וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש מרגעיו האחרונים של עבד אל-חי מרתיח את תושבי טירה: "לא סיכן אף אחד"

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 9:48

התיעוד של תושב טירה בשנות ה-30 לחייו, שנורה למוות בתחילת השבוע בבאר שבע ע"י שוטרים - שופך אור חדש על האירוע. "הוא לא החזיק שום דבר מסכן בידיים", אמר ראש עיריית טירה, "היה צריך רק שני שוטרים שיתקרבו אליו". במחאה על מותו, עיריית טירה תקיים היום שביתה כללית

תיעוד מהלילה בו נורה מורשד עבד אל חי למוות על ידי שוטרים/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מורשד עבד אל-חי, תושב טירה בשנות ה-30 לחייו, נורה למוות ביום שני האחרון על ידי שוטר בבאר שבע. במשטרה סיפרו לאחר האירוע כי עבד אל-חי ניסה לפגוע באנשים ברחוב ואף לחטוף נשק משוטר. אולם כעת, תיעוד חדש שהגיע לידיהם של תושבי טירה, שופך אור על רגעיו האחרונים של עבד אל-חי. "רואים שהבחור לא סיכן אף אחד", אמר ראש עיריית טירה.

בתיעוד שהגיע לידי וואלה!, נראה עבד אל-חי מתהלך על הכביש, מתפרע וצועק בין היתר "אללה וואכבר". בתיעוד הוא מתקרב לשוטרים במקום, תוך שהוא צורח ומשתולל. אולם, תושבי טירה שקיבלו כאמור את התיעוד, חשים שניתן היה לטפל באירוע אחרת - מבלי לבצע ירי ולפגוע בו ושעבד אל-חי לא באמת היווה סכנה לציבור.

מורשד עבד אל חי, שנורה למוות על ידי המשטרה בבאר שבע. 07 בפברואר 2024. באדיבות המשפחה
מורשד עבד אל חי, שנורה למוות על ידי המשטרה בבאר שבע. 07 בפברואר 2024/באדיבות המשפחה

כמו כן, על אף בקשתם של בני משפחתו ומכריו של עבד אל-חי, לא נמסר לידיהם תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים מרגע מותו של המנוח. לטענת בני המשפחה, לא נערכה איתם פגישה מסודרת שבמהלכה גורמים רשמיים הציגו להם את השתלשלות האירועים. במשטרה טוענים שמצלמות הגוף של השוטרים לא הופעלו ולכן אין תיעוד של רגע הירי אותו ניתן למסור למשפחה.

"אמנם הוא צועק ובמצב של כעס אבל הוא לא החזיק שום דבר מסכן בידיים", אמר בשיחה עם וואלה! ראש עיריית טירה עו"ד מאמון עבד אלחי. היה צריך רק שני שוטרים שיתקרבו אליו, אין להם את המיומנות להשתלט על בחור במצב כזה? אם היה לו נשק ביד הייתי יכול להבין, אבל רואים אותו בלי שום דבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש עירית טירה עו"ד מאמון עבד אל חי בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 26 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
ראש עירית טירה עו"ד מאמון עבד אל חי בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 26 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו

בעקבות האירוע, עיריית טירה תקיים היום שביתה כללית בעיר וזאת במחאה על מותו של עבד אל חי. בהודעה רשמית שיצאה מטעם עיריית טירה נכתב: "אנו רואים בעבודה הזו, שמוכיחה את המציאות של מה שציפינו, שהיא לקיחת ההחלטה לרצוח אזרחים ערבים, וזיוף עובדות, ובתמיכה ישירה וחסינות בלתי מוגבלת של השר לביטחון לאומי בין גביר, סכנה שמביטה בנו וכל אזרחי ישראל הערבים במדינה, ומסיבה זו החליטה עיריית טירה להביע מחאה ולגנות את הפשע הנתעב הזה".

עוד הוסיפו: "עיריית טירה מצהירה כי תפנה עם משפחת המנוח לבתי המשפט ומערכת המשפט במקרה שהמשטרה לא תגיב בחשיפת הראיות והעובדות הקשורות לרצח המנוח מורשד".

"ניסה לחטוף נשק": גבר נורה למוות על ידי שוטר בבאר שבע/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במשטרה טענו שעבד אל חי ניסה לתקוף אנשים ברחוב הצבי בבאר שבע, תוך שהוא קרא "אללא וואכבר". "שוטרי תחנת באר שבע במחוז הדרומי הגיעו אל המקום ובמהלך מעצרו של החשוד הוא החל להתפרע, לתקוף את השוטרים וניסה לחטוף את נשקו של אחד מהשוטרים וניידת שיטור עירוני. במהלך מעצרו השוטרים ביצעו שימוש בטייזר ובאמצעים בכדי לעצור אותו והוא המשיך להתפרע", מסרו במשטרה.

עוד הוסיפו במשטרה לאחר האירוע: "השוטרים ביצעו ירי אזהרה לאוויר ולאחר מכן לעבר רגלו, החשוד תושב טירה נעצר והועבר לטיפול רפואי ובמהלכו של הטיפול נקבע מותו. בבירור ראשוני קודם לאירוע בבאר שבע החשוד איים בהתאבדות ונעצר על ידי ניידות מתנ"א והחל להימלט מהכוחות תוך שהוא נסע נסיעה פרועה ונמלט לכוחות באזור בית החולים סורוקה. מפקד המחוז ניצב אמיר כהן הורה למפקד מרחב הנגב לבדוק את כלל הנסיבות, ככל הנראה מדובר באירוע על רקע פלילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully