וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ארגנטינה בישראל: כוכב רוק, אוהד מושבע

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 14:25

בעוד שמדינות רבות בדרום אמריקה מאשימות את ישראל ברצח עם, הנשיא הארגנטינאי חבייר מיליי מבקר בכותל, מכיר בחמאס כארגון טרור ומעביר את השגרירות לירושלים. אפשר להגיד הרבה דברים על הכלכלן הליברטריאני, אבל דבר אחד בטוח: הוא הכי פרו-ישראלי שאפשר להעלות על הדעת

נשיא ארגנטינה חבייר מיליי נוחת בישראל/רויטרס

ההבטחה שנתן היום (שלישי) נשיא ארגנטינה חבייר מיליי לנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג להכיר בחמאס כארגון טרור אינה עוד הבטחה, היא תכנית פעולה וסימן דרך. בזמן שמדינות רבות בעולם בכלל, ובדרום אמריקה בפרט, מסרבות לגנות את הטבח הנורא של ה-7 באוקטובר, מיליי הולך עם האמת שלו - והאמת שלו מרעננת בנוף.

ביקורו של מיליי התחיל רק כמה שעות קודם לכן, ובזמן הקצר שהוא נמצא על אדמת ישראל הוא כבר הספיק, עוד במדרגות המטוס בנתב"ג, להכריז על העברת שגרירות ארגנטינה מהרצליה פיתוח לירושלים, כפי שהבטיח במסע הבחירות שלו, ולבקר בכותל המערבי, שם בכה מהתרגשות. בזמן ש-11 חטופים בעלי אזרחות ארגנטינאית נמצאים בידי חמאס בעזה, מיליי בא להביע תמיכה בצורה החמה ביותר שאפשר לדמיין.

נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא ארגנטינה, חאבייר חררדו מיליי, 6 בפברואר 2024. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
לא סתם הבטחה - תכנית פעולה וסימן דרך. מיליי והרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

נשיא ארגנטינה הוא "הרבה דברים" לפני שהוא "פוליטיקאי". אולי הוא הכי לא פוליטיקאי מבין מנהיגי העולם כיום, וסביר שזו הסיבה שהוציאה מיליוני ארגנטינאים לרחובות בסוף נומבמבר 2023 לחגוג את נצחונו בבחירות. ארגנטינה רצתה שינוי. החגיגה הייתה בסדר גודל דומה לקבלת הפנים לליאו מסי כשחזר מהמונדיאל בקאטר עם גביע העולם בדיוק שנה לפני.

במובן הרחב ביותר, אפשר להגיד שהכלכלן הליברטריאני בן ה-53 שכבש את השלטון ומתגורר כיום בבית הוורוד (ארמון הנשיאות) בבואנוס איירס, הוא קודם כל כוכב רוק, לא פחות. יש באישיות שלו משהו כובש וממגנט, שלא מאפשר להישאר אדישים אליו. אוהבים אותו או שונאים אותו, אבל לא אדישים אליו. הוא תמיד מעורר רגש, ואולי זה חלק מהקסם שלו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא ארגנטינה חבייר מיליי בכותל המערבי בירושלים. 6 בפברואר 2024. רויטרס
מיליי בכותל המערבי, היום/רויטרס

רבים משווים אותו ואת סגנונו ה"פרוע" לנשיא ארה"ב לשעבר (ואולי הבא) דונלד טראמפ, אבל ההשוואה לא במקום. אל תטעו: חבייר חררדו מיליי הוא קודם כל אידיאולוג. הוא ממש לא גימיק. הגימיקים - השיער הפרוע, הסגנון הבוטה, ההופעות עם המסור החשמלי - הם לא המהות אלא רק כלי למשוך תשומת לב. וזה עובד.

חבייר מיליי, נשיא ארגנטינה, 19 בנובמבר 2023. רויטרס
קודם כל כוכב רוק. מיליי/רויטרס

ארגנטינה חצויה לשתיים מאז הבחירות. הוא לא ניצח בפער גדול, אבל בתוך פחות מחודשיים הוא הספיק לעשות מהפכות גדולות. לא אבולוציה אלא רבולוציה. אחד הצווים הנשיאותיים הראשוניים שעליהם חתם היה ביטול (!) של רוב משרדי הממשלה.

כן, כן. הוא ביטל את משרד החינוך, את את משרד התרבות, את משרד המדע, את משרד התיירות ועוד. במקומם הוא בנה תשעה "משרדי-על" שמרכזים את כל תחומי האחריות של ממשלתו. "כשאין כסף - מצטמצמים", הוא הצהיר, ומיד עורר כצפוי גלים של אהדה ושנאה.

נשיא ארגנטינה חבייר מיליי בכותל המערבי בירושלים. 6 בפברואר 2024. רויטרס
להגיד שהוא "פרו-ישראלי מובהק" זה אנדרסטייטמנט. מיליי/רויטרס

הבונוס מבחינת ישראל? להגיד שמיליי הוא "פרו-ישראלי מובהק" זה אנדרסטייטמנט. הוא מעריץ את ישראל, רוצה/שוקל להתגייר, ימנה את "הרב שלו" ואיש סודו, הרב שמעון אקסל ואחניש, לשגריר ארגנטינה הבא בישראל, יעביר את השגרירות לירושלים, ועוד. כזה פרו-ישראלי. ביקורו בישראל ממחיש באופן מובהק עד כמה הוא מתכוון למלא אחר כל הבטחותיו. כי מבחינתו זה הרבה מעבר לפוליטיקה. הוא באמת תומך בישראל. לא מתוך אינטרסים, אלא מכל הלב.

אריאל שמידברג הוא סגן העורך הראשי וראש מערכת החדשות של וואלה!.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully