וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בישראל הביעו נכונות להגלות את סינוואר מעזה "בנוסח ערפאת"

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 18:33

זאת בתמורה לשחרור כל החטופים ולסיום השליטה של חמאס ברצועה - כך דווח ברשת NBC. מטרתו של רעיון הגלות הוא סלילת דרך לגוף שלטוני חדש ברצועה. "לא אכפת לנו אם סינוואר יוגלה כמו שערפאת הוגלה מלבנון", אמר בכיר ישראלי. מנגד בקבינט מודים שלא סביר שסינוואר יסכים לכך

בווידאו: גלנט הציג מעטפות כסף מאיראן לסינוואר 08.02.24/שחר יורמן

ישראל הביעה נכונות לאפשר את הגליית מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, מחוץ לרצועת עזה בתמורה לשחרור כל החטופים ולסיום השליטה של ארגון הטרור ברצועה - כך דווח הערב (חמישי) ב-NBC לפי שישה בכירים ישראלים. לפי הדיווח, מטרתו של רעיון הגלות למנהיג חמאס היא סלילת דרך לגוף שלטוני חדש ברצועה. הרעיון, נמצא על שולחן המשא ומתן מאז חודש נובמבר.

ממשלת ישראל התחייבה בתחילה להרוג את בכירי החמאס, יחיא סינוואר ומוחמד דף, שניהלו את מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. הרעיון להגלות את שני הבכירים וארבעה בכירים נוספים במקום זאת, בנוסח הגלייתו של יאסר ערפאת והארגון לשחרור פלסטין מביירות לפני 42 שנים - עלה לאחר תחילת המלחמה כאמצעי חלופי אפשרי להרחקת הנהגת חמאס מעזה.

"לא אכפת לנו אם (סינוואר) יעזוב כמו שערפאת עזב את לבנון", ציטטו ב-NBC יועץ בכיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אנחנו נאפשר לזה לקרות כל עוד כל החטופים ישוחררו".

יחיא סינוואר. רויטרס
"לא סביר שסינוואר יסכים אי פעם לגלות"/רויטרס

שני מקורות שבקיאים בנושא אמרו שאופציית הגלות היא אחת משורת הצעות שהעלו במערכת הביטחון הישראלית לממשל האמריקני - בין היתר אלו כללו גם את החלפת חמאס במנהיגים אזרחיים שייבחרו מראש ורפורמה כוללת המערכת החינוך בעזה.

בשנת 1982, במסגרת מלחמת לבנון הראשונה, כשצה"ל צר על הבירה ביירות, שם היה אז מטה אש"ף - ארה"ב ומתווכים בינלאומיים אחרים סידרו את גירושם של חברי הארגון ומנהיגו יאסר ערפאת. מאות לוחמי אש"ף עזבו אז את לבנון באניות, ואחריהם גם ערפאת, שחי בגלות בתוניסיה במשך 12 שנים.

מנגד, גורמים בקבינט המלחמה שעוסקים ביום שאחרי המלחמה בעזה, מודים שלא סביר שסינוואר יסכים אי פעם לגלות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יאסר ערפאת. ראובן קסטרו
לפני 42 שנים, הוגלה יאסר ערפאת מביירות/ראובן קסטרו

בכיר לשעבר במערכת הביטחון אמר לחדשות NBC כי "גלות הוא הפתרון הקסום הזה שכולם היו רוצים - אבל אין שום סיכוי שחמאס יסכים לזה". בנוסף, מנהיגים פלסטינים וממשלות ערב נזהרים מכל הצעה ישראלית על דמותה של רצועת עזה ביום שאחרי המלחמה - כך על פי דיפלומטים זרים ובכירים אמריקנים לשעבר.

בנוסף, גורמים בישראל אומרים שהם מאמינים שסינוואר ודף מסתתרים כעת בעומק המנהרות מתחת לחאן יונס ורפיח - בדרום רצועת עזה. הגורמים טוענים שחיילי צה"ל מתקרבים לשני הבכירים בהעמקת התמרון דרומה.

שר הביטחון, יואב גלנט, אמר ביום שני האחרון כי "הנהגת החמאס ויחיא סינאוור בראשה נמצאת במנוסה מכוחות צה"ל. סינוואר עובר ממסתור למסתור ואינו מצליח לתקשר עם סביבתו. הוא עסוק בהישרדותו האישית, הוא לא מנהל את המערכה, והפך מראש החמאס למחבל נמלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully