וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד התיישבות בעזה: "קשקושים של פריימריז"; לפיד תקף את שתיקת נתניהו

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 15:53

השניים התייחסו בישיבות הסיעה שלהם לסערה שעוררה השתתפותם של חברי הקואליציה בכנס שקרא להתיישבות ברצועת עזה, וגינו את התנהלות נתניהו שאפשר לקיימו. בהמשך הצהיר סמוטריץ' כי יתנגד לשחרור אסירים כחלק מעסקה לשחרור חטופים

ליברמן נגד התיישבות בעזה: "קשקושים של פריימריז"; לפיד תקף את שתיקת נתניהו: "מבחינתו שתישרף המדינה"/ערוץ הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן אמר היום (שני) בישיבת סיעתו כי הוא "מתנגד להתיישבות יהודית בעזה". לדבריו יש להתמקד בשיקום העוטף והגליל, ולא ביישוב רצועת עזה. דבריו נאמרו על רקע הסערה שעוררה השתתפותם של 11 שרים ו-15 ח"כים בכנס הימין שקורא להתיישבות ברצועת עזה בעוד צה"ל ממשיך בלחימה בעומקה.

"בוא נשקם את הגליל ואת העוטף", אמר. "אני לא ראיתי עוד תושב אחד שחזר לביתו בדרום או בצפון. הדיבורים האלה טובים לפריימריז אבל לא פותרים שום בעיה לאומית".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס גם הוא לכנס בישיבת סיעתו יש עתיד, וגינה את היעדר התערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין. "השתיקה של ראש הממשלה אתמול אמרה בקול רם דבר אחד: 'שתשרף המדינה, העיקר שאני אשאר בשלטון'. ראש הממשלה שאישר להם להשתתף בכנס הזה אינו כשיר להוביל את מדינת ישראל".

כנס הימין "לניצחון ישראל" התקיים אמש בבנייני האומה בירושלים. בין הנוכחים היו 11 שרים ו-15 חברי כנסת, בהם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר התרבות והספורט מיקי זוהר ושר התיירות חיים כץ. בין חברי הכנסת שפקדו את הכנס - טלי גוטליב, ניסים ואטורי וצבי סוכות.

אחריהם נשא דברים סמוטריץ', שהצהיר כי יתנגד לשחרור אסירים במסגרת עסקה לשחרור חטופים. "משמעות עצירת המלחמה בשלב הראשון לחודשיים - היא אובדן של כל ההישגים שהשגנו בדם לוחמינו, ותאפשר לחמאס להשתלט בחזרה על השטח", אמר. "שחרור המחבלים ההמוני יהפוך את כל יהודי הארץ והעולם ליעד לחטיפות, ולכן אנחנו לעולם לא נסכים לעסקה רעה כזו".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 29 בינואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
מתנגד להתיישבות יהודית בעזה. ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

ליברמן התייחס בישיבת סיעתו גם לדיון על הדחתו של ח"כ עופר כסיף, ואמר כי הוא "מסר חשוב כהרתעה נגד חברי הכנסת שיושבים פה ועובדים נגד מדינת ישראל". הוא טען כי "לפיד, גנץ ואיזנקוט לא חתמו על הבקשה, ומוזר יותר שראש הממשלה לא חתם על הדרישה הזאת להדיח. זה שהוא מנסה להתחמק , זה כנראה לא במקרה".

הוא המשיך ותקף את ראש הממשלה בעקבות דבריו בהצהרה שנתן במוצ"ש: "נתניהו אמר שהוא נלחם בחמאס. קצת צניעות. מי שנלחם בחמאס הם חיילי צה"ל וראש הממשלה דווקא טיפח את החמאס וגם כעת מחזק את החמאס".

בנוסף מתח ביקורת על התקציב שהממשלה תביא להצבעה בכנסת: "35 מיליון שקל נתנו לעידוד ההשתמטות. דווקא בתקופת מלחמה? זה חלק מהטרלול של הממשלה הזאת, ואני מקווה שגם לזה יגיע הסוף".

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 2 בנובמבר 2023. הדס פרוש, הארץ
יפיל עסקה לשחרור חטופים? סמוטריץ'/הארץ, הדס פרוש

בהמשך, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר התייחס לדיווחים על שינוי הוראות הפתיחה באש. "מזכירו הצבאי של ראש הממשלה הכחיש את הדברים, אבל ביררתי ויש טענה של יותר ויותר חיילים שלא מאפשרים להם לירות", טען. "אם זה קורה, זה קו אדום. אנחנו נשבש את עבודת הקואליציה. כולי תקווה שלא כך הם הדברים ואם יש החלטה כזאת שראש הממשלה יעצור אותה עכשיו".

בתגובה, נמסר מדובר צה"ל: "בהמשך לטענות ביחס להוראות הפתיחה באש בגבול עזה, בצה"ל מבהירים כי אין שינוי בהוראות הפתיחה באש, וכוחות צה"ל פועלים על פי ההנחיות שלא לאפשר הגעה לגדר הגבול של אף גורם. הוראות הפתיחה באש ומדיניות הפעלת הכוח מאפשרות לכוחות לעמוד במשימה, תוך מניעת אירועי ירי כוחותינו על כוחותינו, או פגיעה באזרחים ישראליים, לרבות חטופים שעלולים להגיע למרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully