וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר החל לבדוק את אירועי 7 באוקטובר: בכירים לשעבר בצה"ל נפגשו עם עורכי דין

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 10:33

לוואלה! נודע כי גורמים במשרד המבקר נפגשו עם בכירים בצה"ל וכך התניעו, הלכה למעשה, את הליכי הביקורת במערכת הביטחון. כמו כן, חלק ממי שהיו בכירי הצבא עד לא מזמן כבר נועדו עם משפטנים שיסייעו להם בהקמת קו הגנה משפטי. בצה"ל מעדיפים חקירה ממלכתית, אך משתפים פעולה

בווידאו: המבקר אנגלמן מפרסם דוח מיוחד של נציבות תלונות הציבור: "הממשלה נכשלה בטיפול בעורף"/משרד מבקר המדינה

מבקר המדינה החל בהליכי הביקורת בצה"ל ובמערכת הביטחון: מנהל חטיבת הביקורת במשרד מבקר המדינה לביקורת מערכת הביטחון, תא"ל במיל' איתן דהן, נפגש עם בכירים במטכ"ל ובמשרד הביטחון - כך נודע לוואלה היום (ראשון). הפגישה התניעה את תהליכי הבדיקה של המבקר בצה"ל והפכה אותם לכאלה שכבר קורים בשטח. בתוך כך, לוואלה! נודע כי חלק מהבכירים, עד לא מזמן בצה"ל, כבר נפגשו עם עו"ד פליליים מהשורה הראשונה על מנת שאלו ייצגו אותם.

הביקורת מתמקדת באירועי 7 באוקטובר, כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, בלשכת הרמטכ"ל התקבל מכתב שמודיע על פתיחת הביקורת בעניין מחדל 7 באוקטובר על ידי המבקר.

במכתב ביקש המבקר לקבל לידיו מסמכים בנושא: הגנת הגבול בעזה, מוכנות כיתות הכוננות באזור, תפיסת הביטחון הלאומי וההשפעה על הדרג המדיני וצה"ל, תחמושת וחלפים לפני המלחמה ובמהלכה, ההיערכות לפעילות תת קרקעית, וכן את כל תהליכי העבודה בקהיליית המודיעין ומול הדרג המדיני על המידע לתוכניות התקפיות של חמאס והבקרה בגופי המודיעין.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מבקר בשדרות. 10 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מבקר בשדרות. 10 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המבקר מתכוון לסיים את הליכי הבדיקה שלו עד לחודש יולי, ולוואלה! נודע כי חלק מהבכירים עד לא מזמן בצה"ל כבר נפגשו עם עורכי דין פליליים מהשורה הראשונה על מנת שאלו ייצגו אותם בהליכים מול המבקר וייסעו להם בהקמת קו ההגנה המשפטי בוועדת החקירה, במידה ותקום.

רמז לכך היה ניתן לשמוע בנאום שמסר הרמטכ"ל בדימוס, אביב כוכבי, שבמהלך טקס אזכרה לחללי הל"ה אמר את המשפט הבא: "שבעה באוקטובר הוא אירוע מזעזע ומכונן כאחד, שמחייב ברור עמוק ותחקירים נוקבים. האירוע צריך להיבחן מכל הזוויות, בכל התחומים ובראייה רב שנתית, ובתוך כך כמובן, גם התקופה בה פיקדתי על צה"ל. אני אחראי להחלטות ולפעולות שנעשו בצה"ל בתקופתי כרמטכ"ל".

בנוסף, בצה"ל לא ממש מתלהבים מהבדיקה שהמבקר עורך והם היו מעדיפים לראות ועדת חקירה ממלכתית, כזאת שגם תבדוק באופן יסודי את הדרג המדיני ובמיוחד את ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת בצה"ל משתפים פעולה.

עם זאת יצוין כי המבקר אנגלמן הבהיר לא אחת כי הביקורות, שכבר החלו, בודקות את כלל הדרגים: המדיני, הצבאי והאזרחי - לפני פרוץ "חרבות ברזל", בסמוך לפתיחת המלחמה ולאחריה. בדרג המדיני, כוללת הביקורת את כל הגורמים הרלוונטיים ובהם ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully