וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עלה בגורל בתו של יוזף פריצל, שכלא ואנס אותה במשך 24 שנים?

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 0:31

אליזבת פריצל גרה עם בעלה שומר הראש בבית מבודד על שפת הנהר, במרחק של חצי שעה בלבד מהצינוק שבו ילדה שבעה ילדים לאביה המפלצת. כך היא שיקמה את חייה לאחר שניצלה מהמרתף של אביה ב-2008

טריילר לדוקו על יוזף פריצל, Fritzl Story of a Monster - Trailer (272p)/PRIME

סיפורה הטרגי של אליזבת פריצל נחשף לראשונה ב-2009. אביה, יוזף פריצל, מהנדס בניין לשעבר, התעלל בה מינית כבר שהייתה בת 11. כשאליזבת ניסתה לברוח מהבית, הוא בנה מרתף נסתר מתחת לבית החסין לקול, מצויד במטבח קטן ושירותים. הוא כלא אותה שם כשהייתה בת 18 וסיפר לאשתו רוזמרי, בת ה-69, שבתם הצטרפה לכת ועזבה את הבית. כדי לבסס את טיעוניו, הוא הציג בפניה מכתב מפוברק שכתבה לכאורה אליזבת לפני שעזבה בו היא טוענת שלעולם לא תחזור.

במשך 24 שנים אליזבת חוותה גיהינום עלי אדמות. היא נאנסה יותר מ-3,000 פעמים ע"י אביה, נכנסה ממנו מספר פעמים להריון, עברה אינספור הפלות והביאה לעולם 7 ילדים - שישה מהם שרדו. שלושה אומצו ע"י פריצל ואשתו וגדלו בביתם בקומות העליונות. לאשתו ולרשויות הוא סיפר שהתינוקות פשוט הופיעו על מפתן דלתו. שלושת הילדים האחרים לא ראו אור יום בחייהם עד שחולצו. אחד מילדיה, מייקל, שנולד בשנת 1996 נפטר כתוצאה מהזנחה וגופתו נשרפה ע"י האב.

המרתף בו הוחזקה אליזבת' פריצל. SID Lower Austria, GettyImages
המרתף בו הוחזקה אליזבת' פריצל/GettyImages, SID Lower Austria
המרתף בו הוחזקה אליזבת' פריצל. SID Lower Austria, GettyImages
המרתף בו הוחזקה אליזבת' פריצל/GettyImages, SID Lower Austria

ב-2008, לאחר 24 שנים במרתף חשוך, בתה של אליזבת, שהייתה כבר בת 19, נזקקה לטיפול רפואי דחוף עקב מחלת כליות מסכנת חיים. יוזף הסיע אותה אל בית החולים וסיפר לצוות הרפואי שאליזבת הצטרפה לכת ושלחה את בתה החולה לטיפול אצלו. הצוות הרפואי החל לחשוד ביוזף וניסה לאתר את אמה של הילדה החולה. אליזבת התחננה בפני יוזף שיאפשר לה לבקר את בתה וזה לבסוף הסכים לאפשר לה ולילדיה לבקר אותה בתנאי שלא יאמרו מילה ויחזרו מיד אחר כך לשבי. זו הייתה הפעם הראשונה שאליזבת ראתה אור יום מזה 24 שנים.

בשלב הזה הצוות הרפואי הבין שמשהו לא בסדר וקרא למשטרה. כשהיא הסכימה לחשוף את סיפור האימה שלה, יוזף פריצל נעצר במקום ואחרי משפט קצר שנמשך 4 ימים, הוא נשלח למאסר עולם באשמת רצח אחד התינוקות של אליזבת, גילוי עריות, שבי ואינספור סעיפי אונס. כיום הוא בן 88 וחי בכלא.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

איפה חיה כיום אליזבת?

אליזבת פריצל כשהייתה תלמידת בית ספר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אליזבת פריצל כשהייתה תלמידת בית ספר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ומה קרה מאז לאליזבת? בתו של יוזף פריצל, כיום בת 56, גרה במרחק של רק חצי שעה ממרתף הגיהנום שבו אביה החזיק אותה בו בשבי ואנס אותה אלפי פעמים, כך חשף השבוע הדיילי מייל אונליין.
לאחר המשפט קיבלו אליזבת והילדים זהויות חדשות - והיא התקרבה לשומר הראש שהגן עליה לאחר ששוחררה מכלאה והתגלו הזוועות שחוותה. בשנת 2019 היא נישאה לשומר הראש תומס וגנר, שהיה צעיר ממנה ב-23 שנים, והם גרים יחד בבית צמוד קרקע בן שתי קומות במרחק של כ-30 דקות נסיעה מהעיר אמשטטן בכפר קטנטן - שנמצא גם במרחק קצר ממחנה הריכוז הנאצי הידוע לשמצה מאוטהאוזן.

על פני גשר מעל נהר הדנובה, השדות המכוסים בשלג בדרך כלל היו בוציים ומלאי מים לאחר הגשמים הכבדים שירדו שם לאחרונה והשמיים עדיין היו אפורים וקודרים כאשר נציגי הדיילי מייל התקרבו לכפר הקטן בו חיים כמה מאות אנשים בלבד.

גדר עץ אפורה מקיפה את הבית הצבוע כתום ומצלמות אבטחה נמצאות על הקירות החיצוניים, בכדי לפקח על כל מבקר בביתה של אליזבת, לו יש גינה מסודרת בקפידה עם בריכה קטנה. ממש ממול נמצא ביתה של בתה קרסטין, ושני הבתים משקיפים על קרקע חקלאית שטוחה קרוב לנהר הדנובה.

אומרים שהמשפחה שוכנה בכפר לאחר שבנו הבכור של פריצל, האראלד, עבר לשם וסיפר לאחותו עד כמה המקום מבודד. המקומיים כמעט ולא מדברים על המשפחה ולא משצפים במידע עליהם אך ידוע כי אליזבת' - שכעת יש לה שיער ארוך - השתתפה בנשף הריקוד המקומי מוקדם יותר החודש ומדי פעם היא יוצאת לאכול במסעדת הכפר.

אחד התושבים אמר:' אליזבת' וכמה מהילדים הגדולים עדיין גרים כאן ומדי פעם רואים אותם במסעדה ובאירועים הקהילתיים הכפר. כולם מכירים את סיפור הרקע, אבל אף אחד לא מדבר על העבר - יש להם חיים חדשים ואנשים מכבדים את זה".

השכנים אישרו כי אליזבת וקרסטין עדיין מתגוררות בכפר, אך הם מכבדים את פרטיותן, ולכן מניחים להן לחיות את חייהן בשקט ובשלווה. ראש העיר והכומר המקומי אישרו כי התושבים מודעים למשפחה אך שומרים על נוכחותם בסוד בפני העולם.

עוד על הסיפור שזעזע את העולם
נחשפו המילים הראשונות של מי שנכלאה ונאנסה במשך 24 שנים ע"י אביה

יוזף פריצל התגרש מאשתו - "לא באה לבקר בכלא"

על פי העיתון "אוסטררייך", אליזבת התחתנה עם שומר הראש שלה עימו העבירה חודשים יחד לאחר שחרורה מהשבי של אביה והם התחתנו כשהייתה בת 52. גורם המקורה אליה אמר אז: 'הם זוג, כולם ראו מההתחלה כמה בטוחה היא מרגישה איתו. הקשר איתו העניק לאליזבת 'כוח מחודש' במסעה לעבר נורמליות".

פריצל רוצה לעבור לכלא אחר ואוכל שניצלים משכנו הקניבל

בינתיים יוזף פריצל עצמו גם 'שואף לנורמליות' ובימים אלא הוא מבקש להשתחרר מבית הסוהר הפסיכיאטרי בו הוא מרצה את עונשו ולעבור לכלא רגיל.

יוזף פריצל בבית המשפט. GettyImages
יוזף פריצל בבית המשפט/GettyImages

בהצהרה שנמסרה באמצעות עורכת הדין שלה אווה פלאז במשפטו של אביה, אליזבת אמרה שהיא רוצה שלעולם לא ישוחרר.עו"ד פלז אמרה: "היא רוצה שהנאשם יישא באחריות על מעשיו עד המוות. הוא הפך את עצמו למאסטר החיים והמוות. הוא חייב להיענש על זה".

פריצל הורשע באונס, גילוי עריות, שעבוד, כפייה ורצח בהזנחה של בנו שזה עתה נולד, ונדון למאסר עולם בבית סוהר פסיכיאטרי. החיים לא האירו לו פנים בכלא: אסירים אחרים בכלא "גרסטן" לפושעים עם רקע פסיכיאטרי שברו לו את השיניים, מה שאילץ אותו לשנות את שמו למאיירהוף.

"הוא מסתגר בתוך תא היחיד שלו, צופה בטלוויזיה , מגדל עגבניות וכותב על חייו כחשמלאי", סיפרה ל"בילד" עורכת דינו. "הוא משתזף מבעד לסורגים, דואג לכושר ורוצה לחיות עד גיל 100". לדבריה, השכן שלו בתא הסמוך הוא קניבל, "שמכין לו שניצל וינאי ובלינצ'ס". "פריצל חי בעולם של הזיות וחולם שבתו תתחתן בקרוב עם טניסאי העבר בוריס בקר".

פריצל כבר ניסה להשתחרר לפני כשנתיים וחצי, אולם ביוני 2022 דחו שופטי בית המשפט העליון באוסטריה את עתירתו לעבור לכלא רגיל. אבל בחודש שעבר בית משפט בעיר קרמס אן דר דונאו הורה על העברתו כלא רגיל לאחר שבדיון סגור נאמר שהוא "אינו מהווה עוד איום לביצוע עבירות נוספות". עם זאת, תובעים, שלא נכחו בדיון, הגישו כעת התנגדות לבית משפט גבוה יותר בוינה שידון בקרוב בערעור. עורכת דינו אסטריד וגנר אמרה ל-MailOnline: 'התובעים יכולים לנסות אבל הם לא ינצחו, לתיק שלהם אין סיכוי. זה רק יאריך את הדיונים בעוד כמה חודשים, אבל אני בטוח שהוא יועבר. דיברתי איתו אחרי החדשות על ההתנגדות שהוגשה כיוון שהוא נבהל ממנה, אבל אמרתי לו שאין מה לדאוג והוא יהיה בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully