וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנייה לא דוחה את עסקת החטופים: "קיבלנו את ההצעה, נלמד אותה"

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 12:29

בווידאו: זיהוי חוליית מחבלים על ידי יחידה 636 וחיסולים/צילום: דו"צ

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, אמר היום (שלישי) כי ארגון הטרור קיבל את ההצעה לעסקת חטופים והפסקת אש שגובשה בפריז, וילמד אותה. לדבריו, העדיפות העליונה של חמאס היא הפסקת המלחמה בעזה ונסיגת כוחות צה"ל מהרצועה.

"חמאס פתוח לכך יוזמה או רעיון רציניים ומעשיים, בתנאי שיובילו להפסקת אש כוללת", הוסיף הנייה שצפוי לצאת בראש משלחת של הארגון לקהיר.

לכל העדכונים על המלחמה

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה. רויטרס
לא דוחה את ההצעה. הנייה/רויטרס

בכירים ישראלים וקטארים אמר כי בפגישה שלשום בפריז, שבה השתתפו ראש המוסד דוד ברנע, ראש ה-CIA, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר - סוכם על מתווה בן שלושה שלבים שיוצג לחמאס.

לפי המתווה, בשלב הראשון של העסקה ישוחררו כ-40 חטופים ישראלים ובהם נשים וגברים מעל גיל 60, וחטופים במצב רפואי קשה. זאת, בתמורה לשישה שבועות של הפוגה בלחימה ושחרור של אסירים פלסטינים. במתווה שהוצג רק השלב הראשון היה מפורט, ואילו שני השלבים הבאים מתוארים באופן כללי בלבד מתוך כוונה לנהל עליהם משא ומתן נפרד במהלך השבוע השישי של ההפוגה.

השלב השני של העסקה יכלול שחרור של חיילים ואזרחים מתחת לגיל 60. בשלב השלישי יועברו גופות של חטופים שמוחזקות בידי חמאס. בכל אחד מהשלבים ייקבע "מפתח" אחר של מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו עבור כל חטוף ישראלי. משך ההפוגה בשלב השני והשלישי לא הוגדר עדיין וייקבע במשא ומתן, אבל בכירים ישראלים העריכו כי היא תימשך שבועות ארוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully