וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל נגד מבקר המדינה: הביקורת שלך תסיט את הקשב של המפקדים מהלחימה

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 19:48

כפי שפורסם לראשונה בוואלה!, הרמטכ"ל הלוי שיגר מכתב חריף למבקר אנגלמן בו כתב כי תחילת ביקורת בזמן הלחימה "תפגע ביכולת התחקור המבצעית ובאיכותו, ולא תאפשר את הפקת הלקחים ההכרחית לשם השגת יעדי המלחמה"

הרמטכ"ל: "צה"ל כפוף לדרג המדיני, אך ההחלטה על התחקיר היא צורך מבצעי"/ניב אהרונסון

הרמטכ"ל הרצי הלוי שיגר היום (רביעי) מכתב חריף למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בו כתב כי תחילת ביצוע ביקורת בזמן המלחמה תסיט את המפקדים מהלחימה. "הביקורת במתכונת המתוכננת תוך כדי הלחימה תסיט את קשב המפקדים מהלחימה, תפגע ביכולת התחקור המבצעית ואיכותו ולא תאפשר את הפקת הלקחים ההכרחית לשם השגת יעדי המלחמה".

"לא בכדי אין תקדים לקיום ביקורת במתכונת שהגדרת, בעת המלחמה. אדרבה, מבקר המדינה כבר קבע בעבר כי "כאשר התותחים רועמים וכל עוד מבצע מתנהל, הביקורת ממתינה ולא מפריעה לניהולו"' כתב הלוי.

הרמטכ"ל מקיים תחקיר ראשוני בנקודה בה נפלו 21 לוחמי צה"ל ברצועת עזה. 23 בינואר 2024. דובר צה"ל
"כאשר התותחים רועמים - הביקורת ממתינה". הלוי/דובר צה"ל

המכתב מגיע לאחר שחשפנו כאן לראשונה בוואלה! כי המבקר שיגר מכתב לרמטכ"ל ובו הוא הודיע לו שהביקורת על צה"ל תתחיל בזמן המלחמה, אך בלי לפגוע בלחימה עצמה. השבוע פרסמנו כי בכירים לשעבר בצה"ל כבר נועצו עם עו"ד מהשורה הראשונה מהחשש שהבדיקה תפגע בהם. עוד פרסמנו כי בצה"ל לא אוהבים את הבדיקה וכי הם היו מעדיפים לראות ועדת בדיקה ממלכתית שתבדוק גם את הדרג המדיני ואת ראש הממשלה נתניהו. לטענות אלה גורמים מצד מבקר המדינה משיבים כי המבקר הבהיר שהוא מתכוון לבדוק גם את הדרג המדיני כולו וכי גם משרד הביטחון נמצא תחת ביקורת. ממבקר המדינה טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully