וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ארגנטינה נחת בישראל, השר כ"ץ "בירך" אותו: "לעזאזל"

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 14:24

כשהגיע לקדם את פניו של נשיא ארגנטינה, חאבייר מיילי, בנתב"ג שר החוץ הודה לו על תמיכתו בישראל וסיים בקריאה כמו זו שלו - "Viva La Libertad Carajo" - שמתורגמת ל"תחי החירות, לעזאזל". בהמשך הודיע הנשיא כי יעביר את השגרירות לירושלים ושיכיר בחמאס כארגון טרור

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי נחת בישראל/יוסי פונס, משרד החוץ

נשיא ארגנטינה, חאבייר מיילי, נחת היום (שלישי) בישראל לביקור רשמי, והודיע כי יעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים. שר החוץ, ישראל כ"ץ, שקידם את פניו בנתב"ג בירך אותו "Viva La Libertad Carajo", שמשמעות המשפט היא "תחי החירות לעזאזל". הנשיא מיילי נוהג לסיים את נאומיו באמירה "Viva La Libertad Carajo" - "תחי החירות, לעזאזל", וכי השר כ"ץ בחר לסיים את נאומו באותה האמירה כמחווה לנשיא מיילי.

"אתה אדם ערכי שמחויב רק לאמת ולא פלא שבחרת להגיע מיד לישראל לתמוך בנו במאבק הצודק להגנתו של העם היהודי מול מרצחי החמאס", הוסיף כ"ץ. "מודה לך על הכרתך בירושלים כבירת ישראל ועל הכרזתך כעת על העברת שגרירות ארגנטינה לירושלים בירת העם היהודי ומדינת ישראל! ברוך הבא".

ישראל כץ מברך את נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי. משרד החוץ
ישראל כ"ץ מקדם את פניו של נשיא ארגנטינה מיילי/משרד החוץ
נשיא ארגנטינה הודיע שיכיר בחמאס כארגון טרור/צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה נתניהו מקבל בחום את הגעתו לישראל של נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי שהודיע על העברת שגרירות ארגנטינה לירושלים. ראש הממשלה נתניהו שוחח על כך עם הנשיא מיליי לאחר היבחרו והוא מברך על כך שהנשיא קיים את הבטחתו. ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם הנשיא מיליי מחר וידון עימו על המשך הידוק הקשרים בין המדינות".

בהמשך, במפגש עם הנשיא יצחק הרצוג, אמר מיליי כי בכוונתו להכיר בחמאס כארגון טרור. "לא גינינו רק את פעולות הטרור של חמאס, אלא גם הבענו את הזדהותנו עם מדינת ישראל, והמשכנו לתמוך בזכותה הלגיטימית של ישראל להגנה עצמית", אמר הנשיא הארגנטינאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully