וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין מתנגדים למתווה עסקת החטופים, ומאיימים בפירוק הממשלה: "לא שותפים לכניעה"

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 15:53

סמוטריץ' הבהיר שיתנגד למתווה, שיוביל ל"שחרור סיטונאי" של מחבלים ולעצירת המלחמה: "רה"מ מכיר את הקווים האדומים שלי, לא נגיע אליהם". בן גביר איים: "עסקה מופקרת שווה לפירוק הממשלה". מנגד אמר יו"ר האופוזיציה: "ניתן לממשלה רשת ביטחון לכל עסקה, זה מעל לכל ויכוח"

נתניהו על המתווה לעסקת חטופים: "לא נשחרר אלפי מחבלים"/לשכת רה"מ

הציונות הדתית ועוצמה יהודית הביעו היום (שלישי) התנגדות לעסקה חטופים, שלפי הדיווחים תכלול הפוגה ארוכה בלחימה ושחרור אסירים ביטחוניים "כבדים". יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' אמר כי "לא נהיה שותפים לכניעה, לעצירת המלחמה או לשחרור סיטונאי של מחבלים עם דם על הידיים". יו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר איים כי "עסקה מופקרת" תביא לפירוק הממשלה.

"ישבתי עם ראש הממשלה, הוא מכיר היטב את הקווים האדומים שלי, ולא נגיע אליהם", אמר סמוטריץ', והבהיר שיתנגד לעסקה שכוללת תנאים כפי שהתפרסמו בכלי התקשורת: "לא זה, לא דומה לזה, לא חצי מזה ולא עשירית מזה. זה מסכן את מדינת ישראל ומטרות המלחמה. אנחנו חייבים לנהל את המלחמה עד הסוף".

גורם בכיר בעוצמה יהודית אמר כי "מבחינתנו, עסקה שכוללת שחרור אלפי רוצחים מהכלא הישראלי והפסקת הלחימה לזמן ממושך היא קו אדום. לא נוכל להישאר בממשלה במצב כזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בישיבת הממשלה לאישור תקציב המדינה לשנת 2024.. חיים צח/ לע״מ, עיבוד תמונה
"ישבתי עם ראש הממשלה, הוא מכיר היטב את הקווים האדומים שלי". ראש הממשלה נתניהו והשר סמוטריץ'/עיבוד תמונה, חיים צח/ לע״מ

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למתווה החדש שגובש, והצהיר כי אין כוונה לסיים את המלחמה ללא מיטוט חמאס: "אני שומע אמירות על כל מיני עסקאות, אז אני רוצה להבהיר: אנחנו לא נסיים את המלחמה הזאת עם פחות מהשגת כל יעדיה. זה אומר חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל", אמר בעת ביקורו במכינה הקדם צבאית בהתנחלות עלי, שנחשבת למעוז של מצביעי הציונות הדתית. "זה לא 'עוד סבב', לא עוד חילופי מהלומות, לא עוד מבצע - ניצחון מוחלט. לא פחות מזה. אני מחויב לזה, הלוחמים שלנו מחויבים לזה, והרוב המוחלט של העם מחויב לזה. אנחנו לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט".

קודם להגעת נתניהו למכינה, עשרות פעילי ימין הפגינו בסמוך נגד המשך הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה ונגד שחרור מחבלים בעסקה עתידית, המוחים הניפו שלטים "סיוע המוניטרי = נשק לחמאס", "עוד קמח = עוד טבח".

עוד בוואלה!

הנייה לא דוחה את עסקת החטופים: "קיבלנו את ההצעה, נלמד אותה"

לכתבה המלאה
בן גביר, סמוטריץ'. אתר רשמי, פלאש 90
מתנגדים לעסקה. סמוטריץ' ובן גביר/פלאש 90, אתר רשמי

ברקע ההתנגדות של סמוטריץ' ובן גביר לעסקה להחזרת חטופים, לפיד חידד את תמיכתו בכל עסקה: "אין לנו איך להחזיר לחיים את מתינו, אבל את החטופים אנחנו צריכים להחזיר לביתם. יש דברים שעומדים מעל לכל ויכוח", אמר.

"ב-116 הימים האחרונים נפגשתי עם עשרות משפחות חטופים. הבטחתי להם ואני חוזר על הבטחתי: אנחנו ניתן לממשלה רשת ביטחון לכל עסקה שתחזיר את החטופים לביתם ומשפחתם. זו מחוייבותנו לחטופים ולמשפחותיהם, זו התחייבותנו".

את הדברים אמר בניסיון לאזן את ההתנגדות ממפלגות הימין ולהפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את העסקה על אף הקולות המתנגדים בקואליציה. לפיד צפוי להיפגש עם נתניהו ביום חמישי לפגישת העדכון הביטחונית התקופתית של ראש הממשלה וראש האופוזיציה והנושא צפוי לעלות בשיחתם.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בדיון מליאה מיוחד למען החטופות והחטופים. 25 בדצמבר 2023. צילום מסך, דוברות הכנסת
"ניתן לממשלה רשת ביטחון לכל עסקה שתחזיר את החטופים". לפיד/דוברות הכנסת, צילום מסך

לפי הדיווחים, בפגישה שהתקיימה שלשום בפריז, שבה השתתפו ראש המוסד דוד ברנע, ראש ה-CIA, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר - סוכם על מתווה בן שלושה שלבים שיוצג לחמאס.

לפי המתווה, בשלב הראשון של העסקה ישוחררו כ-40 חטופים ישראלים ובהם נשים וגברים מעל גיל 60, וחטופים במצב רפואי קשה. זאת, בתמורה לשישה שבועות של הפוגה בלחימה ושחרור של אסירים פלסטינים. במתווה שהוצג רק השלב הראשון היה מפורט, ואילו שני השלבים הבאים מתוארים באופן כללי בלבד מתוך כוונה לנהל עליהם משא ומתן נפרד במהלך השבוע השישי של ההפוגה.

השלב השני של העסקה יכלול שחרור של חיילים ואזרחים מתחת לגיל 60. בשלב השלישי יועברו גופות של חטופים שמוחזקות בידי חמאס. בכל אחד מהשלבים ייקבע "מפתח" אחר של מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו עבור כל חטוף ישראלי. משך ההפוגה בשלב השני והשלישי לא הוגדר עדיין וייקבע במשא ומתן, אבל בכירים ישראלים העריכו כי היא תימשך שבועות ארוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully