וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המעורבות ב-7 באוקטובר: שר החוץ ביטל את הפגישה עם ראש אונר"א

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 16:33

לאחר הפרסומים כי עובדי הסוכנות היו מעורבים במעשי הטבח, עובדי משרד החוץ לא ייפגשו עם ראש אונר"א. "עליו להסיק מסקנות ולהתפטר. סייעני טרור אינם רצויים כאן", מסר השר

צה"ל איתר אמצעי לחימה בשק של אונר"א ברצועת עזה/דובר צה"ל

שר החוץ ישראל כ"ץ הנחה היום (שני) את עובדי משרדו לבטל את פגישותיהם המתוכננות עם ראש אונר"א, פליפה לזריני, ביום רביעי בישראל. זאת, בעקבות הפרסומים השונים, לפיהם עובדים בסוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם, השתתפו בטבח 7 באוקטובר. "על לזריני להסיק מסקנות ולהתפטר. סייעני טרור אינם רצויים כאן", מסר השר כ"ץ.

הבוקר פרסם ה"ניו יורק טיימס" פרטים שהעבירו גורמים ישראלים רשמיים לארצות הברית לגבי ההאשמות נגד עובדי סוכנות אונר"א שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר. על פי הפרטים, אחד מהעובדים השתתף בחטיפתה של אישה, עובד אחר מואשם בכך שחילק תחמושת, ועובד נוסף תואר כמי שלקח בפועל חלק בטבח בקיבוץ שבו נרצחו 97 בני אדם. ההאשמות נכללות בתיק שהועבר לממשלת ארצות הברית נגד כתריסר עובדים של אונר"א.

מתפללים בחצר בית ספר של אונר"א בעיר רפיח, רצועת עזה, 26 בינואר 2024. רויטרס
מתפללים בחצר בית ספר של אונר"א בעיר רפיח, רצועת עזה, 26 בינואר 2024/רויטרס

בעקבות הפרסומים, כמה מדינות ביניהן, ארצות הברית, בריטניה וגרמניה הודיעו כי הן שוללות את המימון שהועבר לסוכנות עד להודעה חדשה. מרבית התקציב של סוכנות אונר"א, המסתמכת על תרומות, שלא כמו סוכנויות או"ם אחרות, הגיע מאותן מדינות שזה עתה הודיעו על הספקת תרומתן.

הנציב הכללי של אונר"א, פיליפה לזריני, הודיע כי ישראל מסרה לו מידע שלפיו כמה מעובדי הסוכנות בעזה היו מעורבים במתקפת הטרור של 7 באוקטובר. לזריני הודיע בתגובה, כי הוא ביטל מייד את חוזי ההעסקה של העובדים הללו והורה לפתוח בחקירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully