וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר כסיף בדיון על הדחתו: "שקר שנועד להנציח את הימין הכהניסטי"

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 13:47

ח"כ פורר שיזם את המהלך הקריא את העצומה שעליה חתם כסיף ואמר: "זו לא רק התבטאות אלא מעשה של ממש". כסיף: "מי שטוען שאני תומך בחמאס - משקר ביודעין". כסיף נשאל אם הוא מתנגד לפגיעה בחיילי צה"ל, בועדה פרצה מהומה. היועמ"שית הבהירה: "נדרשת מאסה קריטית להדחה"

דיון סוער בוועדת הכנסת על הדרישה להדיח את ח"כ עופר כסיף/ערוץ הכנסת

ועדת הכנסת התכנסה הבוקר (שני) לדיון בבקשה להדיח מהכנסת את ח"כ עופר כסיף, ממפלגת חד"ש. בפתח הישיבה, היועמ"שית לכנסת, עו"ד שגית אפיק, סקרה בפני חברי הכנסת את הליך ההדחה ואמרה, "עליכם לשקול שיקולים עניינים בלבד ולהבין שהסמכות התקדימית ניתנת במקרי קיצון חריגים. ההלכה היא שנדרשת מאסה קריטית של ראיות ברורות וחד משמעיות שמראה שהתמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור הוא מאפיין דומיננטי בפעילותו של כסיף, והוא פועל להוציא זאת לפועל".

יוזם המהלך, ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו הקריא את העצומה שעליה חתם ח"כ כסיף נגד המלחמה של ישראל בעזה שבגינה החל בהליך ההדחה. "נוסח העצומה מביע תמיכה ברורה בעמדה השקרית של חמאס שמטרתה לעצור את המלחמה, ולאפשר לחמאס להחזיק 136 חטופים תוך המשך ירי טילים לעבר ישראל", פסק. "תמיכתו של כסיף בתביעה נחשבת כאילו הגיש אותה בעצמו. המשקל של הראיה הזאת, מספיק כדי להוות מסה קריטית להדחה. זאת לא רק התבטאות, אלא מדובר במעשה של ממש. זה לא פוסט בפייסבוק אלא לקיחת צד בהליך משפטי בינלאומי שמתנהל נגד ישראל. הוא השתמש בתפקידו ובמעמדו כח"כ כדי לקעקע את טענות ישראל ולתמוך בעמדת חמאס".

דיון בבקשה להפסקת חברותו בכנסת של חה"כ עופר כסיף, ועדת הכנסת, 29 בינואר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"תמיכתו של כסיף בתביעה נחשבת כאילו הגיש אותה בעצמו". ח"כ עופר כסיף/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ פורר הוסיף כי ,"המטרה של ההדחה היא לא להעניש את ח"כ כסיף, אלא להגן על ישראל מפני מי שמאיים לחסל אותה. המעשה של כסיף בזמן מלחמה, כשמדינת ישראל מלקקת את פצעיה, הוא תמיכה אקטיבית במאבק מזוין של ארגון טרור נגד ישראל. כסיף חצה מזמן את הקו האדום", המשיך. "אין מחלוקת על כך שחמאס הוא ארגון טרור, מבחינתו המאבק נמשך כל העת. כל תמיכה בארגון חמאס, ביכולת שלו להתקיים, להתאושש או להתחמש מהווה תמיכה במאבק המזוין נגד ישראל".

ח"כ חנוך מיליביצקי מהליכוד התפרץ במהלך דבריו של פורר, לאחר הערה של אחד מחברי הכנסת הערבים וצעק: "מחבלים כולכם, תומכי טרור. לא סתם עורכי הדין שמגנים עליכם מייצגים תומכי טרור. אתם גיס חמישי".

ח"כ פורר סיכם את דבריו בוועדה והפציר בחברי הכנסת לתמוך בהדחה: "אי אפשר להמתין יותר עם ההדחה של כסיף. בעבר ניתנו לו הזדמנויות לשוב למרחב הפוליטי של חופש הביטוי. כעת הוא חצה את הקווים והפך למשרתם של אויבנו וחמאס. הצבעה בעד הדחתו היא הצבעה בעד זכותה של ישראל להגן על עצמה, עם ישראל צופה בכם ומצפה מכם לתמיכה במדינה בשעתה הקשה".

דיון בבקשה להפסקת חברותו בכנסת של חה"כ עופר כסיף, ועדת הכנסת, 29 בינואר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
הדיון בוועדת הכנסת, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"את עמדותיי הפוליטיות ניתן להגדיר כעמדות של מיעוט כרוני. זהו חלק מהמחיר שעלי לשלם בעבור עמדותיי, ואני עושה זאת בגאווה ובאמונה שלמה בצדקת דרכי", אמר חבר הכנסת עופר כסיף. "אני רגיל שמאשימים אותי בהאשמות מופרכות, אבל ההאשמה הכלולה בבקשת ההדחה - שאני תומך במאבק המזויין של חמאס נגד ישראל - היא שקר מובהק ובוטה במיוחד שמאחוריו כוונת זדון ברורה: רדיפה פוליטית של קול ביקורתי והנצחת שלטון הימין הקיצוני הכהניסטי".

כסיף המשיך והסביר שתמיד גינה את חמאס, "טבח 7 באוקטובר היה פשע מחריד נגד האנושות, מסכת טרור סדיסטית שאין לתאר. לכן בקשת ההדחה מבוססת על שקר שגם המאשימים יודעים שהוא שקר, והם מפריחים אותו לצרכים פוליטיים, תוך רמיסת האמת. חתמתי על העצומה, מתוך רצון למנוע את מה שאני רואה כפגיעה קשה ובלתי מוצדקת במאות אלפי בני אדם. זוהי דעתי. מותר לכם לחלוק עליה, אבל מי שאומר שאני תומך בפושעי המלחמה של החמאס, אינו מתווכח עימי אלא משקר ביודעין".

דיון בבקשה להפסקת חברותו בכנסת של חה"כ עופר כסיף, ועדת הכנסת, 29 בינואר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
כסיף בדיון על הדחתו, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

כסיף הזהיר מפני מה שהוא רואה כאיום על הדמוקרטיה, "אני מתריע, הצטרפותכם לאמירה שחתימתי על העצומה היא עילה להדחתי, תתחיל לגלגל כדור שלג כשבתחתית התהום טמונה השתקתכם שלכם! רק בעולם אורווליאני בו אמת היא שקר, מלחמה היא שלום וכיו"ב אפשר להציג את חתימתי על עצומה שמטרתה היא הפסקת המלחמה ושפיכות הדמים כ"תמיכה במאבק מזויין".

תוך הדיון בוועדה - היו"ר ח"כ כץ שאל את ח"כ עופר כסיף: "האם אתה מתנגד לפגיעה בחיילי צה"ל?", ובוועדה התעוררה מהומה. חברי הכנסת הערבים מסיעת חד"ש-תע"ל צעקו: "זה יו"ר זה?". כסיף לא הגיב: "אני לא עונה לשום שאלה" וח"כ כץ אמר: "לא קיבלנו תשובה, תודה".

דיון בבקשה להפסקת חברותו בכנסת של חה"כ עופר כסיף, ועדת הכנסת, 29 בינואר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
הדיון בוועדת הכנסת, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

עו"ד מיכאל ספרד, המייצג את ח"כ כסיף, אמר בוועדה: "ההליך הזה הוא דרמטי כי אם הבקשה להדחה תתקבל, אז בקשתם, רצונם ובחירתם של 178 אלף אזרחים ואזרחיות ישראלים תפגע פגיעה חריפה. זאת הסיבה שכאשר חוק ההדחה עלה לדיון, הנשיא הרצוג, באותה תקופה חבר כנסת, אמר עליו דברים קשים מאוד".

ספרד הסביר מדוע חוק ההדחה הוא בעייתי. "למרות שהוא עבר את הביקורת החוקתית, בית המשפט קבע כללים מאוד נוקשים להפעלתו", הסביר בא כוחו של הח"כ מחד"ש. "כשמדובר בהדחה צריכה להתקיים אחת משתי העילות: שמעתי שח"כ פורר מאשים את כסיף בכל מיני דברים. זאת לא עילה להדחה. כל דבר אחר יכול להיות שהוא עניין לוויכוח ציבורי, אבל אתם יכולים להצביע בעד ההדחה רק אם השתכנעתם באופן מלא שהוא תומך במאבק מזוין של חמאס נגד ישראל. כל היתר, זה צבע. צבע מכוער, קשה או שעושה לכם בחילה, אבל זה רלוונטי".

מה שיש בפניכם זאת חתימה של ח"כ כסיף על עצומה, ויסלח לי מרשי כי אם ח"כ פורר לא היה שולף אותה - היא הייתה נשארת בבית הדין האינטרנטי, ותו לא", המשיך עו"ד ספרד. "העצומה הזאת כמוה כמאמר, רק עם פחות חשיפה. אם הוא היה כותב זאת במאמר בעברית - הייתם חושבים שזאת עילה להדיח אותו? המהלך הזה הוא חסר שחר, מסוכן בצורה בלתי רגילה. בזמן שמתנהל ההליך בהאג, נראה לכם הגיוני להדיח ח"כ כי הוא תמך בעצומה הזאת?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully