וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביבי, תראה איך אפשר לבטל 10 משרדי ממשלה ברגע

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 14:36

דווקא במדינה כושלת כמו ארגנטינה, הנשיא הנבחר שזכה למעמד של כוכב רוק, ביטל חצי ממשרדי הממשלה, בהם החינוך והתחבורה. במקומם יפעלו 9 משרדי-על שיקלטו לתוכם את אלה שבוטלו. ואצלנו? בגלל פוליטיקה פועלים משרדים מיותרים שזוכים לתקציבים שהמפונים יכולים לחלום עליהם

בווידאו: נשיא ארגנטינה מיליי מעניק מנורה לנשיא אוקראינה זלנסקי/רויטרס

ארגנטינה היא מדינה מושחתת וכושלת. יותר מ-140% אינפלציה שנתית לא משאירים הרבה מקום לספק. היא מדינה עשירה במשאבי טבע ובהון אנושי, מעצמת כדורגל ואלופת עולם בסטייקים (לא בהכרח בסדר הזה), אבל ללא ספק היא מדינה מושחתת וכושלת. ולמרות זאת, אולי יש לישראל ולראש הממשלה בנימין נתניהו מה ללמוד ממנה.

אתמול הושבע לנשיאות המדינה הנשיא החדש חבייר מיליי - כלכלן ליברטריאני שבשנים האחרונות זכה למעמד של כוכב רוק, וכבונוס מבחינתנו הוא גם פרו-ישראלי מובהק שכבר הצהיר שיעביר את שגרירות ארגנטינה מהרצליה לירושלים. הוא כבר זכה לכינוי "חבייר" של ישראל.

נתניהו יכול ללמוד ממיליי כמה שיעורים בכלכלה. הראשון שבהם, לפחות בשלב הזה, נוגע לגודל הממשלה. ההחלטה הראשונה של מיליי, אותה מימש שעה קלה לאחר שתפס את מושכות השלטון במדינה, היתה לעמוד בהבטחת הבחירות הבולטת שלו. הוא ביטל (!) חצי (!) ממשרדי ממשלה. כן, כן, קראתם נכון.

באמצעות צו נשיאותי ביטל הנשיא החדש את משרד החינוך (!), את משרד התרבות (!), את משרד המדע, החדשנות והטכנולוגיה, את המשרד להגנת הסביבה, את משרד התיירות והספורט, את משרד התחבורה, את משרד המשימות הציבוריות, את המשרד לפיתוח אזורי, את משרד העבודה והביטחון החברתי, את המשרד לפיתוח חברתי, ואת המשרד לענייני נשים ומגדר. כן, פשוט ביטל אותם.

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי בטקס השבעתו בבואנוס איירס, 10 בדצמבר 2023. רויטרס
הבטיח לפני הבחירות - ופשוט ביטל. מיליי בטקס השבעתו, אתמול/רויטרס

יובהר מיד: זה לא אומר שבעיני הנשיא החדש הנושאים האלה לא דורשים טיפול או שהעניינים בתחומים הללו יסתדרו מעצמם. ממש לא. הוא פשוט הקים 9 "משרדי-על" שיקלטו לתוכם את כל המשרדים שבוטלו. כך למשל, "משרד ההון האנושי" יקלוט לתוכו את משרדי החינוך, הרווחה וכיוצא בזה, "משרד התשתיות הלאומיות" יקלוט לתוכו את משרדי התחבורה, הפיתוח האזורי (שיכון) וכו', ומשרד הפנים החדש יקלוט את בין היתר את משרדי התיירות, איכות הסביבה והתרבות. כך יפעלו למעשה, תשעה משרדי ממשלה גדולים, שבתוכם חטיבות תוכן רבות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, משרד רה"מ, ירושלים. 10 בדצמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
העובדה שהמשרדים האלה עוד קיימים אומרים הרבה על סדר העדיפות שלו. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

אלה משרדי הממשלה היחידים שיהיו מעתה בארגנטינה

  • משרד הפנים
  • משרד החוץ, הסחר הבינלאומי והדת
  • משרד ההגנה
  • משרד האוצר
  • משרד התשתיות הלאומיות
  • משרד המשפטים
  • משרד הביטחון
  • משרד הבריאות
  • משרד ההון האנושי
השר עמיחי אליהו בכניסה לישיבת הממשלה, 3 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
שר המורשת או המסורת? לא משנה, שניהם מיותרים/פלאש 90, יונתן זינדל

נתניהו, שתבע בזמנו את הביטוי "תהיו כחלונים", כששיבח את שר התקשורת דאז משה כחלון על הרפורמה המהפכנית בשוק הסלולר, יצטרך להתמודד עכשיו עם הקריאה "ביבי, תהיה מיליי". אלמלא צרכים פוליטיים שקופים, משרד המודיעין, משרד המורשת, המשרד לקידום מעמד האישה, משרד התפוצות, משרד המשימות הלאומיות ומשרד החוסן הלאומי - לא היו נולדים מעולם, ובטח ובטח לא היו זוכים לתקציבי עתק ולכספים קואליציוניים שמפוני הצפון והדרום יכולים רק לחלום עליהם.

גם בישראל החכמה והעשירה, משרד המודיעין היה יכול להיות חטיבה במשרד אחר - או לא להיות קיים בכלל. הרי לא חסרים לנו גופי מודיעין. גם בישראל משרד המורשת יכול היה להיות חדר של 20 מ"ר במשרד לשירותי דת, ומשרד החוסן הלאומי ומשרד המשימות הלאומיות יכלו להיות... טוב, אני לא עד כדי כך יצירתי.

במלחמה, כמו במלחמה, כל שקל חשוב, והעובדה שהמשרדים המיותרים האלה עדיין קיימים אומרת הרבה על ממשלת ישראל, על העומד בראשה ועל סדר העדיפויות הכושל שלהם. ביבי, תהיה מיליי.

הכותב הוא סגן העורך הראשי וראש מערכת החדשות של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully