וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "כניעה לדרישות חמאס לא תביא לשחרור החטופים - אלא לטבח נוסף"

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 21:03

רה"מ השיב לתשובת חמאס בנוגע למתווה העסקה. בהמשך טען כי צה"ל קרוב במיוחד לניצחון: "זה לא עניין של חודשים או שנים". שברצועה בתשובה לשאלת וואלה על הסנקציות האמריקניות על מתנחלים: "אם הצו היה שוויוני, היה צריך להטיל אותו על מאות אלפי פלסטינים"

נתניהו: "כניעה לדרישות חמאס לא תביא לשחרור החטופים - אלא לטבח נוסף"/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) כי "כניעה לדרישות חמאס לא תביא לשחרור החטופים - אלא לטבח נוסף", בתגובה לתשובת ארגון הטרור למתווה לעסקה שהוצג לו. בנוסף, טען ראש הממשלה במסיבת העיתונאים שערך כי "אנחנו מרחק נגיעה מניצחון מוחלט, זה לא עניין של חודשים או שנים - זה בהישג יד".

"כל היעדים שהציב הדרג המדיני לצה"ל הושגו", אמר נתניהו. "בתוך ארבעה חודשים צה"ל פצע והרג 20 אלף מחבלים". לדבריו, הוא הנחה את צה"ל לפעול גם ברפיח ובשני מחנות המרכז ברצועה, כדי להמשיך ולהשמיד את המערך התת-קרקעי של חמאס. בנוסף, אמר כי צה"ל "יאפשר מעבר בטוח לאוכלוסייה האזרחית".

לשאלת וואלה לגבי הסנקציות האמריקניות על ארבעת המתנחלים, ענה כי "הסנקציה הזאת היא דבר חמור מאוד. היא פוגעת בציבור שלם. אם הצו הזה היה באמת שוויוני, היה צריך להטיל אותו על מאות אלפי פלסטינים". לדבריו, הוא ציין זאת גם בפגישתו עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, עמו נפגש מוקדם יותר.

בנימין נתניהו. לע"מ, צילום מסך
נתניהו בהצהרתו, הערב/צילום מסך, לע"מ

עוד אמר נתניהו כי ישראל לא התחייבה לדרישות חמאס לגבי מספר המחבלים שישוחררו בעסקה, והוסיף כי הסיוע שמועבר לעזה מישראל הינו "מינימלי, שצריך לאפשר אותו". בהקשר זה הדגיש כי "לפי גורמי הביטחון שלנו, עד 60% מהסיוע נלקח על ידי חמאס. הנחיתי את צה"ל ומערכת הביטחון לצמצם את זה למינימום האפשרי".

ראש הממשלה נשאל על הסכמי השלום עם סעודיה, שכעת מוקפאים בשל המלחמה ודרישתם החדשה של הסעודים. "אם ננצח הם יראו. כולם מסתכלים מי ינצח: ישראל בגיבוי ארצות הברית או חמאס בגיבוי איראן". בתשובה על חוסר ההסכמות בקבינט המלחמה השיב: "מי אמר שאנחנו לא מסכימים? יש הסכמה על שני עקרונות, והם השמדת חמאס והשני פירוז. והוא רק באמצעות צה''ל וכוחות הביטחון שיהיה בשטח במידת הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully