וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב שאלה על הקונספירציה של גוטליב - וראש השב"כ ענה: "זה שקר"

עודכן לאחרונה: 26.1.2024 / 8:46

בתום ישיבת הקבינט המורחב, שאלה השרה את ראש השב"כ בר על הקונספירציה שגוטליב הפיצה על קשרים של שקמה ברסלר למערכת הביטחון: "אלה דברים חמורים". בר, שכבר פרסם מכתב חריף נגד גוטליב, ענה בנחרצות: "מדובר בחציית קו אדום"

בווידאו: "תגבירו את הקצב אנחנו מאחוריכם" - הרמטכ"ל וראש השב"כ בהערכת מצב בעומק רצועת עזה/צילום: דו"צ

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אמש (חמישי) לדון ביום שאחרי בעזה, אחרי שבועות של דחיה. בישיבה לא התקבלו החלטות, אך בסופה התעורר דיון ער בסערה הקונספירציות של ח"כ טלי גוטליב נגד המוסד והשב"כ. השרה מירי רגב פנתה לראש השב"כ רונן בר ושאלה: "האם יש אמת בטענה של טלי גוטליב בעניין בעלה של שקמה ברסלר?" לכך בר השיב: "זה שקר מוחלט וחציית קו אדום ועבירה פלילית לחשוף זהות של איש שב"כ, זה שם אותו בסכנה".

בנוסף, השר חילי טרופר פנה לרה"מ נתניהו וביקש ממנו לגנות בשמו את דברי גוטליב. נתניהו השיב שיגנה אך הוסיף: "וכשהגברת הזאת אמרה משהו על עבדכם הנאמן אמרתם לגנות?" השרה יפעת שאשא ביטון ענתה ואמרה "איך הגעת לזה עכשיו? זה ביטחון המדינה פה".

ברביעי, ציטטה גוטליב את אתר הקונספירציה "עדנה קרנבל" בו עלו טענות נגד אחת מראשי המחאה נגד המהפכה המשפטית, שקמה ברסלר. "עדנה קרנבל מפרסמת שארה"ב יירטה שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינואר מספר ימים לפני התופת", נכתב בציוץ של ח"כ גוטליב, "ראש המוסד זימן את ברסלר לפגישה. זוכרים שרשמתי כאן על פגישה בין ברסלר לראש המוסד? זוכרים שמשרד רוה"מ הוציא הכחשה לדבריי ואני הבהרתי שאני עומדת מאחורי דבריי? המקורות שלי ברזל!"

שרת התחבורה מירי רגב, ראש השב"כ רונן בר. יונתן זינדל/פלאש 90, שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב, עיבוד תמונה
שרת התחבורה מירי רגב, ראש השב"כ רונן בר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90, שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב

בר שיגר כבר באותו היום מכתב חריף נגד דבריה של גוטליב, שהפיצה תאוריית קונספירציה לגבי קשריה של שקמה ברסלר לבכירים במערכת הביטחון. במכתב מסר בר כי גוטליב פרסמה את פרטיהם האישיים של שני עובדי שירות הביטחון, ובכך סיכנה את חייהם ואת חיי משפחותיהם, "ביטחון המדינה לא יכול לשמש כלי משחק בניסיון נואל לזכות בתשומת לב ציבורית".

בר פתח את מכתבו והציג את סיכום דבריה של גוטליב בציוץ לרשת החברתית X (לשעבר טוויטר). "היום פרסמה חברת הכנסת פירוט שקרי אודות אירועים שהתרחשו כביכול לפני פרוץ המלחמה, לרבות טענה הזויה בדבר מעשים שבוצעו על ידי עובד שירות הביטחון הכללי", מסר ראש השב"כ, והבהיר כי המוסד פרסם תגובה לטענות ומסר כי הן שקריות.

עוד בוואלה!

ראש השב"כ נגד טלי גוטליב: "פגעה בביטחון המדינה במכוון"

לכתבה המלאה
ראש השב"כ רונן בר,שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב.. שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב, אתר רשמי
"מעשיה אלה של ח"כ גוטליב הינם מעשי עבירה מובהקים". ראש השב"כ רונן בר/אתר רשמי, שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב

"הפרסום כלל אזכור של שמו של אתר אינטרנט, בו פורסמו הטענות השקריות וכן צילומי מסך של כותרת הכתבה", נמסר במכתב, "בכתבה באתר זה פורסמו פרטיו המלאים של איש השרות לרבות שמו, מקום מגוריו, מצבו המשפחתי, שמה של בן זוגתו ופרטים ביחס לילדיהם. כמו כן פורסמו באתר פרטיו של אביו של איש השירות, גם הוא איש שירות בעברו, לרבות תמונה בה הוא מצולם יחד עם נכדתו. בשולי הכתבה נרשם: 'כתבה זו פורסמה מגורם עם חסינות פרלמנטרית'".

בר הבהיר במכתבו כי סעיף 19 לחוק שירות הביטחון הכללי קובע כי זהותם של עובדי השירות בעבר או בהווה חסויה ופרסומה אסור, כמו גם כל פרט אישי שיש בו כדי לזהות את עובד השירות.

"מעשיה אלה של ח"כ גוטליב הינם מעשי עבירה מובהקים ועל פני הדברים הם מהווים גם עוולה אזרחית", מסר רונן בר, "אולם פנייתי מתמקדת בפגיעה בביטחון המדינה, אשר בוצעה ביודיעין ובמכוון, ובהעמדתם של שני עובדי שירות, אב שכאמור הינו גמלאי של השירות, ובנו, עובד פעיל, ובני משפחותיהם, סיכון לחייהם ולשלומם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully