וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נתקוף ברפיח; חמאס: המהלך יעצור את השיחות להשבת החטופים

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 11:57

בריאיון שהעניק הלילה ראש הממשלה לרשת ABC אמר כי "הניצחון על חמאס בהישג יד", וכי גדודי חמאס בעיר הדרומית הם המעוז האחרון של הארגון. לדבריו, הוא מסכים עם האמריקנים בנוגע לצורך להתחשב בכמות האוכלוסייה באזור: "אנחנו לא יהירים בעניין הזה"

נתניהו: "כניעה לדרישות חמאס לא תביא לשחרור החטופים - אלא לטבח נוסף"/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה (ראשון) כי ישראל נערכת לתקוף ברפיח. בריאיון לרשת ABC האמריקנית אמר נתניהו כי "הניצחון על חמאס בהישג יד". לדבריו, צה"ל מתכונן לתקיפת גדודי ארגון הטרור שנותרו בעיר הדרומית ברצועה, "המעוז האחרון", כהגדרתו, אך לא סיפק פרטים או לוח זמנים בנוגע לפלישה הקרקעית לרפיח. בתגובה, חמאס פרסם בצהריים בה הזהיר שכל תקיפה ישראלית ברפיח תוביל לקריסת שיחות המשא והמתן להשבת החטופים.

נתניהו הוסיף כי הנחה את הצבא להיערך לפינוי מאות אלפי בני אדם מרפיח לקראת הפלישה הקרקעית. זאת, בצל האיום מצד ארה"ב, שאמרה שלא תתמוך בתקיפת העיר, שרבים מתושבי הרצועה נמלטו אליה למקום מבטחים - אם ישראל לא תביא בחשבון את ההשפעה הפוטנציאלית על כ-1.4 מיליון בני אדם באזור זה.

פלסטינים עוזבים את חאן יונס לעבר רפיח, 27 בינואר 2024. רויטרס
פלסטינים עוזבים את חאן יונס לעבר רפיח, בחודש שעבר/רויטרס
עקורים פלסטינים, רפיח, רצועת עזה, 31 בדצמבר 2023. רויטרס
עקורים פלסטינים ברפיח, בדצמבר/רויטרס

"אני מסכים עם האמריקנים בנוגע לזה", אמר נתניהו. "אנחנו הולכים לעשות את זה תוך מתן מעבר בטוח לאוכלוסייה האזרחית, כדי שהיא תוכל לצאת". כשנשאל לאן אמורים הפלסטינים ללכת, אמר נתניהו כי ישראל עובדת על תוכנית מפורטת בעניין. "אנחנו לא יהירים בעניין הזה", אמר. "זה חלק מהמאמץ המלחמתי שלנו, להוציא אזרחים מכלל סכנה. זה חלק מהמאמץ של חמאס להשאיר אותם בסכנה".

ראש הממשלה הדף את הקריאות של האו"ם וארגוני הסיוע שלא להיכנס לרפיח, מחשש להיעדר יעד לפינוי האזרחים. "אלה שאומרים שבשום פנים ואופן אסור להיכנס לרפיח בעצם אומרים להפסיד במלחמה, 'תשאירו את חמאס שם'", אמר.

רה"מ בנימין נתניהו, 7 בפברואר 2024. מרק ישראל סאלם, אתר רשמי
"מסכים עם האמריקנים בנושא זה". נתניהו/אתר רשמי, מרק ישראל סאלם

ביום שישי מסרה לשכת ראש הממשלה הודעה שבה נאמר כי "אי אפשר להשיג את מטרת המלחמה של חיסול החמאס ולהשאיר ארבעה גדודי חמאס ברפיח. מנגד ברור שפעולה עצימה ברפיח מחייבת פינוי אוכלוסייה אזרחית מאזורי הלחימה. לכן ראש הממשלה הנחה את צה"ל ומערכת הביטחון להביא לקבינט תכנית כפולה הן לפינוי אוכלוסייה והן למיטוט הגדודים".

בכיר ישראלי אמר מאוחר יותר כי הרקע לפרסום ההודעה היה הצהרת דובר הבית הלבן יום קודם בנושא פעולה כזאת. אתמול אמר דובר הבית הלבן ג'ון קירבי: "אין לנו כל אינדיקציה שישראל מתכננת מבצע ברפיח. מבצע כזה כשבאזור נמצאים יותר ממליון פלסטינים עלול להיות אסון. אנחנו לא נתמוך במהלך כזה אם הוא לא יבוצע לאחר תכנון קפדני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully