וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה: ישראלית לשעבר תנסה לזכות במושב של ניו יורק בקונגרס

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 10:58

מזי פיליפ, שעלתה מאתיופיה לישראל ושירתה בצנחנים לפני שעברה לארה"ב, מתמודדת מטעם הרפובליקנים על המושב שהתפנה עם הדחתו של חבר הקונגרס הרפובליקני. היא צמודה בסקרים למועמד הדמוקרטי, שכיהן בתפקיד קודם לכן והשווה אותה לסנטוס: "היא לא עונה לשאלות מהציבור"

מזי מליסה פיליפ, ישראלית לשעבר המתמודדת על מושב של ניו יורק בקונגרס, 7 בפברואר 2024. GettyImages
שמה במרכז הקמפיין שלה את משבר ההגירה. מזי פיליפ/GettyImages

מזי פיליפ, ישראלית לשעבר, תנסה הלילה (רביעי) לעשות היסטוריה ולזכות במושב לקונגרס של ארצות הברית, בבחירות מיוחדות על מושב של ניו יורק. פיליפ, שעלתה לישראל מאתיופיה ושירתה בצנחנים לפני שעברה לארצות הברית, מתמודדת מטעם המפלגה הרפובליקנית מול יריבה הדמוקרטי טום סוזי.

לפי הסקרים, המרוץ בין השניים צמוד, עם יתרון קל לסוזי. הם מתמודדים על מושב של המחוז השלישי של ניו יורק, שהתפנה בעקבות הדחתו בדצמבר של חבר הקונגרס הרפובליקני ג'ורג' סנטוס, שהסתבך בפלילים. סוזי החזיק במושב הזה מ-2017 ועד תחילת השנה שעברה, אחרי שהפסיד בבחירות האמצע לסנטוס.

פיליפ בת ה-44 ואם לשבעה, שמה במרכז הקפמיין שלה את משבר ההגירה. היא האשימה את סוזי בכך שלא טיפל בו במהלך כהונתו הקודמת בבית הנבחרים. אם הדמוקרטים יצליחו להפוך את המושב הזה, היתרון הזעום של הרפובליקנים בבית הנבחרים יצטמצם עוד יותר.

"הפתרון הוא שאנחנו צריכים לבוא עם תכנית איך אנחנו הולכים להביא אנשים למדינה הזו באופן חוקי, כפי שאני הגעתי למדינה הזו, כפי שבעלי הגיע למדינה הזו", אמרה אתמול לרשת CNN. "בעלי הוא קרדיולוג. בניתי את עצמי, אני רצה לקונגרס. המדינה הזו יכולה לתת לך את ההזדמנות הזאת, אבל אתה צריך לבוא בדרך הנכונה", הוסיפה. "כרגע, איך שהדברים מתנהלים, זה לא נכון".

סוזי עשוי להרוויח מסופת שלגים שצפויה היום באזור ועשויה להשאיר בוחרים בבתים, מאחר שלדמוקרטים יש יתרון של אלפי קולות בהצבעה המוקדמת על פני הרפובליקנים.

הוא אף השווה בין פיליפ לבין סנטוס, ואמר כי למצביעים במחוז שלהם "נמאס מכל הדבר הזה של ג'ורג' סנטוס. "אין לה עמדות מפורטות בנוגע לנושאים השונים. היא לא נפגשת עם הציבור. היא לא עונה לשאלות מהציבור. זה אותו הדבר", אמר על יריבתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully