וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגרו מעגל: צה"ל חיסל מפקד מרכז בכוח רדואן שאחראי על הפיגוע בצומת מגידו

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 16:31

מטוס קרב שתקף מבנה צבאי של חיזבאללה חיסל הלילה את עלי מחמד אלדבס, יחד עם סגנו חסן איברהים עיסא ופעיל נוסף. בפיגוע שהכווין לפני כשנה, מחבל חדר משטח לבנון אל ישראל, וגרם לפיצוץ רכב בעמק יזראעל - מה שהוביל לפציעת צעיר באורח קשה

בווידאו: התקפות חיל האויר בלבנון 14.02.24/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר צה"ל הודיע היום (חמישי) כי במהלך הלילה חוסל מפקד מרכזי בכוח רדואן, עלי מחמד אלדבס, יחד עם סגנו חסן איברהים עיסא ופעיל נוסף. אלדבס היה מבין מכוויני הפיגוע בצומת מגידו בחודש מרץ 2023. הוא הוביל, תכנן והוציא לפועל פעילויות טרור רבות כנגד מדינת ישראל, בפרט במהלך המלחמה. החיסול נעשה באמצעות תקיפת מטוס קרב של צה"ל במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בנבטיה. בשעות האחרונות מטוסי קרב של צה"ל תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בליידא. בנוסף, הותקף מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב מרון א-ראס.

כל הפרטים על הפרשה הביטחונית החמורה 15 במרץ 2023. מערכת וואלה!, אתר רשמי
זירת תפיסת המחבל סמוך לקיבוץ אדמית/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בחודש מרץ בשנה שעברה, אלדבס הכווין מחבל לחצות את הגבול מלבנון לישראל. יום לפני הפיגוע, התקבלה התרעה במערכת הביטחון על חדירה מגבול לבנון אך כוחות הביטחון שבמרחב לא הצליחו לאתר את המחבל. לאחר שהגיע לצומת מגידו שבעמק יזרעאל בדרך לא ידועה, המחבל הפעיל מטען שגרם לפיצוץ רכב. שרף אלדין חמייסי, שהיה אז בן 21 נפצע בפיגוע באורח קשה.

לאחר הפיגוע, המחבל תפס טרמפ עם רכב שהסיע אותו לקיבוץ אדמית, שם נתפס על ידי כוחות הביטחון ונורה למוות. נהג הרכב שהסיע את המחבל נלקח לחקירה אך שוחרר לאחר שהתברר כי אינו קשור לאירוע. מערכת הביטחון הטילה איפול על פרטי הפיגוע ימים בודדים אחריו, מה שגרם לדאגה רבה בקרב תושבי הצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully