וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם הוא היה רואה אותנו הוא מחייך ואומר לא לבכות": יובל וברק נפלו באסון ה-21 ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 11:25

רס"ל יובל לופס ורס"ם ברק בן ואליד נפלו בקריסת המבנה שלשום במרכז רצועת עזה. שניהם הניחו אחריהם הורים, בנות זוג וילדים שלא יזכו יותר לבלות עם אבא. אביו של ברק סיפר עליו בריאיון ב-103FM: "איש של מעשים ולא של דיבורים - צנוע וביישן, כל הורה היה רוצה ילד כזה"

בווידאו: צוות הקרב של חטיבה 7 משמיד יכולות ייצור רקטות של חמאס 23.01.24/דוצ

"יובל עלה לארץ בגיל 6 מפרו, תמיד היה ברור לו שהבית שלו זה ארץ ישראל", סיפרה רקפת בן חיים, קרובת משפחה של רס"ל יובל לופס שנפל שלשום (שני) באסון ה-21 במרכז רצועת עזה, בתוכנית שבע-תשע עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM. "עוד בפרו, אמא שלו סיפרה 'תמיד רצינו להגיע לישראל כדי להגיע למולדת שלנו, והלוואי לא נצטרך להגן עוד ושזה יהיה שלנו'. שנינו גדלנו באותה קהילה בפרו, הוא נשוי לבת דודה שלי ולשניהם נולדו שלוש בנות מתוקות. הם בחרו להתיישב בתפוח, כי נושא ההתיישבות מאוד בער בהם. יובל גם התנדב למילואים, הפלוגה שלו סיימה והוא הצטרף לפלוגה אחרת, הוא הרגיש שזו השליחות שלו. אמר, 'אני צריך כרגע להיות בלחימה, למען העם שלי'".

רקפת ממשיכה ומספרת על השבר העמוק במשפחתו של יובל, "בפעם האחרונה שראיתי אותו הוא טייל עם הילדות שלו בשבת. הבת הצעירה של יובל בת רק שבעה חודשים, והיא לא תזכה להכיר את אבא. הוא היה אבא מסור, אבא ובעל מסור. הוא היה איש של בית, איש כמו פעם, אוהב, חמים. הבית שלו היה העיקר עבורו, הילדות שלו, הסבלנות, הנתינה. זה לא נתפס שהוא לא יהיה שם יותר, לא נקלט. הוא אהב מאוד להתנדב ולתרום ותמיד הלך לכל מקום עם חיוך. אם הוא רואה אותנו עכשיו הוא היה אומר 'די, מה אתם בוכים? תחייכו, עם ישראל חי'".

רס"ל (במיל') יובל לופס, מאלון שבות, לוחם בגדוד 9206 שבחטיבה 205, נפל בקרב בדרום רצועת עזה, בן 27 בנופלו. 23 בינואר 2024. דובר צה"ל
"איש אוהב וחמים, הבית היה עבורו העיקר". רס"ל יובל לופס/דובר צה"ל

אבי בן ואליד, אביו של רס"ם ברק בן ואליד שנפל גם הוא באסון, סיפר גם הוא בכאב על הבן שאיבד. "אני חושב שברק היה הבן אדם האחרון שהיה רוצה שיספרו עליו ברדיו. הוא היה כל כך צנוע, כל כך ביישן. הוא היה איש של מעשים, לא של דיבורים. הוא תמיד היה עושה הכול כמו שצריך ונחבא אל הכלים. הוא רצה להיות הכי קרבי שיש. הוא הגיע לסיירת גבעתי והיה למפקד. במילואים, הם היו צוות של חברים שכבר מהסדיר היו ביחד. חלק מחבריו נהרגו איתו".

"הוא היה איש משפחה. יש לו אישה מקסימה, קוראים לה אנה ונגה, בתו הקטנה. הוא עשה הכל בשבילן", המשיך אבי וסיפר על המשפחה השבורה של ברק. "הוא היה אבא מקסים. כל הזמן היה משחק איתה ולוקח אותה לטיולים, היא הייתה כל הזמן על הכתפיים שלו. הוא התגייס כבר מהיום הראשון למלחמה, על הבוקר הוא הלך, בלי שיקראו לו. הוא עשה הכל לבד, אף פעם לא ביקש עזרה בכלום כל הורה היה רוצה ילד כזה".

רס"ם ברק חיים בן ואליד. באדיבות המשפחה
"עשה הכל בשביל אשתו וביתו". רס"ם ברק חיים בן ואליד/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully