וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דילמת הלוחמים: יותר ויותר "דמויות חשודות" מתקרבות לכוחות - האם לירות?

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 12:57

לוחמי אוגדת עזה סיפרו לוואלה! על עלייה מדאיגה ב"דמויות חשודות" שנצפות קרוב לקו הגבול עם ישראל והעריכו כי החשודים עלולים להיות מחבלי חמאס שאוספים מידע מודיעיני על ישראל. המילואימניקים מתחו ביקורת על נהלי הפתיחה באש: "חוזרים על אותן טעויות מפעם"

מבצעים התקפיים לצד הגנה: פעילות החטיבה הדרומית בדרום רצועת עזה/דובר צה"ל

לוחמי אוגדת עזה במילואים שפועלים בצפון הרצועה סיפרו לוואלה! על עלייה מדאיגה בהיקף אירועי ירי האזהרה בעקבות התקרבות של דמויות חשודות לכוחות צה"ל ולקו הגבול. "אתה אף פעם לא יודע אם מי שהתקרב הוא מחבל או אזרח שמחפש את הבית שלו שנהרס. הם לא בהכרח מסתובבים עם רובים בצורה גלויה. כולם לבושים במעילים, אז לא באמת רואים מה הם סוחבים איתם. כשעולה חשד, אנחנו מבקשים אישור מהחמ"ל לבצע ירי אזהרה". לפי ההנחיות, כך על פי הלוחמים, אם לא רואים שברשות החשודים כלי נשק ולא ניכרת בהם סכנה, אסור לפתוח באש.

"כל מה ששומעים על הגבול זה ירי אזהרה במרחב החיץ עד קו הגבול (מהקו הראשון של בתי האזרחים העזתיים ועד מרחב הגדר א.ב). לא יורים כדי לפגוע - חוזרים על אותם טעויות מפעם. מי שטוען שכבר אין פלסטינים באזור צפון הרצועה לא אומר אמת. הם לאט לא חוזרים והלוחמים כאן מרגישים מאוימים. הם יכולים לעשות הסחה, ולמשוך אותך בזמן שחוליה אחרת תשגר נ"ט".

"אין פה אחד שלא מודאג מהנושא הזה, כי כל יום רואים יותר פלסטינים, אנחנו מעריכים שמדובר במחבלי חמאס שבאו לבנות תמונת מודיעין. בהתחלה אפשר היה להגיד שהם סקרנים ולא מבינים את מה שקורה אבל כשצה"ל השמיד הרבה תשתיות במרחב אין להם מה לחפש קרוב לגדר". לאחר המקרה הטרגי בו יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שימריז, שלושת החטופים שהצליחו לברוח משבי חמאס, נורו בשוגג על ידי לוחמי צה"ל ברצועה, המילואימניקים מבהירים: "ברור שיש הבדל גדול בין חטופים, שהלוואי ונציל, לבין מחבל".

פעילות צה"ל בקו הגבול ישראל- עזה. 18 בינואר 2024. אבי רוקח
"אין פה אחד שלא מודאג מהנושא הזה". כוחות צה"ל ברצועה/אבי רוקח

בתוך כך, צה"ל הודיע ללוחמי האוגדה, שמשרתים באזור יותר מ-100 יום, שהם יישארו בשטח "עד להודעה חדשה", חלקם עד פברואר.

אתמול, אנשי מילואים הסבירו את הנחיצות בפעולה באזור חיץ סמוך לגבול, שבה נפלו אתמול 21 לוחמים, ונועדה לפוצץ עשרה מבנים - ולחשוף את השטח, כדי שפעילי חמאס לא יהיו יכולים להתחבא בו. "הלחימה על קו הגבול היא יומיומית, למרות שהציבור חושב שאין יותר מחבלים באזור הגבול", אמר איש מילואים בשיחה עם וואלה. "כל יום יש לחימה על הגבול, חלק מהמחבלים מנסים לחדור לשטח ישראל, אחרים מנסים לפגוע בכוחות - רואים אותם בעיניים, הם עדיין לא הבינו שמי שמתקרב - יורים בו".

"צה"ל יצטרך לעבוד קשה כדי להסביר לפלסטינים שהמציאות השתנתה ב-180 מעלות - אם לא נעצור אותם במרחב החיץ הם יגיעו לגבול", הסביר המילואימניק. העדות של לוחם המילואים, על מחבלים חמושים בטווח של 600 מטרים מהגבול, רק ממחישה את הצורך בהמשך המלחמה. בצה"ל מעריכים כי אחד המאמצים הגדולים של חמאס כעת הוא להפגין משילות בשטח, ולהחזיר פעילות טרור גם בצפון ובמרכז רצועת עזה. לכן, אוגדות 162 ו-99 חוזרות להילחם באזורים שצה"ל כבר היה בהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ומפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אבי רוזנפלד עם כוחות צה"ל בשטח. דובר צה"ל
מפקד פיקוד הדרום פינקלמן עם כוחות צה"ל בשטח הרצועה/דובר צה"ל

בתוך כך, כוחות המילואים מדגישים מספר נקודות, שצריכות התייחסות, בעקבות התקרית הקשה. לדבריהם, יש לשקול מחדש תקיפות מהאוויר של מבנים - ולא רק השמדה מהקרקע. בנוסף, יש לבחון מחדש מעטפת אווירית ומודיעינית להגנה על הכוחות בשטח בזמן שהם פועלים להשמדת מבנים. לבסוף, יש להציג תחקיר מעמיק ומהיר על האירוע, כדי ללמוד ממנו לפעילות בהמשך, מאחר וצה"ל פועל במספר גדול של מוקדים להשמדת מבנים באזורי חיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully