וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטופות יוכבד ליפשיץ ונורית קופר שוחררו מידי חמאס ושבו לישראל

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 7:05

השתיים, בנות 85 ו-79 מקיבוץ ניר עוז, שבו לישראל דרך מעבר רפיח, והועברו לבית החולים איכילוב. נכדה של ליפשיץ: "שמחים ומאושרים". בעליהן של השתיים עדיין נמצאים בשבי חמאס בעזה

בדרך חזרה לישראל: תמונות ראשונות של יוכבד ונורית ששוחררו משבי חמאס/לפי סעיף 27א

יוכבד ליפשיץ ונורית קופר, שנחטפו על ידי חמאס לעזה, שוחררו הערב (שני) לישראל. השתיים הגיעו באמבולנס של הצלב האדום דרך מעבר רפיח והועברו לבית החולים איכילוב. השתיים, בנות 85 ו-79, הן תושבות ניר עוז. בעליהן עדיין נמצאים בשבי חמאס. לפני כמה ימים טען חמאס כי התכוון לשחרר את השתיים, אך ישראל סירבה לקבלן. לשתיים אין אזרחות זרה.

נכדה, דניאל ליפשיץ, שוער העבר, התראיין לערוצי הטלוויזיה ואישר כי סבתו הגיעה למעבר רפיח, וכי הוא בדרכה לפגוש אותה. "שמחים ומאושרים, מצפים שישתחררו גם שאר החטופים".

ארנון, בנה של יוכבד סיפר מעט לפני שהשתחררה: "הזמינו אותנו לפגוש חיילים שידברו איתנו, לא אמרו עדיין משהו ודאי. יש תקווה וציפייה. אנחנו מקווים שהיא בסדר, שהידיעות נכונות ושנוכל לפגוש אותה".

יוכבד ליפשיץ, לאחר שחרור משבי החמאס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יוכבד ליפשיץ באמבולנס הצלב האדום, הערב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נורית קופר, שוחררה משבי חמאס. ללא, אתר רשמי
נורית קופר באמבולנס הצלב האדום, הערב/אתר רשמי, ללא

עודד, גיסה של יוכבד אמר מוקדם יותר, עם פרסום ההודעה של חמאס על שחרורן: "לא שמענו שום דבר מגורם כלשהו אחרי ההודעה האחרונה חוץ מהפרסומים בתקשורת. כבר כמה ימים מדברים על זה, שהם רוצים או לא רוצים, כל הגורמים אמרו לנו שזאת לוחמה פסיכולוגית אבל עכשיו זה נראה רציני. אנחנו בלחץ, שתי הנשים האלה לא בריאות וזקוקות לתרופות. הן שתיהן מוותיקות ניר עוז, מהגרעין המייסד. החמאס ארגון אכזרי שמנצל בציניות את הלחץ של המשפחות, הם משחקים איתנו. אני מקווה שישחררו את כל החטופים".

יוכבד ועודד ליפשיץ. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יוכבד ועודד ליפשיץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עמירם ונורית קופר מניר עוז, היא שוחררה על ידי חמאס והוא עדיין שבוי. ללא, אתר רשמי
עמירם וניר קופר/אתר רשמי, ללא

מוקדם יותר דווח ב-i24NEWS וברשת הסעודית "אל-ערבייה" כי חמאס ישחרר בשעות הקרובות שבויים בעלי אזרחות זרה. על פי הדיווח ב-i24NEWS, אנשי הצלב האדום נמצאים בדרכם לקבל קבוצה של כ-50 חטופים בעלי אזרחות כפולה.

לפי הדיווח, ההעברה תתבצע באזור חאן יונס בדרום הרצועה. במסגרת ההבנות, לא בוצעו תקיפות של צה"ל בשעות האחרונות באזור זה - על מנת לאפשר לאנשי הצלב האדום להגיע לנקודה בבטחה.

אף גורם רשמי בישראל לא אישר את עצם קיום העסקה. גורם מדיני הגיב לפרסום: "ישראל לא תהיה צד לסלקציה לשחרור חטופים שמחזיקים בדרכון זר".

ביום שישי שוחררו יהודית ונטלי רענן, שתי חטופות בעלות אזרחות אמריקאית. בחמאס טענו כי השחרור בוצע מסיבות הומניטריות בתיווך קטארי. ממשרד החוץ של קטאר נמסר: "שחרור האזרחיות האמריקניות הגיע אחרי שיחות ממושכות בין כל הצדדים. אנחנו מקווים שהמשך הדיאלוג יוביל לשחרור כל האזרחים, מכל האזרחויות". נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם החטופות ומשפחתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully