וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לוין הציע לנו את התיקים של בן גביר וסמוטריץ', העיקר שניכנס"

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 8:57

על רקע עסקת החטופים המתהווה, מספרת ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד בראיון 103FM על ההצעות שקיבלה תמורת כניסה לממשלה, ועל הטענות של יו"ר מפלגתה לפיד כי הבחירות יוקדמו. "אם צריך להכנס לממשלה כדי להחזיר את החטופים - זה מה שיקרה"

בווידאו: לפיד: שרי המחנה הממלכתי צריכים לעזוב את הממשלה/ערוץ הכנסת

עסקת חטופים אמנם קורמת עור וגידים, אך בכנסת עדיין לא שקט. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד והליכוד בהתנגשות חזיתית בימים האחרונים, זאת על רקע הצהרותיו כי הממשלה לא תשרוד את שנת 2024. גם הצעות פומביות של ראש מפלגת יש עתיד להיכנס לממשלה על חשבון מפלגת הציונות הדתית כדי לקדם את עסקת החטופים לא מתקבלות בקואליציה, כשהליכוד מתנערים ממנו ומדבריו בתוקף.

חברת הכנסת מירב בן ארי ממפלגת יש עתיד התייחסה לסוגיות אלו בראיון לתוכנית של ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm. במהלך הראיון דנו חזרה בן ארי על המסר כי ביש עתיד יעשו הכל כדי לקדם עסקת חטופים, מתחה ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וסיפרה על הצעות שקיבלה להצטרף לממשלה הנוכחית.

"זה לא למטרה של תיקים, זה לא למטרה של סידורי עבודה. יש לנו מטרה אחת בלבד - לעשות הכול כדי שהחטופים יחזרו הביתה", אמרה בן ארי על כניסה אפשרית לממשלה. "אם זה אומר שצריך בשביל זה להיכנס לממשלה, זה מה שיקרה. כל זה אך ורק למטרה אחת. אם הייתי רוצה להיות בממשלה הזו יכולתי להיות בה מהיום שהוקמה ולאחר מכן בשבעה באוקטובר, היו לי הרבה הצעות שמגיעות כל הזמן. אבל אין לי שום מטרה להיכנס לממשלה".

מירב בן ארי, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"זה לא למטרה של תיקים, זה לא למטרה של סידורי עבודה". ח"כ מירב בן ארי/ראובן קסטרו

כשנשאלה על האם המפלגה תסכים להתחייב על תאריך מוסכם לבחירות בעוד שנה וחצי, אמרה כי שרידותו של ראש הממשלה לא בראש סדר העדיפויות שלה. "אני מדברת על תכלס עכשיו, עכשיו יש אפשרות, מתגלגלת עסקה, מתחממת על הקווים עסקה לטובת שחרור החטופים - זה מה שאני רואה לנגד עיניי, לא את הבחירות, לא את השרידות של נתניהו", אמרה בן ארי. "צריך ללכת לבחירות מחר? זה מה שנעשה. זה לא משנה, מה שחשוב זה שאנחנו מדברים פה ויש נשים שנאנסות שם, יש זקנים שלא מקבלים את הכדורים שלהם וחלילה אם לא מתים שם יכולים למות, זה מה שחשוב".

אך למרות זאת, כשבן ארי נשאלה שוב על נתניהו, טענה כי לדעתה הוא וממשלתו הם הסיבה שהחטופים לא חוזרים הביתה. "כל מה שהביא אותנו לכל האירוע הזה זה השיקולים הפוליטיים עם הממשלה חסרת האחריות", אמרה. "אני לא יודעת אם הוא מעכב עכשיו, אבל הרבה מאוד מההחלטות שלו בוודאי נובעות מהשיקולים הפוליטיים שלו. זה שכל מוצאי שבת הוא מתייצב במסיבת עיתונאים ולא אומר כלום, זה לא שיקולים פוליטיים? כל ההתנהלות ביו"ש? בוודאי שהכול שיקולים פוליטיים. אבל כרגע אני מצפה מנתניהו ומשרי הממשלה, הם כולם אחראים".

עוד בוואלה!

לפיד הציע לתת לממשלה רשת ביטחון לאישור עסקת חטופים, בליכוד התנערו בתוקף

לכתבה המלאה
טקס חנוכת מבנה חדש לבית משפט השלום בצפת בהשתתפות שר מהשפטים יריב לוין ברחוב הפלמ"ח 100, צפת. 27 בספטמבר 2023. ללא, צילום מסך
"אפילו לא הלכתי ללפיד אחרי הפגישה איתו מרוב שההצעה היתה מופרכת". שר המשפטים יריב לוין/צילום מסך, ללא

ח"כ בן ארי חשפה את תוכן הפגישה שהייתה לה עם שר המשפטים יריב לוין, ואמרה כי הסיבה שהם לא נכנסו לממשלה היא התעקשותו של לוין לא להוציא את בן גביר וסמוטריץ' מהממשלה. "הייתי בפגישה וכיבדתי את יריב לוין. ההצעה שהייתה של יריב לוין לבוא ולהגיד לנו 'ניתן לכם את התיקים של בן גביר וסמוטריץ', רק תיכנסו אבל הם נשארים'. את מאמינה לי שאפילו לא הלכתי ללפיד? אמרתי שאין סיכוי שלפיד יישב בממשלה עם סמוטריץ' בן גביר", שיתפה.

לאחר מכן התייחסה ח"כ בן ארי לסמוטריץ' ובן גביר באופן אישי, וטענה כי הם הדבר הראשון שצריך לטפל בו בממשלה. "העובדה שהם נמצאים בתוך הממשלה זה הדבר הראשון שצריך לצאת כדי שתהיה פה איזושהי אחדות או ריפוי של החברה הישראלית", אמרה. "ההצעות מגיעות כל הזמן, כולל ההצעה הזו שהגיעה, וכל עוד הם בממשלה אין מה לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully