וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכדו של עודד ליפשיץ שחטוף בעזה: "אנחנו תומכים בכל עסקה"

עודכן לאחרונה: 2.2.2024 / 12:27

דקל ליפשיץ התראיין ל-103fm והתייחס לדיווחים על רקע ההבנות המתגבשות לעסקת חטופים. סבתו, יוכבד, שוחררה משבי חמאס לפני כחודשיים וכיום הוא פועל לשחרר את סבו שעדיין נמק שם: "חובה של הממשלה להחזיר אותם". על הסיוע ההומניטרי: "כואב לראות שנכנסות משאיות ללא תמורה"

יוכבד ליפשיץ/אבשלום שושני

דקל ליפשיץ, נכדם של עודד המוחזק בשבי חמאס ויוכבד ששוחררה משם, שוחח היום (שישי) לפרופסור אריה אלדד ורון קופמן ב־103fm, והביע תמיכה בעסקה שתשיב את החטופים למרות המחירים שישראל תצטרך לשלם כפי שפורסם עד כה.

"אנחנו מברכים ותומכים בכל עסקה שהממשלה תוציא, וניתן לה גב מיידי", אמר ליפשיץ בפתח השיחה. "מעבר לזה שמדובר במשפחותינו וזה משהו בסיסי שצריך לעשות, זו חובה של הממשלה להחזיר אותם הביתה. כואב לשמוע שיש אנשים שעדיין לא מבינים את זה. אנחנו מחכים למידע בדיוק כמוכם, יושבים עם עיניים לתקשורת ומחכים לקבל תשובות על מה קורה בדיוק".

ליפשיץ המשיך: "העסקה תמיד קשה. אני לא רואה איך אנחנו יכולים להוציא פה עסקה שהיא גם לא כוללת מחירים כבדים וגם לא כוללת את החזרת האנשים הביתה". לדבריו, "אנחנו תומכים בכך שכל עוד אנחנו יכולים להחזיר אותם הביתה, אנחנו רוצים את כולם כולל כולם ואין פה שאלה. כרגע אנחנו נמצאים בפוזיציה הכי טובה שיש לנו בחודשיים האחרונים, ואם נחכה עוד 15 ימים, גם לא יישאר לנו את אלו שרוצים לשחרר".

עודד ליפשיץ. באדיבות המצולמים
" אנחנו רוצים את כולם כולל כולם". עודד ליפשיץ/באדיבות המצולמים

בשל הדרישות של חמאס בשבועות האחרונים לעסקה, יש שיטענו שמאבק משפחות החטופים גורם להקשחת העמדות של ארגון הטרור. אולם, ליפשיץ דחה את הטענות הללו ואמר: "אני לא חושב שהמאבק שלנו גרם להעלות מחירים בצורה כזו, וזה לא נותן לגיטימציה לחמאס לעשות את זה".

קופמן חיזק את אמירותיו וטען שתג המחיר ניתן בעסקאות קודמות שבוצעו, בהן גם עסקת שליט. "לגמרי. התג מחיר נוצר כבר ממזמן", הכריז ליפשיץ והתייחס לחסימת משאיות הסיוע ההומניטרי שנכנסות לרצועת עזה: "אני לא בעד לעצור שום דבר, כי בסופו של דבר אני לא יושב מול כל הפרטים. אבל כשאני מסתכל על הפרטים היבשים, לי זה מאוד כואב לראות שנכנס סיוע הומניטרי ללא תמורה. אנחנו לא מקבלים מידע החוצה, ואני לא יודע מה קורה בחדרי חדרים".

"גם לי זה כואב לדעת שאני לא יודע דבר על סבא שלי. מעל שלושה חודשים שאני לא יודע מה מצבו הבריאותי. הוא תקוע שם, ואנחנו מחכים שמשהו יזוז בסופו של דבר. המשאיות האלה, אתה אף פעם לא יודע אם זה עוזר לו או רק פוגע בנו. בתחושה כרגע זה רק פוגע בנו", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully