וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת הרמטכ"ל עודכנה: מבקר המדינה יפתח בבדיקה של התנהלות צה"ל ב-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 11:45

לוואלה! נודע כי בלשכתו של הלוי התקבל מכתב ממשרד המבקר בו נכתב כי אנגלמן מתחיל את הביקורת גם בתוך צה"ל. זאת, לאחר המכתב שנשלח לגלנט שבו נכתב כי הביקורת על מערכת הביטחון תתחיל גם היא. "הביקורת תיעשה תוך כדי תמיכה בלחימה, ובלי להפריע לצה"ל לעמוד במשימותיו"

בווידאו: המבקר אנגלמן מפרסם דוח מיוחד של נציבות תלונות הציבור: "הממשלה נכשלה בטיפול בעורף"/משרד מבקר המדינה

לשכת הרמטכ"ל עודכנה אמש (שני) כי מבקר המדינה יפתח בביקורת על אירועי טבח ה-7 באוקטובר, גם בתוך צה"ל - כך נודע לוואלה. במכתב שהתקבל בלשכתו של רא"ל הרצי הלוי, ממנהל חטיבת הביקורת במשרד מבקר המדינה לביקורת מערכת הביטחון, תא"ל במיל' איתן דהן, הובהר כי הביקורת תיעשה תוך כדי תמיכה בלחימה ובלי להפריע לצה"ל לעמוד במשימות שהטילה עליו הממשלה בכל הנוגע לדרכי הלחימה.

המכתב נשלח אל לשכת הרמטכ"ל כמה ימים לאחר שמבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, שלח מכתב אל שר הביטחון, יואב גלנט שבו הודיע לו שהוא מתכוון לבדוק את מערכת הביטחון. כמו כן, ביקש אנגלמן לבדוק את הנושא של מוכנות כיתות הכוננות בערים השונות בארץ.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מבקר בשדרות. 10 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יבצע ביקורת בעיצומה של המלחמה. מבקר המדינה מתניהו אנגלמן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מבחינת החוק, למבקר המדינה ניתנה הסמכות לבקר את צה"ל - זאת מתוקף חוק יסוד מבקר המדינה שמעניק לו סמכות רחבה למדי להעביר ביקורת על הגופים הממשלתיים במדינה: "מבקר המדינה יקיים ביקורת על המשק, הנכסים, הכספים, ההתחייבויות והמינהל של המדינה, של משרדי הממשלה, של כל מפעל, מוסד או תאגיד של המדינה, של הרשויות המקומיות ושל גופים אחרים או מוסדות אחרים שהועמדו על-פי חוק לביקורתו של מבקר המדינה".

ממשרד מבקר המדינה נמסר: "כפי שהודיע המבקר אנגלמן, במכתבים ששלח לשרי הממשלה ובדבריו הפומביים, פעולות הביקורת על המלחמה החלו, לאחר שהמבקר פירט את הנושאים שמשרדו החל לבדוק - והדגיש כי הביקורת תיגע בכל רבדי הכשלים והליקויים לפני ה-7.10, במהלך יום הטבח ולאחריו".

עוד נמסר כי "הביקורת המיידית שהחל בה משרד מבקר המדינה נוגעת בכל הסוגיות האזרחיות ובחלק מהנושאים הביטחוניים, כמו כיתות הכוננות ועוד. ביקורות על הכשלים שקדמו לטבח ה-7.10 ופעילות הצבא באותו יום ולאחר מכן יתבצעו בהתאם להתפתחות המלחמה. זאת על מנת לאפשר לצה"ל להתמקד בלחימה בעת הזו ולפעול עד לניצחון על האויב. וכפי שכבר הבהיר המבקר: 'ככל שתוקם ועדת חקירה יקבעו גבולות גזרה ביחס לנושאים שייבדקו'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully