וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי שדרות יוכלו לחזור לבתיהם, הנשארים במלונות נותרו ללא פתרון: "מה נעשה?"

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 18:58

עיריית שדרות הודיעה כי כל תושב בעיר יוכל להישאר בבתי המלון או לקבל מענק אכלוס עד ליולי הקרוב. טרם נקבע גובה המענקים לתושבים שיובו לבתיהם. מסגרות החינוך של המפונים מחוץ לשדרות ייסגרו, והנשארים במלונות יצטרכו למצוא פתרונות חינוך עצמאיים

בווידאו: התושבים האחרונים מפונים משדרות/יניר יגנה

עיריית שדרות הודיעה היום (שני) כי הממשלה נתנה אישור עקרוני לתושבים להחליט אם לחזור לעיר בסוף חודש פברואר או להישאר במלונות עד חודש יולי. כל תושב בעיר יוכל להישאר בבתי המלון או לקבל מענק אכלוס עד לחודש יולי השנה.

בנוגע לגובה המענקים שיקבלו התושבים שחוזרים לשדרות, נכתב כי עדיין מתקיימים דיונים בנושא והסכום עדיין לא נקבע. בהודעה נמסר בנושא כי "ראש העיר עומד על כך שמענקים אלו יהיו ראויים וייתנו מענה הולם גם לתושבים שיבחרו לשהות מחוץ לעיר בתקופה הקרובה וגם לאלו שישובו אליה". חשוב לציין, כי ההחלטה על המתווה המוסכם תלויה באישור ראש הממשלה.

"הגיע הזמן, צריך להניע את הכלכלה של שדרות", אמר יוגב, תושב העיר. "אנחנו צריכים לחזור לעיר, הפתרון הוא לא בפינוי, אלא תמונת ניצחון שלנו, השבת החטופים ושיגושגה של העיר שדרות".

עסקים סגורים בשדרות בעקבות מלחמת חרבות ברזל, דצמבר 2023. ראובן קסטרו
בקרוב יפתח שוב? עסקים סגורים בשדרות/ראובן קסטרו

עיריית שדרות מסרה כי מסגרות החינוך מאזורים אליהם פונו התושבים יסגרו החל מיום שני בשבוע הבא, כשאלה שבחרו להשאר במלונות יצטרכו למצוא פתרונות חינוך עצמאיים. "לבקשת העירייה, משרד החינוך התחייב לפתוח מוקד טלפוני עבור המשפחות שיישארו מחוץ לעיר על מנת לסייע להן במציאת פתרונות חינוך".

מורן הילה מדמוני, תושבת העיר, כעסה על ההחלטה לסגור את המסגרות ששירתו עד כה את המפונים. אני מרגישה שהמדינה לא נותנת פיתרון וגוררת רגליים", אמרה מדמוני. "שר החינוך מודיע לנו שסוגרים מסגרות חינוך במלונות, אז מה יעשו המשפחות שבוחרות להישאר במלונות? אין פיתרון חינוכי לאלו שישארו".

"התושבים בדילמה, זה מעין מלכוד והמדינה הכניסה אותנו למילכוד הזה לפני שבועיים", אמר אורי גבאי משדרות. "המשמעות היא שמשפחות באילת יהיו ללא מסגרות, ולכן זה יאלץ חלק מהתושבים כולל אותי לחזור בעל כורחנו לעיר".

גבאי המשיך לשאול על החזרה המוקדמת לעיר, שעדיין אין ידיעה על מתי המצב יחזור לשגרה. "אין עדיין ביטחון מלא", אמר. "אם תהיה אזעקה, יבטלו את הלימודים בשדרות שוב? עדיין מוקדם להחזיר את שדרות לשיגרה מלאה. צריכים לקבל החלטות ולא להתנהל איתנו בזיגזג, קיבלתם החלטה לסגור את המלונות? תסגרו. קיבלתם לתת מענקים לתושבים? תיתנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש עיריית שדרות אלון דוידי, זירת נפילת רקטה, 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
עומד על כך שמענקי השיבה לעיר יהיו ראויים. ראש עיריית שדרות אלון דוידי/ראובן קסטרו

בנוסף מסרו בעירייה כי כלל מוסדות החינוך בעיר ייפתחו בתחילת חודש מרץ. מסגרות החינוך המיוחד וקידום הנוער ייפתחו ביום שלישי הבא, ה-20/02. כמו כן יפתח מסגרת חינוך מצומצמת לילדי גן-כיתה ג' למשפחות שכבר שוהות בשדרות החל מיום ראשון הקרוב. "העירייה ושלוחותיה ימשיכו לתת את השירות המיטבי הן לתושבים שישובו לעיר והן לתושבים שיישארו מחוץ לעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully