וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במצרים ל"וול סטריט ג'ורנל": המלחמה הורידה את היחסים עם ישראל לשפל

עודכן לאחרונה: 27.1.2024 / 12:59

היחסים עם המדינה הערבית הראשונה שהכירה בישראל מתדרדרים, כשלפי גורמים במצרים אלו הגיעו לנקודה הגרועה ביותר בה היו מזה שני עשורים. בין גורמי המתיחות: הזהרות המצרים מפני הגירה של פלסטינים לחצי האי סיני, והצניחה המסיבית בהכנסות תעלת סואץ

בווידאו: דיווח: תיירים ישראלים נרצחו בפיגוע ירי במצרים/--

על רקע המלחמה בעזה וירידה בתנועת הספינות בתעלת סואץ - מערכת היחסים בין ישראל ומצרים מתקרבת לנקודת שבירה, כך פרסם היום עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמים מדיניים מצריים. לפי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לא שוחחו בשבועות האחרונים - לאחר שא-סיסי דחה כמה ניסיונות ליצירת קשר מירושלים.

על רקע התבטאויות של פוליטיקאים ישראלים בעד "הגירה מרצון" של אזרחי הרצועה, במצרים חוששים מפני מצב בו ישראל תגרום לדחיקה של אוכלוסייה פלסטינית לחצי האי סיני. פקידים מצרים ואחרים המכירים את המצב אומרים כי היחסים בין שתי המדינות בנקודת השפל שלהם מזה לפחות שני עשורים. גם אז, התגובה לאינתיפאדה השנייה איימה להביא גל פליטים למצרים.

היחסים המתוחים מגיעים לנקודת רתיחה גם על רקע תקיפות המורדים החות'ים בים האדום, שמכוונות לספינות מסחר העוברות בתעלת סואץ. ברשות תעלת סואץ דיווחו על ירידה של כ-40% בהכנסות בהשוואה לאשתקד, בעוד שתנועת מעבר הספינות ירדה בכ-30%. הירידה צפויה להוביל להפסדים של מיליארדי דולרים עבור מצרים.

נשיא מצרים א-סיסי וראש הממשלה בנימין נתניהו. AP, לע"מ, עיבוד תמונה
נשיא מצרים א-סיסי וראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, AP, לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully