וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצבא לא רצה אותו. הוא קרע להם את הפטור מגיוס בפרצוף": אשתו של סדריק גרין נפרדת

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 15:18

דניאלה גרין, אשתו של הלוחם שנפל באסון ברצועה, לא מצליחה לעכל את האובדן: "הוא אהבת נעורים שלי, חיכינו שהמלחמה תיגמר". כנער סדריק הסתבך בפלילים, אך "עשה סוויץ'" כשהתגייס: "רצה לשרת את המדינה". "הוא כתב שהוא אוהב אותי לפני שיצא למשימה, לא הספקתי לענות"

ריאיון עם אשתו של סדריק גרין שנפל ברצועת עזה/ניב אהרונסון

דניאלה בלסטרוס גרין, אשתו של הלוחם סדריק גרין שנפל שלשום באסון במרכז רצועת עזה, מספרת עליו ומתקשה לעצור את הדמעות. "הוא אהבת נעורים שלי, גדלנו ביחד", היא אומרת על אהובה, אותו הכירה בגיל 15. לפני שנתיים הם התחתנו ועברו לגור ביחד, ותכננו את עתידם המשותף. רק שהמלחמה תסתיים ויחזרו לשגרה, אמרו לעצמם.

היא מתארת את הדרך שעשה, מנער שהסתבך בפליליים לחייל מצטיין: "הוא היה הילד הכי טהור שקיים. היה עושה שטויות של נערים. ברגע שהגיע לצבא הוא עשה סוויץ' בראש והחליט שהוא משקיע את כול כולו. הוא נולד כאן ואמר שישרת את המדינה".

בתחילה הצבא כלל לא רצה לגייס את סדריק, מספרת דניאלה כשהדיסקית של בעלה על צווארה. "ביום הגיוס הוא קיבל את הפטור על השולחן. אמרו לו: 'אנחנו לא רוצים אותך אצלנו'. הוא קרע את הפטור לשניים ודרש שיעלו אותו לאוטובוס, או שהוא לא יוצא משם. אמר שיעלו אותו לאוטובוס של לוחמים".

"מאז הכל היסטוריה, הוא רק עלה ועלה. הוא קיבל מצטיין אלוף פיקוד דרום קראת השחרור שלו", היא ממשיכה. "הוא צבר המון דברים בצבא: חברים, מפקדים, כולם מעריצים אותו. אין אחד שלא אהב אותו".

דניאלה בלסטרוס גרין, אשתו של סדריק גרין. ניב אהרונסון
"הוא אהבת נעורים שלי, גדלנו ביחד". דניאלה בלסטרוס גרין/ניב אהרונסון

ב-7 באוקטובר קיבל סדריק צו ונסע מיד לדרום. "בשבועות הראשונים הם היו בקיבוצים, ואז במוצב בכיסופים. רק לאחרונה נכנס לעזה, ואז הוא אמר לי 'זה שטויות, אני נכנס למשימה ויוצא'. בפעם האחרונה הוא נכנס למשימה ולא יצא יותר".

את יום הולדתה של דניאלה הספיק לחגוג איתה ממש בשבוע שעבר. "הוא ארגן את כל המשפחה והחברים הקרובים, קנה לי עוגה ועשה חגיגה. אפילו גנב עוד יום בבית. זו היתה הפעם האחרונה", היא מספרת. לדבריה, בלילה לפני שיצא למשימה האחרונה ברצועה עדכן אותה בווטסאפ על כך, וכתב לה שהוא אוהב אותה. "כשקמתי הטלפון שלו כבר היה סגור. לא הספקתי לרשום לו בחזרה".

דניאלה וסדריק הכירו דרך חברים משותפים כשדניאלה היתה בת 15. "הוא אהבת נעורים שלי", היא אומרת. "צברנו המון חוויות. תמכתי בו בצבא. התחתנו בדצמבר לפני שנתיים. לסדריק היו תכנונים בשבילנו. הוא אמר שרק נחכה שהמלחמה תיגמר ונחזור לשגרה". דניאלה נזכרת בכאב: "סדריק היה שחקן סנוקר מצטיין. לפני ארבע שנים הוא לימד אותי, ומאז אני 'קורעת' אותו. זה משהו שאהבנו לעשות באופן קבוע, כל סופ"ש היינו הולכים לשחק. אנחנו שנינו אנשים פשוטים, הכי פשוטים. רק תן לנו לשבת על הספסל ביחד בגינה בשמש".

עוד בוואלה!

"אם הוא היה רואה אותנו הוא מחייך ואומר לא לבכות": יובל וברק נפלו באסון ה-21 ברצועת עזה

לכתבה המלאה
רס"ל (במיל') סדריק גרין, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סדריק ומשפחתו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אין כמו סדריק בעולם", חוזרת דניאלה ואומרת. "הוא היה חרוץ. איש של עבודה. אי אפשר להגיד מילה רעה עליו, אין לו אויבים, כולם אוהבים ומעריצים אותו. במלחמה כשחיילים היו יוצאים אצלו הביתה הוא היה נותן קודם כל לאלה שיש להם ילדים, ומוותר על היציאות שלו. הוא היה אומר לי: 'מאמי, יש לו ילדים בבית, הוא צריך לראות אותם'. הוא תמיד שם אחרים במקום הראשון לפניו".

היא מתארת אותו כאיש משפחה למופת: "אני האישה הכי מפונקת בעולם. הוא היה מבשל לי ודואג לי להכול. כל מה שאני רוצה באותו יום אני מקבלת. בטעות הייתי אומרת בשיחה 'מאמי, איך בא לי...' ואז מגיעה הביתה ומקבלת את זה. הוא דאג למשפחה שלו ולי תמיד לפני הכל. משקיע את כול כולו".

הלוויתו של סדריק גרין תתקיים מחר ב-15:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully