וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת גן בקריית אתא הורשעה בהתעללות בפעוטות

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 10:28

שרית בן חמו בת ה-49 הורשעה בתקיפה והתעללות בפעוטות בגן אותו ניהלה. בן חמו הורשעה כי בין היתר הכתה את הפעוטות בכוח, סטרה להם, הפילה אותם ובעטה בהם, כמו גם נהגה לדחוף לפיותיהם אוכל בכוח. "ראתה במעשייה כלגיטימיים לחינוך. גרמה לסבל פיזי ונפשי".

הגננת המתעללת שרית בן חמו/שלומי גבאי

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (שלישי) את שרית בן חמו, מנהלת גן ילדים בקריית אתא, בהתעללות ותקיפת פעוטות. על פי כתב האישום, בן חמו התעללה בכ-14 פעוטות במהלך ניהול הגן, כשבין היתר האכילה אותם בכוח, הכתה אותם, הרימה, ניערה והפילה אותם על הרצפה. "ילד אחד חטף עשר פעמים עוד לפני ארוחת צהריים", אמר השופט ארז פורת בנימוקיו. "היא הייתה מודעת למעשיה וראה אותם לגיטימיים לחינוכם".

בין השנים 2020-2022 עבדה בן חמו בגן כמנהלת ומטפלת לצד סייעות נוספות. הגן היה בבעלות בנה והיה מיועד לפעוטות בני מספר חודשים ועד לילדים בני שלוש. על פי כתב האישום שהוגש כנגדה בשנה שעברה, במהלך אותה התקופה תקפה בן חמו כ-14 פעוטות. כמו כן, נמסר כי נהגה להטיל אימה על הפעוטות, להשתמש כלפיהם באלימות פיזית ונפשית. בן חמו מואשמת כי ניערה את הפעוטות, הפילה אותם על הרצפה, נהגה להכות אותם על ידיהם ורגליהם, דחפה אותם בחוזרה, הפילה אותם, נהגה לצבוט אותם ולסטור להם בפנים, ואף בעטה בישבנו של אחד הפעוטות. כ-150 מקרים כאלה הובאו בפני בית המשפט.

שרית בן חמו, הגננת שהורשעה כמתעללת בפעוטות. 29 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
שרית בן חמו, הגננת שהורשעה כמתעללת/שלומי גבאי

עוד נמסר כי מנהלת הגן נהגה "להאביס" את הפעוטות, להאכיל את הילדים בחוזקה ולגרום לכאב תוך כדי שהיא דוחפת להם כפיות גדושות באוכל לפה בכוח. לאחר מכן, על פי האישומים, נהגה לנקות בחוזקה את פניהם. בן חמו נהגה גם להעניש את הילדים תוך שימוש באלימות כשסברה שהתנהגו "לא כשורה". הפעוטות נדרשו לשבת משך זמן ארוך על כיסא ילדים אותו כינתה "כיסא חשיבה", ללא כל פעילות, ומבלי שניתנה להם אפשרות לעמוד או לשחק. פעוטות שניסו לרדת מהכיסא הוחזרו אליו באלימות.

"בן חמו אכן תקפה בכ-60 מקרים מתוך למעלה ממאה שהובאו בפני 'בפליקים',ילד אחד חטף עשר פעמים עוד לפני ארוחת צהרים", מסר השופט ארז פורת עם הרשעתה של הגננת, "היא היתה מודעת למעשיה וראתה אותם לגיטימיים לחינוכם - אין זו כמובן הצדקה למעשים. אני קובע שמדובר בהתעללות. מציין במיוחד את ההאכלה האגרסיבית. משקל האירועים מצטבר זה לזה. האכלה כזו גרמה מן הסתם לסבל פיסי, אולי גם נפשי".

סנגורה של בן חמו, עו"ד תומר נווה, טען לאורך כל הדרך כי מעשיה של הגננת אינם התעללות בקטינים. היא זוכתה מ-90 אחוז ממה שיוחס לה. נלמד את הכרעת הדין ונטען להקלה בעונשה", מסר עורך הדין.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אמהות שהגיע לדיון הכרעת דין בנושא הגננת המתעללת שרית בן חמו 29 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
אמהות הפעוטות שהגיעו לדיון הכרעת הדין/שלומי גבאי

חן קובריץ כהן, מטה המאבק למען הילדים שמלווה את ההורים, מסרה כי "עוד ועוד מתעללות נחשפות בזכות יוזמה של הורים ששמים מכשירי הקלטה, כי אין להם דרך אחרת להתמודד עם המציאות של היום. גם כאן התגלו זוועות בזכות המכשיר הקלטה שהוביל למעצרה של שרית בן חמו ולהגשת כתב אישום חמור מאוד".

קובריץ כהן ביקשה להדגיש, "אם היו מצלמות עם גישה להורים היה ניתן למנוע את ההתעללות והפגיעה בילדים הקטנים הללו". לדבריה, "המצלמות הוכיחו את יעילותן ככלי ראייתי, אך הגיע הזמן שהן יהפכו לכלי מניעתי. זו הדרך שלנו לדעת מה קורה כשהדלת נסגרת אך שר החינוך עושה הכל פרט מלעצור הכל ולהוכיח שהילדים הם החשובים ביותר עצם תיקון מידי של החוק שמוביל יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ, פתיחת המצלמות במעונות והתקנת מצלמות במעגל סגור בגני עירייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully