וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: נבחן אחריות אישית ל-7 באוקטובר בכל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 13:17

מתניהו אנגלמן הודיע שסקר בפני עובדי משרדו את רשימת התחומים שבכוונתו לבדוק בנוגע לשבת השחורה, לתקופה שקדמה לה ולהתנהלות משרדי הממשלה בתקופה לאחר מכן. הוא הבהיר שככל שתוקם ועדת חקירה, "ייקבעו גבולות גזרה ביחס לנושאים שייבדקו". לדבריו, "אלפי אזרחים הופקרו"

בווידאו: המבקר אנגלמן מפרסם דוח מיוחד של נציבות תלונות הציבור: "הממשלה נכשלה בטיפול בעורף"/משרד מבקר המדינה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אמר היום (רביעי) כי ייבחן את האחריות האישית לכשלים של ה-7 באוקטובר של כל הדרגים: המדיני, הצבאי והאזרחי. "אלפי אזרחי ישראל הופקרו לגורלם בשמחת תורה, נהפוך כל אבן כדי לחשוף את הכשלים לפני, תוך כדי ואחרי הטבח", אמר בסקירה בפני עובדי משרדו, והוסיף כי "ככל שתוקם ועדת חקירה יקבעו גבולות גזרה ביחס לנושאים שיבדקו".

אנגלמן החליט כי ביקורות המלחמה יכללו שני רבדים: רובד ראשון הוא תחקור האירועים והתנהלות הדרג המדיני, הצבאי והאזרחי לפני פרוץ המלחמה ובסמוך לפתיחתה, והרובד שני - בחינת הפעולות שנעשו לאחר תחילת המלחמה.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. יח"צ,
"נהפוך כל אבן כדי לחשוף את הכשלים ". אנגלמן/יח"צ

תחומי הביקורת העיקריים אותם פירט המבקר, הם בתחום המדיני, הביטחוני והאזרחי. בתחום המדיני תיבחן התנהלות ממשלת ישראל, הכוללת את התנהלות הקבינט המדיני-ביטחוני, ניהול הטיפול של משרדי הממשלה בעורף והתנהלות הקבינט הכלכלי-חברתי. בתחום הביטחוני ייבחנו: התנהלות הדרג המדיני והדרג הצבאי באירועי הטבח, ההיערכות המודיעינית לפני הטבח, תפיסת ההגנה על גבול עזה לפני פרוץ המלחמה, כשירות כיתות הכוננות ביישובי עוטף עזה לפני פרוץ המלחמה, המאבק הכלכלי במימון פעילות חמאס והמחסור בציוד ללוחמים.

בתחום האזרחי ייבחנו: ניהול מטות החירום האזרחיים על ידי הממשלה עם פרוץ המלחמה, פינוי האוכלוסייה מקווי העימות בדרום ובצפון, הטיפול במפונים והמענה בתחומי החינוך, הרווחה ובריאות הנפש, פינוי פצועים, פינוי חללים וזיהוים, מיצוי זכויות של נפגעי פעולות האיבה עם פרוץ המלחמה ופעולות ההסברה הלאומית והבין לאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully