וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילת התמרון הקרקעי: זרע נשאב מגופותיהם של 91 חללים

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 12:40

בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת נחשף כי החל מ-7 באוקטובר היו 120 מקרים מוצלחים לשימור זרע, מתוכם 110 של חיילים. עוד עולה כי 82 מקרים נעשו בהתאם לבקשת ההורים. "חוק שימור זרע של נפטר מוכן לקריאה ראשונה אך יש עוד מחלוקות דתיות שממתינות להכרעתו של הרב הראשי"

בווידאו: שכלה את בעלה ומבקשת לשאוב את זרעו/ניב אהרונסון

מתחילת התמרון הקרקעי בעזה, זרע נשאב מגופותיהם של 91 חללים - כך נחשף היום (רביעי) בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת. לפי משרד הבריאות, החל מ-7 באוקטובר היו 120 מקרים מוצלחים לשימור זרע, מתוכם 110 של חיילים. עוד עולה כי 82 מקרים נעשו בהתאם לבקשת ההורים.

ועדת הבריאות של הכנסת דנה היום בפעם ה-12, בחוק שימוש בזרע של נפטר. לדבריה של יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) החוק מוכן לקריאה ראשונה אך קיימות מחלוקות דתיות שיש לדון בהן לפני דיוני הקריאה השניה והשלישית. "העיכוב לאישור בקריאה ראשונה הוא סוגיות דתיות בלבד, והוא ממתין עתה להכרעתו ולשיקול דעתו של הרב הראשי", הסבירה. "הסוגיה הממתינה היא הדרישה כי בת הזוג תאשר את נטילת הזרע - לאחר הפטירה. דרישה כזו תחמיר את המצב הנוכחי".

נמשכת מלאכת זיהוי גופות הנרצחים במלחמה בעזה 13.10.23. יותם רונן, מערכת וואלה!
זיהוי גופות הנרצחים במלחמה, 13 באוקטובר/מערכת וואלה!, יותם רונן

ימים ספורים לאחר טבח השבת השחורה, משרד הבריאות אישר לבתי החולים ליטול זרע מנרצח לצורך הולדת ילד עתידי, גם לבקשת הוריו, ולא רק לבקשת בת זוגו, וזאת ללא צורך בפניה לבית המשפט. הבנובמבר עלתה לוועדת הבריאות הצעת חוק בה יוסדר השימוש של זרעו של אדם שמת לצורך הולדה בחקיקה ראשית.

בהצעת החוק מוצע לאפשר לבת זוגו של מת, שלא התנגד לכך, לעשות שימוש בזרעו לאחר שהלך לעולמו אף אם לא הותיר אחריו הנחיות מפורשות בנושא, בהנחה שהוא רצה בהמשכיות התא המשפחתי שהקים ומתוך התחשבות בזכות להורות של בת זוגו.

כמו כן, מוצע לאפשר להורה של המת, שמונה על ידיו בכתב, לעשות שימוש בזרעו באמצעות אישה אחרת שתהיה אמו של הילד שייוולד, באישור בית המשפט, ובלבד שלא הייתה למת בת זוג, או שבת הזוג אינה מעוניינת לעשות שימוש בזרע. במסגרת החוק ייקבע כי מועד נטילת הזרע מהמת לא יקדם למועד קביעת המוות ולא יינטל זרע מהמת אם חלפו יותר מ-48 שעות ממועד קביעת מוות לבבי-נשימתי. בנוסף, מנהל בנק הזרע של בית החולים לא יאשר נטילת זרע ממת שטרם מלאו לו 18 שנים, אלא אם היה חייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully