וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגליל העליון תחת מתקפה: איומים על ראשי הקהילה, 21 אזעקות - תוך שעתיים

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 19:20

בחלק מהיישובים, בהם קריית שמונה, נשמעו כמה סבבי אזעקות - באחד הימים הקשים שידע הגליל מתחילת המלחמה. גלנט ממשיך לאיים על חיזבאללה - אך ראשי הקהילות בצפון, שמקבלים איומים ישירים בוואטסאפ, מתריעים: "הכפרים שלנו מופגזים, נחזור 40 שנה אחורה"

גלנט בחטיבת החרמון חיזבאללה טועה אם הוא חושב שנעצור אם הוא יחדל לירות/צילום: שחר יורמן

21 אזעקות צבע אדום נשמעו היום (ראשון) בגליל העליון - בפרק זמן של שעתיים בלבד. בכמה יישובים, בהם קריית שמונה, רמות נפתלי, מרגליות ומנרה האזעקות נשמעו כמה פעמים. לא היה נפגעים בגוף ולא ידוע על נזק לרכוש, באחד מסבבי הירי המשמעותיים מתחילת המלחמה. איתן דוידי, יו"ר הוועד המקומי במושב מרגליות הגדיר את היום הזה כ"קשוח מאוד ויוצא דופן. משתמשים במילה חדשה - 'עצימות', אז אפשר להגיד שהיום העצימות עלתה".

שיחת היום בצפון הייתה נאומו שר הביטחון יואב גלנט בהר החרמון - ואיומו על ארגון הטרור בצפון: "אם חיזבאללה חושב שכאשר תהיה הפסקת אש בדרום, הוא יחדל את האש ואנחנו נעצור - הוא עושה טעות גדולה" הצהיר השר. "אני אומר כאן בצורה מפורשת - כל עוד לא נגיע למצב שניתן להחזיר בביטחון את תושבי הצפון, אנחנו לא נחדל. כאשר נגיע לזה, או באמצעות הסדרה או בדרך צבאית - אנחנו נוכל להיות רגועים".

דוידי אמר שהוא לא מאמין שבעקבות ההצהרה הזאת נראה שינוי רציני במדיניות ישראל בחזית הצפון. "ימשיכו לרדוף אחרי משגרי קטיושות או בתים עם קני נ"ט, אבל זאת לא המלחמה שתסיג את חיזבאללה מעבר לליטאני. אלו פעולות רק למראית עין. כרגע ממשלת ישראל גוררת רגליים ומנסה להגיע לפתרון מדיני, אבל היא צריכה להבין שפתרון כזה צריך להיות מקובל עלינו, תושבי הגבול. נגמרו השנים שעשו איתנו מה שרוצים. אנחנו כבר לא עדר כבשים שמעמיסים, מפנים ואחר כך מחזירים", ביקר דוידי את מדיניות ההנהגה בשנים שהובילו למערכה.

"רק אם יהיה פתרון שיניח את דעתנו, נחזור לבתים שלנו. אין לנו בעיה לתת לממשלה את הזמן הנדרש לכך. כשיהיה בטחון מלא ונדע שאפשר לחזור חזרה בריאה, זה יקרה. אחרת יחזרו הנה רק אנשים שיעשו זאת מחוסר ברירה והחזקים לא יחזרו. יש כבר אנשים שמחפשים אלטרנטיבות במקומות חדשים. מצב כזה יחזיר את הצפון יותר מארבעים שנים לאחור".

זירת נפילת רקטה, קריית שמונה, 11 בינואר 2024. דוברות קרית שמונה, אתר רשמי
זירת נפילת רקטה, קריית שמונה, 11 בינואר 2024/אתר רשמי, דוברות קרית שמונה
שר הביטחון יואב גלנט ביקר בחטיבת החרמון, 2 בפברואר 2024. דובר צה"ל
שר הביטחון יואב גלנט ביקר בחטיבת החרמון, 2 בפברואר 2024/דובר צה"ל

דוידי אף קיבל איומים ישירים מארגון הטרור בלבנון: בהודעות וואטסאפ שנשלחה אליו רואים צילום של שני מחבלי חיזבאללה על אופנועים, משקיפים על מושב מרגליות שבחזית הצפונית שלו ביתו של דוידי ולול תרנגולות גדול שלו. בהודעה הראשונה נכתב: "האם 'הפרד' של ההתנחלות מרגליות איתן דוידי רואה אותם?". בהודעה השנייה התייחסו לדברים שאמר דוידי בתקשורת ובהם קרא לממשלת ישראל להתייחס לתושבי הצפון וכתבו לו: "נראה שההתנגדות האיסלאמית קרובה יותר לאיתן מאשר הצבא הישראלי והישראלי ממשלה (הכוונה כנראה היתה לכתוב "והממשלה הישראלית" - א.א.)".

"הם שמו אותי כמטרה. זה מפחיד, זה מציק וזה לא נוח, אבל זה לא יריע אותנו. נמשיך לבוא כל בוקר לעבוד במושב. שאף אחד לא יתבלבל לרגע- אנחנו פה ואנחנו לא הולכים לשום מקום. איפה שחיילי צה"ל נמצאים, גם אני נמצא. אני יודע שהצד השני מכיר כל תנועה שלי, עוקב אחרי ויודע איפה אני גר. הם הופכים את זה לאיומים אישיים. הם מעלים את הרב כלפי האזרחים, תושבי הצפון. בפיקוד צפון אמרו לי שאני לא אמור להיות פה, אבל אני מנהיג בצפון וצריך להגן עלי. דמנו לא הפקר".

המסר המאיים שקיבל איתן דוידי יו"ר ועד מרגליות. טוויטר, צילום מסך
המסר המאיים שקיבל איתן דוידי יו"ר ועד מרגליות/צילום מסך, טוויטר
המסר המאיים שקיבל איתן דוידי יו"ר ועד מרגליות. טוויטר, צילום מסך
המסר המאיים שקיבל איתן דוידי יו"ר ועד מרגליות/צילום מסך, טוויטר

גם אביחי שטרן, ראש עירית קרית שמונה, לא התרשם יותר מדי מדברי שר הביטחון בסוף השבוע. "ישראל ממשיכה במדינות הכלה והבלגה, בזמן שבצד שלהם הכפרים עומדים על מקומם. אצלנו סופרים פגיעות - יותר מ-400 בתים נהרסו בישראל. כמה בתים עוד יהרסו וכמה זמן נהיה מחוץ לישובים שלנו עד שתשתנה המדיניות? צריכים לפנות את הכפרים בלבנון, ולא בישראל", טען. "מדיניות ההכלה התחילה עוד לפני המלחמה והיא נמשכת עכשיו. כבר ברגע שנאלצנו להתפנות, ישראל הייתה צריכה להגיב בצורה הרבה יותר תקיפה. גלנט דיבר על קו אדום, אבל אני לא יודע מה הוא אותו קו אדום שהוא מדבר עליו. מנסים להימנע ממלחמה, אבל המלחמה בלתי נמנעת, עדיף שאנחנו ניתן את המכה הראשונה ונקבע את הקצב".

לובי 1701 הגיב על מטח הירי המתמשך בגזרה הצפונית והוציא הודעה ובה נאמר ש"אף מסיבת עיתונאים או מצגת של דובר צה"ל, מרשימה ככל שתהיה, לא תוכל להסתיר את האמת העירומה; היישובים שלנו מופגזים ואנחנו הפכנו פליטים. תושבי הצפון מצפים לראות מעשים ולא דיבורים. תושבי הצפון לא פחות חשובים מתושבי המרכז וסבלנותנו פוקעת. מצפים וסומכים על צה"ל להתחיל ליזום ולהגיב לתקיפות האחרונות בהתאם למסרים ששידר דובר צה"ל אמש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully