וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה דרש לקבל מידע על העברת הכסף לחמאס וישיבות הקבינט

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 9:51

אנגלמן מאיץ את בדיקת מחדל 7 באוקטובר, ושיגר מכתב למנכ"ל משרד רה"מ בו ביקש לקבל מידע על אירועים שקדמו לאסון. מכתב דומה קיבל ראש המל"ל, כשבשב"כ כבר העבירו מחשבים ומסמכים. בתוך כך, על רקע הביקורת ההדדית, המבקר ייפגש בקרוב עם הרמטכ"ל

המבקר אנגלמן: "לתקן מייד את הליקויים ביישום רפורמת 'נפש אחת' עבור פצועי המלחמה וכל נכי צה"ל"/משרד מבקר המדינה

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מאיץ את הבדיקות בנושא מחדל 7 באוקטובר - כך נודע היום (חמישי) לוואלה. בתחילת החודש שוגר מכתב אל יוסי שלי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ובו ביקש המבקר לקבל לידיו מסמכים הנוגעים ל-27 פרטים ביניהם: ישיבות הקבינט המדיני בנושא, מסמכים בנוגע להקמת אזור החיץ בגבול רצועת עזה, הקמת המכשול התת-קרקעי, העברת הכספים לחמאס, וכן מסמכים הנוגעים לדיוני הקבינט הכלכלי-חברתי. גם ראש השב"כ רונן בר וראש המל"ל צחי הנגבי קיבלו מכתב זהה, כשבמשרד המבקר כבר החלו לבדוק מחשבים ומסמכים שנמסרו מהשב"כ.

גורמים בתוך הממשלה לא אוהבים את גישת המבקר, שבוחן את ההתנהלות שלה ושל זרועותיה בזמן המלחמה. מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, ביקש לדחות את הבדיקה בחצי שנה והוא אף נועד עם המבקר בנושא זה אך בקשתו נדחתה. מנגד, בסביבתו הקרובה של המבקר דוחים את הטענות, לפיהן הבדיקה שהוא עורך כעת נוחה לראש הממשלה בנימין נתניהו.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בזירת קריסת בניין שפונה מדייריו, רחוב סרלין חולון, 13 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן/ראובן קסטרו

עוד טענו בסביבתו של אנגלמן כי המכתב שנשלח למנכ"ל משרד ראש הממשלה, שכולל את דחיית הבקשה של מזכיר הממשלה, היא הוכחה ניצחת לכך שלא ניתנת הנחה לאף אחד. אנגלמן צפוי לפרסם שני דוחות על מחדל 7 באקוטובר, הראשון יעסוק בכל האירועים שהתרחשו ב-24 השעות הראשונות, והשני יעסוק באירועים שהובילו למחדל ולאסון. שני הדוחות צפויים להתפרסם בשנה הקרובה.

בתוך כך, פגישה בין הרטמכ"ל הרצי הלוי לבין מבקר המדינה צפויה להתקיים בקרוב, לאחר שהלוי מתח ביקורת על אנגלמן בעקבות קיום הבדיקה. בשבוע שעבר שיגר הרמטכ"ל מכתב חריף למבקר המדינה, שבו כתב כי תחילת ביצוע ביקורת בזמן המלחמה תפגע בתפקוד המפקדים. "הביקורת במתכונת המתוכננת תוך כדי הלחימה תסיט את קשב המפקדים מהלחימה, תפגע ביכולת התחקור המבצעית ואיכותו ולא תאפשר את הפקת הלקחים ההכרחית לשם השגת יעדי המלחמה", נכתב.

אנגלמן השיב להלוי: "לאחר למעלה מ-100 ימי לחימה בהם צה"ל עבר לשלבי לחימה שונים, כפי שהצהירו גורמי צה"ל, הכשלים החמורים שהובילו לאירועי 7 באוקטובר מחייבים בדיקה עמוקה ונוקבת של ביקורת המדינה על כלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי. המבקר הבהיר כי הביקורת לא עוסקת בניהול המלחמה, אלא ב"בחינת הכשלים שקדמו לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully