וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו? "גם חוצפן וגם מסכן את ההתנהלות"

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 8:26

ח"כ רם בן ברק ביקר ב-103FM את דברי רה"מ נגד הפגנות משפחות החטופים: "הישארותו בשלטון גרועה מכל חלופה". על התנהלות נתניהו: "יש לי רעיונות על האינטרסים שלו, זה מאוד קיצוני ואני מקווה שאני טועה. אנחנו ננצח? מי, הבן שלו במיאמי או סמוטריץ' והבן שלו שלא התגייס?"

נתניהו: הפגנות משפחות החטופים רק מחזקות את דרישות חמאס/לע"מ

בהצהרה לתקשורת שנתן אתמול (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע התקדמות המלחמה ועסקת החטופים המתגבשת, התייחס להפגנות משפחות החטופים, הדורשות להשיב את יקיריהם מהתופת, וטען כי הן, לדבריו, מחזקות את דרישות חמאס. חבר הכנסת רם בן ברק, לשעבר יו"ר ועדת החוץ והביטחון וסגן ראש המוסד, תקף הבוקר את דבריו בתכנית שבע תשע ב-103FM.

"נתניהו גם חוצפן וגם מסכן את כל ההתנהלות עכשיו", הדגיש. "מה זה אומר מעלה את המחיר? לולא המחאה הזו הוא בכלל לא היה מזכיר אותם, כשיצא למלחמה הוא לא הזכיר אותם. אני קורא להמשיך ביתר שאת את המחאה ולא להתרגש מהאמירות של נתניהו. לגבי קטאר זו הפקרות. מי שביקש ממנה להאכיל את חמאס שנים רבות זה אותו נתניהו. עכשיו כשיש עסקת שבסויים על הפרק וקטאר יכולה לסייע, זה הזמן לצאת נגדה? יש לי כמה רעיונות על מה האינטרסים האמיתיים של רה"מ, אני לא רוצה להגיד את זה ברדיו כי זה מאוד קיצוני ואני מקווה שאני טועה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה. 27 בינואר 2024. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש לי רעיונות על האינטרסים שלו, זה מאוד קיצוני ואני מקווה שאני טועה"/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

בהמשך, טען: "לדעתי הישארות שלו בשלטון גרועה יותר מכל חלופה, מבחירות, מכל דבר, אני רואה אדם שאומר לנשיא ארה"ב שהוא לא פוסל שתי מדינות, ולסמוטריץ' שהוא לא פוסל לחזור לגוש קטיף. זאת ממשלה שמנוהלת 100 אחוז על ידי הגורמים הכי קיצוניים במדינה. 10 אחוז מהאוכלוסייה מנהלים מדינה שלמה. היא מנוהלת על ידי סמוטריץ' ובן גביר, מילא הייתה לא מנוהלת. היא כן מנוהלת על ידי גורמים קיצוניים מאוד, אומרים אנחנו ננצח. מי ינצח? נתניהו והבן שלו ממיאמי? או סמוטריץ' והבן שלו שלא התגייס?".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דיון ועדת חוץ וביטחון, 5 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אנחנו ננצח? מי, הבן של נתניהו במיאמי? או סמוטריץ' והבן שלו שלא התגייס?". בן ברק/פלאש 90, יונתן זינדל

"בשביל לשחרר את החטופים צריך לקבל החלטות קשות מאוד, מה גם שיכול להיות שהן הנכונות", הבהיר חבר הכנסת וסגן ראש המוסד לשעבר. "באה ארה"ב יחד עם סעודיה ומדינות המפרץ, מצרים, ירדן ואחרים בתמיכה של המדינות המערביות האחרות ואומרות שאולי יש מקום לעסקה גדולה. נתניהו רב עם המצרים בקטע שאנו הכי צריכים אותם בציר פילדלפי. אנחנו צריכים את הקטארים בשביל להניע תהליך שיחזיר את החטופים, את ארה"ב בשביל להמשיך את הלחימה, ויכול להיות שיש לנו את הצפון. הוא רב עם כולם. אני שואל את עצמי למה להגיע למתיחות איתם. אני חושב שזה בעיקר מיותר, הם גם מתווכים בעסקאות השבויים וגם חייבים להגיע איתם להסכם על ציר פילדלפי. מה מערכת השיקולים של נתניהו? הניצחון על חמאס יקרה כשיהיה גוף שלטוני אחר בעזה. צריך להתחיל לפעול בעניין. ארה"ב מציעה הצעה, למה נתניהו אומר ישר לא? הוא לא רוצה לגמור את המלחמה?".

עצרת לשחרור החטופים, כיכר החטופים, תל אביב. 27 בינואר 2024. אורי סלע
"לולא המחאה הזו הוא בכלל לא היה מזכיר אותם, כשיצא למלחמה הוא לא הזכיר אותם"/אורי סלע

באשר להתקדמות שנרשמה במגעים לשחרור החטופים בשבי חמאס, אמר: "פגישה ברמה כזאת היא פגישה אחרי שהצוותים שמתחת כבר דיברו והכינו אותה, ברור לכולנו שזה לא אפס תוצאה, זה אולי לא 100 אחוז אבל בטח לא אפס. אין משהו שיספק את סינוואר חוץ מהפסקת המלחמה, בשביל זה הוא מחזיק את השבויים. אנחנו צריכים להחליט מה אנחנו רוצים. אנו רוצים להחזיר את החטופים? נצטרך לקבל החלטות קשות. תלוי האם בסופה של הפסקת המלחמה יש גורם אחר שמנהל את הרצועה, ציר פילדלפי סגור ויש פירוז של עזה, זה סוג אחד של עצירת מלחמה. האם זה אומר שעוצמים עיניים ונותנים לחמאס להתחזק בעזה? לזה אסור להסכים. מדינת ישראל יכולה לקחת סיכונים, 7 באוקטובר לא היה קורה אם היינו מוכנים באותה שבת. אנו לא חלשים ויש כאן הזדמנות לפתור את הבעיה של עזה. האכלנו את המפלצת וחשבנו שאם ניתן לה מדי פעם מכות היא תהיה מורתעת. זו הייתה הדוקטרינה של נתניהו".

בסיום דבריו, התייחס בן ברק להישארותם של השרים גנץ ואיזנקוט בממשלת החירום, והדגיש: "גנץ ואיזנקוט צריכים להיות בממשלה כל זמן שיש להם השפעה על האסטרטגיה הכוללת. לצערי הרב אני לא חושב שיש להם השפעה. כשאני שומע את נתניהו אומר שהקבינט המורחב יחליט אם יהיה או לא ממשל צבאי בעזה, אני מעריך שנתניהו אומר לחבר'ה של החזרה להתיישבות שם, אני מבין שהוא הבטיח להם כל מיני הבטחות. המסקנה שלי היא אם לא נפיל את נתניהו שום דבר לא יקרה כאן. אם הם לא יודעים להשפיע על האסטרטגיה, מה הם עושים שם? צריך בחירות כמה שיותר מהר, אלא אם כן תהיה ממשלה אחרת בתוך הכנסת הזו שזה עדיף. אם יהיו 5 אנשים מהליכוד שיחליטו מי מהם יהיה רה"מ במקום נתניהו ויעשו מעשה אמיץ, זה אפשרי. האלטרנטיבה השנייה היא בחירות. אם זה רה"מ שלנו, צריך להחליף אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully