וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט לשליח הבית הלבן למזה"ת: מוכנים לפתרון מדיני בצפון - אך ערוכים לכל אפשרות

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 20:59

גלנט נועד בלשכתו עם שליחו של ביידן, עמוס הוכשטיין, ודן עמו בשינוי המצב הביטחוני בגבול, ועל הדרכים להשיב את תושבי הצפון לביתם. גלנט הדגיש את מחויבותה של ישראל להסרת האיומים של חיזבאללה בצפון - שהיא "גדולה מכל מחויבות אחרת"

בווידאו: גלנט מאיים על חזבאללה: "עוד לא הפעלנו את היכולות המיוחדות"/צילום: שחר יורמן

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום (ראשון) לשליח הבית הלבן למזרח התיכון, עמוס הוכשטיין כי בישראל מוכנים להגיע לפתרון מדיני מול חיזבאללה בגבול הצפון - אך עם זאת "ערוכים לכל אפשרות אחרת". השניים, שנועדו בלשכתו של גלנט בתל אביב, דנו בשינוי המצב הביטחוני בגבול, ועל הדרכים להשיב את תושבי הצפון לביתם.

גלנט הדגיש את המחויבות בישראל לשיפור המצב הביטחוני במרחב הצפון, ולהשבת תושבי הצפון לביתם לאחר הסרה של איומי חיזבאללה בלבנון - ולדבריו, המחויבות הזו "גדולה מכל מחויבות אחרת".

היום, 21 אזעקות צבע אדום נשמעו בגליל העליון - בפרק זמן של שעתיים בלבד. בכמה יישובים, בהם קריית שמונה, רמות נפתלי, מרגליות ומנרה האזעקות נשמעו כמה פעמים. לא היה נפגעים בגוף ולא ידוע על נזק לרכוש, באחד מסבבי הירי המשמעותיים מתחילת המלחמה. איתן דוידי, יו"ר הוועד המקומי במושב מרגליות הגדיר את היום הזה כ"קשוח מאוד ויוצא דופן. משתמשים במילה חדשה - 'עצימות', אז אפשר להגיד שהיום העצימות עלתה".

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש עם שליחו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למזרח התיכון, עמוס הוכשטייין.. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט, נפגש עם שליחו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למזרח התיכון, עמוס הוכשטייין./משרד הביטחון, אריאל חרמוני
עמוס הוכשטיין, היועץ הבכיר של ביידן. 20 בנובמבר 2023. רויטרס
עמוס הוכשטיין, היועץ הבכיר של ביידן. 20 בנובמבר 2023/רויטרס

בד בבד, שר הביטחון יואב גלנט התייחס בביקור שערך בבסיס תל נוף של חיל האוויר להיערכות להתרחבות המערכה מול לבנון, וטען: "נתתי הנחייה חד משמעית - להפנות את חרטומי המטוסים צפונה".

"כל תקיפה בעזה מקרבת אותנו לפירוק החמאס והשבת החטופים, כל תקיפה בלבנון מקדמת אותנו בשינוי המצב הביטחוני בגבול הצפון" אמר גלנט לצוותי האוויר והקרקע, לאחר שערך דיון עם מפקד הבסיס תת-אלוף אריאל דיין ומפקד טייסת 106 סגן אלוף מ'. "ההנחיה החד משמעית שהעברתי אל חיל האוויר היא להפנות את חרטומי המטוסים צפונה, ולהיות ערוכים לכל רעה שעלולה להתרחש.

שר הביטחון גלנט בבסיס תל נוף: "כל תקיפה בעזה מקרבת אותנו לפירוק החמאס והשבת החטופים, כל תקיפה בלבנון מקדמת אותנו בשינוי המצב הביטחוני בגבול הצפון. עדיין לא הפעלנו את כל היחידות והיכולות המיוחדות, יש לנו הרבה מאוד דברים שמוכנים. אנחנו ערוכים, מוכנים, שומרים על כוננות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully