המשיך ופירט, "כרעתי ברך, יריתי בו ממרחק של 50 מטר כמה כדורים בצורה מבוקרת עד שהמחבל נפל. רצתי ווידאתי שהמחבל מנוטרל".

המילואימניק שנטרל את המחבל בפיגוע בצומת ראם, רס"ן ש׳, 16 בפברואר 2024. דובר צה"ל
איש המילואים שנטרל את המחבל/דובר צה"ל

אחד מהפצועים בפיגוע הוא א' בן 52 ממודיעין,שפונה לטיפול בבית החולים קפלן. א' מסר כי הוא מבקש להשתתף בצערן של המשפחות ומאחל להן החלמה מלאה. עוד שיתף בתמונת הכדור שפגע ברכבו. "חזרתי מהעבודה ונקלעתי לאירוע צומת. הכל קרה מהר, הבנתי שיורים על הרכב, ראיתי מחבל עם אקדח, התכופפתי והמשכתי לנסוע", סיפר א'.

"הרגשתי כדורים עפים, כמה שניות אחרי זה הבנתי שנפצעתי", הוא המשיך ושיתף, "הייתי עם חבר מהעבודה בטלפון ואמרתי לו שנפצעתי ביד, והוא התקשר למשטרה. המשכתי עד יד בנימין ונסעתי לשם".
א' סיפר כי במהלך הנסיעה אחד מגלגלי הרכב התפוצץ. "יצאתי מהרכב ישר שאלו מה קרה ואנשים ניסו לעזור, כבר היו שם פאראמדיקים והזמינו מהר מאוד אמבולנס. תוך שלוש דקות הייתי באמבולנס והובהלתי למרכז הרפואי קפלן. אני מאחל הרבה אחדות לעם ישראל, בריאות ושהחטופים יחזרו בשלום", מסר.

כדור שפגע ברכבו של פצוע מהפיגעו בצומת ראם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הקליע שפגע ברכבו של א' ממודיעין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סגן מנהל בית החולים קפלן ד"ר איתן לבון אמר כי אחד מהפצועים שהובהלו אליהם נמצא בסכנת חיים וכי מצבו קריטי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר תנחומיו למשפחות הנרצחים. "אני מתפלל מעומק הלב לשלום הפצועים", אמר. "הפיגוע הזה מזכיר לנו שכל הארץ חזית ושהמרצחים, שבאים לא רק מעזה, רוצים להרוג את כולנו. אנחנו נמשיך להילחם עד לניצחון המוחלט בכל העוצמה, בכל חזית, בכל מקום, עד שנחזיר את הביטחון והשקט לכל אזרחי ישראל".

כוחות הביטחון על רקע זירת פיגוע ירי בצומת ראם. נתי שוחט, פלאש 90
זירת הירי, היום/פלאש 90, נתי שוחט

לפני כחודש אישה כבת 70 נרצחה ולפחות 18 בני אדם נפצעו בדרגות שונות בפיגוע משולב של דריסה ודקירות ברעננה. המחבלים החליפו שלושה כלי רכב, דרסו את הולכי הרגל בכמה זירות בעיר ואף דקרו חלק מהם. לאחר שנעצרו התברר כי הם שוהים בלתי חוקיים ללא היתר עבודה שגרים בחברון. המפכ"ל קובי שבתאי אמר בזירה: "שני המחבלים קרובי משפחה שנכנסו לישראל בדרך לא חוקית".

המחבלים, אחמד ומחמוד זידאת, עבדו במכון שטיפת רכבים סמוך לזירת הפיגוע, ברחוב חורשים. מעסיקם נעצר על ידי המשטרה, בחשד שהעסיק אותם ללא אישורי עבודה. מעט לפני שנעצר, העלה אחד מהמחבלים פוסט לטלגרם שם כתב: "אללה אכבר, נקמתי, אללה אכבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully