וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגננת התעללה, סטרה ובעטה - ונשלחה לשנתיים מאסר בלבד: "תקיפה ברף נמוך"

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 15:59

למרות שהפרקליטות ביקשה לגזור לפחות שש שנות מאסר, בית המשפט בחיפה הטיל שנתיים מאסר בלבד על שרית בן חמו מקריית אתא, שהורשעה בשתי עבירות התעללות ויותר מ-30 עבירות תקיפה. השופט טען: "אלימות ברף שאינו גבוה". ההורים זועמים: "בית המשפט פשוט צוחק לנו בפנים"

שנתיים מאסר בפועל נגזרו על הגננת המתעללת שרית בן חמו מקרית אתא/יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) שנתיים מאסר בפועל בלבד ועוד שנת מאסר על תנאי על שרית בן חמו, גננת מקריית אתא, שהורשעה בשתי עבירות התעללות וביותר מ-30 עבירות תקיפה שביצעה כלפי 14 פעוטות. בנוסף, הטיל בית המשפט על בן חמו לפצות ב-80 אלף שקלים את הילדים שנפגעו.

"אלימות ברף שאינו גבוה. עוצמת מעשי התקיפה ברף הנמוך, לא מדובר באלימות ספונטנית ואקראית העלולה שיכולה להעיד על אכזריות", ציין השופט ארז פורת בגזר הדין המקל שהותיר את ההורים שהאזינו לו באולם זועמים ומתוסכלים. השופט התרשם מדברה של בן חמו, ש"הביעה צער וכאב מהמצב", ובהמשך ציין בגזר הדין: "מעשי התקיפה עצמם אינם גבוהים ולא הביאו עמם נזק פיזי לאף פעוט, למעט המכאוב הרגעי - עוצמת מעשי התקיפה היתה מינורית, ובאה לרוב כתגובה למעשה קודם מצד הפעוטות".

תיעוד ההתעללות בקריית אתא

בווידאו: תיעוד ההתעללות בגן בייבילנד בקרית אתא והגשת כתב אישום נגד הגננת/צילום: יואב איתיאל ומצלמות אבטחה

בחודש אוגוסט הורשעה בן חמו, שבין היתר סטרה, היכתה, האכילה בכוח ובעטה בפעוטות. הפרשה התפוצצה במרץ 2022 בזכות מכשיר הקלטה, שחשף את מעשיה של בן חמו והוביל למעצרה והגשת כתב אישום חמור הכולל יותר מ-150 סעיפי תקיפה והתעללות, כולל התעללות נפשית כלפי הפעוטות שבהן טיפלה. אחר כך נחשפו גם סרטונים.

השופט ארז פורת הרשיע אותה בשתי עבירות התעללות בקטין בידי אחראי ו-31 עבירות של תקיפות סתם, אולם זיכה אותה מהתעללות נפשית. מתן גזר הדין נדחה פעם אחר פעם מסיבות שונות. ההורים נותרו מאוכזבים מכך שהשופט נעתר לטיעוניו של סנגורה, עו"ד תומר נווה, וזיכה אותה מרוב האישומים נגדה והם קוראים כעת לפרקליטות לערער. "פנינו כבר לערער אחרי ההרשעה שזיכתה אותה מרוב העבירות ועד כה נענינו בשלילה", אמרו היום לוואלה!.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שנתיים מאסר בפועל נגזרו על הגננת המתעללת שרית בן חמו מקרית אתא, בימ"ש מחוזי חיפה, 29 בינואר 2024. יואב איתיאל
שרית בן חמו בבית המשפט, היום/יואב איתיאל

נוי ממן דרופבסקי, אמא מהגן, לא הסתירה את זעמה בשיחה עם וואלה!. "אחרי מאבק ממושך של שנתיים, חשבתי שלמרות שהשופט זיכה אותה מרוב האישומים, שהוא יעשה צדק עם הילדים שלנו והוא הוכיח שלא. שנתיים מאסר על מה שהיא עשתה זו בדיחה", היא אמרה בכעס. "היא פגעה לנו בילדים, אנחנו מתמודדים עם ההשלכות של מעשיה יום יום ובית המשפט פשוט צוחק לנו בפנים. אני מקווה מאוד שהפרקליטות תערער על העונש המגוחך הזה ושעונשה יוחמר".

חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים המלווה את ההורים, הוסיף: "אנחנו ממש לא מופתעים מגזר הדין של השופט פורת. התרגלנו לכך שהוא פעם אחר פעם מקל עם מי שמתעללות ופוגעות לנו בילדים וכנראה ששנתיים מספיקות מבחינתו. כנראה שצריך להזכיר לשופט שסיימנו מזמן עם ענישה מגוחכת, שיש החמרת ענישה עם מתעללות וראוי שיתיישר גם הוא לפי מגמה זו. לשמחתנו חוק החמרת הענישה של יו"ר הקואליציה אופיר כץ חל על כל המקרים מאז חקיקת החוק ושבעתיד תיקים שיובאו בפני השופט פורת יחייבו אותו לעמוד בחוק. אין ספק שלהורים זה לא מספיק, אך הם יוכלו כעת להתחיל ולשקם את הילדים ואת משפחתם, מאחר ואסור לנו לשכוח כי גם אם היא נכנסת לכלא, הילדים עדיין חיים את הטראומה והפגיעה וייקח זמן עד שיתחזקו אם בכלל".

עו"ד תומר נווה מסר: "בית המשפט הורה על ענישה מתונה. למרות בקשת המדינה, קיבל בית המשפט את עמדתנו והשית ענישה במתחם העונש שהוצע על ידינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully