וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייבים לתקוף את ראש התמנון": הגיע הזמן להתמודד עם איראן ישירות

והיד בהשטי

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 9:21

התקפות החות'ים על המסחר הבינלאומי הן למעשה התקפה ישירה על המערב של איראן יהירה ובטוחה בעצמה, השואפת להשמיד את התרבות המערבית בכל מחיר. חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האסלאמי הן זרועות של תמנון שאם רוצים לנטרל, יש להכות בו עצמו. מנהיג אופוזיציה איראני בטור מיוחד

איראן משגרת טיל לחלל/רויטרס

תקרית הריגתם של שלושת החיילים האמריקנים ופציעתם של עשרים וחמישה בבסיס צבאי בירדן בידי מיליציות שיעיות המופעלות על ידי איראן בסוריה, צריך להוות את רגע השינוי הגורלי במזרח התיכון. התקפה זו נגד אמריקנים היא ניסיון של הרפובליקה האיסלמית לבחון האם המערב בכלל, וארצות הברית בפרט מסוגלים להגיב.

במשך שנים רבות, איראן ניהלה "מלחמת פרוקסי" נגד ארצות הברית ובני בריתה באיזור, כמעט ללא הפרעה. זה חייב להיפסק. לא ניתן יותר להתחזות. מדובר בהתקפה איראנית ישירה על ארצות הברית, וכך יש להתייחס אליה - אחרת האיראנים ימשיכו לתקוף, עם יותר אומץ ויותר עוצמה והרבה יותר דם יישפך.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי חולף על פני מל"ט עם הכיתוב "עזה" בתערוכת נשק בטהראן, 19 בנובמבר 2023. רויטרס
מנהיג איראן איברהים ראיסי ליד הכטב"מ "עזה" בתערוכת נשק/רויטרס

התקיפה האחרונה היא לא סימן לעוצמתה של הרפובליקה האיסלמית, אלא סימן לחולשתה של ארצות הברית והמערב נגד הטרור האיראני. בחודשים האחרונים, החות'ים, שמקבלים תמיכה מאיראן, תוקפים באמצעות רחפנים וטילים אוניות במסלולי השילוח בים האדום בטענה שהם תוקפים אוניות שקשורות לישראל בתגובה ללחימה בעזה.

זהו שקר. המלחמה הצודקת של ישראל בעזה היא תירוץ עבור איראן להפגין כוח ולשלוט בנתח משמעותי של מסלולי השילוח הבינלאומיים. אין ספק שההחלטה לשגר טילים בליסטיים על כלי שייט אזרחיים התקבלה על ידי משמרות המהפכה האיסלמית בטהראן. ניתן להסיק זאת בקלות, מכיוון שלפי חוות דעת מומחי נשק, כל הטילים הנם מתוצרת התעשיות הצבאיות של משמרות המהפכה.

מטרת איראן ברורה: איום על השילוח הימי הבינלאומי משפיע על מסחר וכלכלה בכל העולם, הספקה של אנרגיה, מזון, תשתיות, סיוע הומניטרי, יציבות פוליטית, הגנת הסביבה, יחסים בינלאומיים. שילוח ימי בינלאומי חיוני לתפקודה של הכלכלה העולמית, שיתוף פעולה בין מדינות, רמת החיים של מדינות ומניעת סכסוכים.

עוד בוואלה!

הרפובליקנים לוחצים על ביידן לתקוף באיראן: "החיילים שלנו הפכו למטרות נייחות"

לכתבה המלאה
כוחות של המורדים החות'ים בצנעא, תימן, 5 בינואר 2024. רויטרס
הכוחות החות'ים בתימן/רויטרס

לכן התקיפות של איראן על השילוח הימי צריכות להיבחן בהקשר רחב יותר. מאמצי משמרות המהפכה הם חלק מהאסטרטגיה הרחבה שלהם להחליש את המערב כולו. זה מצטרף לפעילות שלהם מזה שנים רבות לשלוט בסחר עולמי בסמים, בסחר בבני אדם ובהגירה. כל זאת כדי להחליש את המדינות הדמוקרטיות ואורח חייהן ולהשפיע על הכלכלות ועל המבנה הדמוגרפי של המערב. המטרה הסופית היא רדיקליזציה של אוכלוסיות מוסלמיות שחיות במדינות המערביות.

למרות שמשמרות המהפכה האסלאמית לא מכריזים מלחמה באופן גלוי, הם פועלים בפועל לפירוק התשתיות של החברות הדמוקרטיות על ידי ניצול החולשות שלהן. ההתקפה של החות'ים על השילוח הימי היא חלק מהמלחמה הזו. היא גורמת לעליית מחירים ואינפלציה, ומגבירה את חוסר שביעות הרצון וחוסר היציבות במדינות המערב. הדבר קריטי במיוחד במזרח התיכון, שמתקדם לקראת פיצול בין המדינות הפרגמטיות והמתונות, בעיקרן סוניות, שמחפשות עתיד טוב יותר לילדיהן ושואפות לשלום עם ישראל, לבין משטר הטרור האיראני ששולח זרועות ללבנון, סוריה, עיראק ותימן.

ציר הרשע הזה שואף לעליונות אזורית למען שאיפות אימפריאליסטיות גדולות יותר. חמאס, חיזבאללה, הג'יהאד האיסלמי, המדינה האסלאמית וחשד אל-שעבי - הם רק זרועות של התמנון. כל ניסיון לחתוך זרוע, יביאו לשיקום מהיר של הגוף. לכן, אם רוצים לנטרל את הזרועות, חייבים לתקוף את הראש.

הספינה גלקסי לידר שנחטפה על ידי החות'ים אל תימן. רויטרס
התקיפות על השילוח הימי צריכות להיבחן בהקשר רחב יותר. הספינה גלקסי שהותקפה על ידי החות'ים/רויטרס

כדי להעביר את המסר הזה, לפני כשנה אני וחבריי השקנו קמפיין בבריטניה שמטרתו לכלול את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני טרור בבריטניה. עם המסר הזה הגעתי לישראל לפני חודש, בהזמנת פורום המזרח התיכון ישראל, ונאמתי בכנסת, במסגרת שדולת הניצחון הישראלי.

מטרת איראן היא להשמיד את התרבות המערבית בכל מחיר. אך השלטון של טהרן חלש יותר מתמיד. העם האיראני רעב לחופש. ככל שהשלטון האיראני ימשיך במלחמתו ללא תגובה מצד המערב, הוא ימשיך לשרוד. חשוב לזכור כי המשטר שואף לפתח נשק גרעיני, שיוכל לפגוע במדינות מעבר למזרח התיכון.

איראן היום יהירה ובטוחה בעצמה, כי היא רואה את המערב חלש ולא מגיב. זה רק מחזק את השאיפות הגלובליות שלה. זה הזמן להפסיק לשחק לידיים של איראן, להפסיק להילחם רק בזרועות של התמנון. הגיע הזמן להתמודד עם איראן ישירות.

הכותב הוא מנהיג באופוזיציה האיראנית, הפועל בלונדון. המאמר המקורי פורסם לראשונה ב- Washington Times

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully