וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חיילים אמריקנים נהרגו בירדן מכטב"ם ששיגרו המיליציות הפרו-איראניות

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 8:03

בהתקפה הקטלנית, הראשונה שבה נהרגים חיילים אמריקנים מאז 7 באוקטובר, נפצעו 34 חיילים נוספים. ביידן האשים את המיליציות השיעיות, שתוקפות ללא הפסקה כוחות אמריקניים באזור, והבטיח שהאחראים "ישלמו את המחיר". חברי קונגרס קוראים לתגובה חריפה - נגד איראן עצמה

בווידאו: ארה"ב תקפה יעדים של המיליציות השיעיות בעיראק/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שלושה חיילים אמריקנים נהרגו ו-34 חיילים נוספים נפצעו במתקפת כטב"מים בגבול ירדן-סוריה, שלפי הנשיא ג'ו ביידן בוצעה על ידי המיליציות השיעיות הנתמכות על ידי איראן. זאת הפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר שבה חיילים אמריקנים נהרגים בהתקפה במזרח התיכון, שצפויה להוביל לתגובה חריפה מצד וושינגטון.

"בעוד שאנחנו עדיין אוספים את העובדות על המתקפה הזו, אנחנו יודעים שהיא בוצעה על ידי קבוצות מיליטנטיות קיצוניות הנתמכות על ידי איראן ופועלות בסוריה ובעיראק", מסר היום (ראשון) ביידן בהצהרה. הוא אמר שההתקפה בוצעה במהלך הלילה. "נמשיך במחויבותם להילחם בטרור. ואין לנו ספק - נגבה דין וחשבון מהאחראים בזמן ובדרך שנבחר", מסר ביידן בהודעתו שפרסם הבית הלבן.

בהצהרתו של ביידן לא צוין כמה חיילים נפצעו. צבא ארצות הברית מסר כי לפחות 25 חיילים נפצעו בהתקפה על "מוצב 22", הסמוך לגבול עם סוריה, בעוד שגורם אמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מספרם עלה ל-34. שני גורמים אמריקניים אחרים אמרו כי הכטב"ם פגע בסמוך למגורי החיילים בשעות המוקדמות של הבוקר, מה שיכול להסביר את המספר הגבוה של הנפגעים.

ממשלת ירדן הכחישה שההתקפה בוצעה בשטח הממלכה, אלא בבסיס א-תנף בסוריה, הסמוך לגבול. כמה אלפי חיילים אמריקנים פרוסים בירדן כחלק משיתוף פעולה עם הצבא המקומי.

ההתנגדות האסלאמית בעיראק, ארגון גג של מיליציות שיעיות פרו-איראניות, קיבלו אחריות על תקיפת שלושה בסיסים עם נוכחות אמריקנית, כולל אחד על גבול ירדן-סוריה.

חייל אמריקני בבסיס באזור מוסול במהלך מבצע נגד דאעש במוסול, עיראק, 18 באוקטובר 2016. רויטרס
חייל אמריקני בעיראק/רויטרס

המיליציות השיעיות, הנתמכות על ידי איראן, החלו לתקוף כוחות אמריקניים בעיראק ובסוריה בשל תמיכתה של וושינגטון בישראל. מאז פרוץ המלחמה בעזה, המיליציות תקפו כ-160 פעמים באמצעות כטב"מים, רקטות וטילים, שברוב המקרים הסתיימו ביירוטים מוצלחים או גרמו לנזקים ולפציעות קלות בלבד. לא ברור מדוע לא הצליחו מערכות ההגנה האווירית ליירט את הכטב"ם האחרון.

ארצות הברית, הרוצה להימנע ממלחמה אזורית בעודה כבר מעורבת בהתקפות נגד החות'ים בתימן, תקפה כמה פעמים בחודשים האחרונים יעדים של המיליציות בעיראק - כולל בשבוע שעבר - אך אלו לא הרתיעו אותן מהמשך ההתקפות על כוחותיה.

הרפובליקנים סבורים כי המדיניות של ביידן כלפיהן הייתה רכה מדי, והביקורת על הנשיא הדמוקרטי, הנמצא בשנת בחירות, צפויה להתגבר בעקבות ההתקפה הקטלנית.

"התגובה היחידה להתקפות האלו חייבת להיות פעולת תגמול צבאית הרסנית נגד הכוחות הטרוריסטיים של איראן, הן באיראן עצמה והן ברחבי המזרח התיכון", אמר הסנאטור הרפובליקני טים קוטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully